Kovo 21 d. įvyko „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ - YouTube .
2023-03-21 d. „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ konferencijoje skaityto pranešimo Nuo programos iki pamokos plano skaidrės skirtos dorinio ugdymo mokytojams ir naudingos diegiant atnaujintas bendrąsias programas. Pateikiami sėkmingą programos įgyvendinimą lemiantys veiksniai, aptariami dalyko planavimo ypatumai, siejant dalyko programą su konkrečiu pamokos turiniu.
Pranešimą skaitė ir skaidres parengė katalikų tikybos mokytoja ekspertė Danutės Kratukienė.
ETIKOS BENDROSIOS PROGRAMOS ĮGYVENDINIMO REKOMENDACIJOS 2022-12-20
Pradinio ir pagrindinio ugdymo Etikos bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijos .pdf ir OneNote formatu
Vidurinio ugdymo bendrosios Etikos bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijos .pdf ir OneNote formatu
Dorinio ugdymo įgyvendinimo rekomendacijų pristatymas. 2022-08-22
Mokyklų pasirengimo diegti atnaujintas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas veiklos tyrimas. Ugdymo turinio atnaujinimas – išskirtinai sudėtingas ir daugialypis procesas, parodantis tiek visos visuomenės raidą ir pažangą apskritai, tiek visuomenės gyvenimo pokyčius bei siekį sukurti tobulesnę ir efektyvesnę žinių visuomenę. Šio proceso poveikis ypač akivaizdus ugdymo programose, realizuojamose bendrojo ugdymo mokyklose. Atnaujinamose programose vis labiau pradedama pabrėžti ugdymo kompetencijos plėtojimo problema. Kompetencijomis grįstas mokymasis, kaip šiuolaikinės didaktikos fenomenas, nagrinėjamas į mokinį orientuoto mokymosi kontekste kaip gebėjimas savarankiškai veikti, nulemtas mokinio žinių, mokėjimų, įgūdžių, nuostatų, asmenybės savybių bei vertybių. (Mokyklų pasirengimo diegti atnaujintas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas veiklos tyrimo ataskaita parengta įgyvendinant Nacionalinės švietimo agentūros projektą „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“.)
Nacionalinė švietimo agentūra įgyvendindama ESF projektą „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ (Pr. Nr. 09.4.2-ESFA-V-715-02-0001) parengė leidinius mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti. Metodiniame leidinyje, skirtame socialinių mokslų ir dorinio ugdymo mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti, dalijamasi gerąja patirtimi, siūloma mokytojams aktualių temų, pateikiami kūrybinės ir tiriamosios veiklos planai, mokinių pasiekimų vertinimo pavyzdžiai. Leidinį sudaro dalys: „Dorinis ugdymas: etika ir tikyba“, „Geografija“, „Istorija“ ir „Pilietinis ugdymas“. Kiekvienoje iš dalių pateikiamas teorinis įvadas ir praktinė metodinė medžiaga, parengta iš projekto dalyvių pasiūlytų edukacinių veiklų bei pamokų planų. Sudarant leidinio turinį pirmiausia atsižvelgta, ar tam tikro dalyko medžiagos ugdymo tikslai atitinka Bendrosiose programose numatytus ugdymo tikslus ir gerintų bendrąsias bei dalykines kompetencijas.
Nuotolinis mokymas.Dorinis ugdymas - metodinės rekomendacijos nuotoliniam ugdymui.
