Integruojamas turinys

Etninė kultūra   MIR   STEAM   Globalusis švietimas   Nacionalinis saugumas   Finansinis raštingumas   Prekybos žmonėmis prevencija   Geroji integruoto ugdymo patirtis   

Socialiniai tinklai

Mokytojo TV transliacija "Kam  mokytojams socialiniai tinklai?"

Šioje transliacijoje gilinomės į socialinių tinklų specifiką ir galimą naudą mokytojams. Kartu su pašnekovais diskutavome, kuo socialiniai tinklai gali būti vertingi mokytojams, kaip jų teikiamas galimybes išnaudoti savo darbe.  

Transliacijoje dalyvavo:

  • Arvidas Bendorius, tinklaraščio „Geležinė Lapė“ autorius.
  • Renata Jankevičienė, Panevėžio rajono Velžio gimnazijos mokytoja, medijų ir informacinio raštingumo mokymų lektorė.

 

Skirmantė Petraitienė. Socialinių tinklų naudojimas mokinių demokratiniam dalyvavimui skatinti

Kaip socialinius tinklus panaudoti mokinių demokratiniam dalyvavimui skatinti? Skirmantė Petraitienė, Radviliškio rajono savivaldybės švietimo ir sporto paslaugų centro Suaugusiųjų ir jaunimo neformaliojo ugdymo skyriaus metodininkė, dalinosi savo patirtimi Programos „Pestalozzi“ seminare. Ji ne tik pristatė idėją, bet ir pademonstravo metodų, kuriuos mokytojai taip pat nesunkiai gali pritaikyti įvairioms temoms. 

 

Andrius Bukis. Programos „Pestalozzi“ patirtis: socialiniai tinklai – protingas pasirinkimas

Kas tai yra ir kaip veikia Tviteris, Pinterest, Linkedin, Youtube ir kiti socialiniai tinklai? Kaip šiais tinklais galima naudotis dirbant su mokiniais?

Tinklus pristato ir patirtimi dalinasi Andrius Bukis, Šiaulių Simono Daukanto gimnazijos mokytojas.

 

 

Internetiniai žaidimai

Balandžio 22 d., per „Mokytojo TV“ įvyko transliacija apie videožaidimus.

Videožaidimus žaidžia, ko gero, visi, kas naudojasi kompiuteriais ar mobiliais įrenginiais, netgi patys mažiausi vaikai. Egzistuoja įvairių žaidimų formų ir žanrų; jie žaidžiami ir internetu, ir su specialiais tam skirtais įrenginiais, yra pritaikyti skirtingoms amžiaus grupėms ir skirtingų pomėgių turintiems žmonėms. Šalia pramoginės funkcijos kai kurie žaidimai turi aiškų edukacinį tikslą – išmokyti tam tikrų įgūdžių, reikalingų namuose ar mokykloje. Kita vertus, svarbu ir atpažinti galimas videožaidimų keliamas grėsmes, žinoti, kaip nuo šių grėsmių apsidrausti, ypač kai kalbame apie vaikų pasirenkamus žaidimus.

Tad suaugusiesiems, tėvams ir mokytojams, yra svarbu suprasti, ką ir kodėl žaidžia jų vaikai ar mokiniai ir kaip padėti jiems pasirinkti.

Transliacijos metu aptarėme šiuos klausimus:

  • Kas tai yra vaizdo žaidimai, kokio pobūdžio, žanrų jie būna?
  • Kodėl vaikai (ir kai kurie suaugusieji) juose praleidžia tiek daug laiko?
  • Kokį poveikį gali turėti žaidimai?
  • Kur sužinoti, pasitikrinti, ar žaidimai tinkami tam tikro amžiaus vaikui, ar jie yra saugūs?
  • Kur galima rasti ugdomųjų žaidimų, kuriuos mokytojai gali pritaikyti dirbdami su mokiniais?

Transliacijos dalyvis – Kauno technologijos universiteto dėstytojas, Vytauto Didžiojo universiteto filosofijos doktorantas, tyrinėjantis virtualių pasaulių etiką, pradedantis žaidimų kūrėjas Vainius Volungevičius.

 

Žaismo DNR (http://zaismodnr.lt/)- tai šviežios naujienos iš Lietuvos ir pasaulio apie naujausius žaidimus, mokslo pasiekimus, žaidimų kūrėjų ir leidėjų kasdienybę, socialinius tyrimus, kiną ir viską viską, kas telpa į terminą „žaidimų kultūra“. Tai išsamios žaidimų apžvalgos, žaidimų įrangos pristatymai, objektyvi kritika, patyrusių žmonių komentarai ir gyvas žaismas. Tai reportažai iš renginių, išsamūs anonsai ir įdomūs interviu su žaidimų kūrėjais ir žaidėjais.

Renginio „GameON“ konferencijos diskusijos apie vaikų, tėvų ir žaidimų santykius vaizdo įrašas.

„Žaismo DNR“ Youtube kanale rasite ir daugiau naudingų vaizdo įrašų.

Games for Change (www.gamesforchange.org; anglų k.) yra nevyriausybinė organizacija, siekianti prisidėti prie žaidimų, turinčių teigiamą socialinį poveikį per ugdymą ir bendražmogiškų vertybių sklaidą, kūrimo ir platinimo. Organizacija siekia, kad žaidimai būtų įtraukiantys, smagūs, o kartu - teiktų naudą visuomenei. Kad šis laukas augtų, Games for Change vienija įvairias suinteresuotąsias šalis, skleidžia gerosios praktikos pavyzdžius, organizuoja žaidimų kūrimo inkubatorius, padeda kurėjams rasti finansavimą.

Organizacijos svetainėje galima rasti įvairių žaidimų, kurie smagiu būdu padeda pažinti kitas kultūras, suprasti, su kuo susiduria diskriminuojamos grupės, netgi spręsti tokias problemas kaip miestų užterštumas ir pan. 