III-IV klasių etikos nuotolinio mokymosi užduotys, Meilė Platūkienė, Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazijos etikos mokytoja metodininkė, 2020-04-28
Kaip elgtis krizinėse situacijoje? Rekomendacijos skirtos mokyklų administracijai, pedagogams, švietimo pagalbos specialistams ir kitiems mokyklų darbuotojams, kuriose pateikiama keletas svarbesnių patarimų, kaip padėti sau ir kitiems krizės situacijoje: kaip atsirinkti informaciją, sumažinti patiriamą stresą, dirbti nuotoliniu būdu iš namų, pasirūpinti pavaldiniais (jei esate vadovas). Rekomendacijų tikslas - padėti lengviau prisitaikyti prie naujų aplinkybių ir išgyventi šį visiems nelengvą pandemijos laikotarpį. Rekomendacijas parengė Nacionalinės švietimo agentūros Psichologijos skyriaus specialistai
Skaitmeninių mokymo(-si) priemonių (SMP) metodinė medžiaga:
Kritinio mąstymo ugdymo metodai taikant skaitmeninę priemonę Dorinis ugdymas 11-12 (III-IV gimnazijos) klasėse (.pdf)
Kūrybinio mąstymo metodai taikant skaitmeninę priemonę Dorinis ugdymas 11-12 (III-IV gimnazijos) klasėse (.pdf)
Etikos programų/modulių įgyvendinimo metodinė medžiaga:
Pradinis ugdymas
Metodiniai patarimai siekiant pradinio ugdymo tikslų etukos pamokose.doc Etika. Metodiniai patarimai (.doc)
Užduočių, orientuotų į pradinių klasių mokinių kompetencijų ugdymą, pavyzdžiai
Pagrindinis ugdymas
Metodinės rekomendacijos pagrindinio ugdymo etikos bendrajai programai (2008) įgyvendinti (.pdf)
Vidurinis ugdymas
Dorinio ugdymo modulių programų 11-12 (III-IV gimnazijos) klasėms įgyvendinimo metodinė medžiaga (.pdf)
Etikos ir katalikų tikybos metodinės rekomendacijos vidurinio ugdymo modulių (2011) programoms įgyvendinti (.pdf)
Metodinės nuorodos pamokoms Etika ir kinas (.docx)
Etiketo ir dailės mokymosi projektas „Ką mena senoliai“,(video)
KĄ MENA SENOLIAI (1).pptx tai mokytojos Vilhelminos Urbonienės inicijuota kryptinga veikla, padedanti Švenčionėlių Mindaugo gimnazijos mokiniams mokytis etiketo bei integruotai dailės ir rusų kalbos gebėjimų, įsisąmoninti ir taikyti žinias apie etninę kultūrą. Mokiniai susidomėjo projekto tema, jiems aiškus tikslas, uždaviniai, pagrindinė idėja – projektas skirtas Lietuvos 100-čiui paminėti.
Stebėtų etikos pamokų turinio analizė (.docx)
Dorinio ugdymo pamokų metodai (.docx)
Metodinė priemonė Mokinių mokymosi gerinimas(2016.pdf)
VAIZDINĖ MEDŽIAGA
Vaizdo medžiaga etikos pamokai Donorystė
Etikos metodas „Etinių dilemų sprendimas“
Didaktinis etikos žaidimas „Mano pasirinkimas“ 9-12 (I-IV gimnazijos) klasėms
Metodinis rinkinys klasės vadovui: debatų metodikos integravimas į formaliojo švietimo sistemą (2012)
Pagarbos kitoniškumui ugdymas pradinėse klasėse (.pdf). Metodinis leidinys mokyklos bendruomenei, ŠMM, UPC, 2018. Leidinys skirtas padėti mokytojams, mokyklos bendruomenei, tėvams suprasti, kas yra įvairovė ir ką reiškia pagarba kitoniškumui, kuo aktuali ši tema ir kokia situacija Lietuvoje, pasiaiškinti, iš kur atsiranda stereotipai ir kokie stereotipai dar gyvi mūsų visuomenėje bei mokykloje, kodėl svarbu juos atpažinti ir ką daryti, siekiant ugdyti pakantesnę, demokratiškesnę, humaniškesnę visuomenę.
Tarpkultūrinio pažinimo vadovas dirbantiems su trečiųjų šalių piliečių šeimomis (.pdf). Projekto „Pagalba vaikui ir jo šeimai: specialistų tarpkultūrinės kompetencijos didinimas“ medžiaga.Tarptautinė Migracijos Organizacija, 2013.
Skyrelį tvarko Julija Sinicienė Informacija atnaujinta 2023-10-25.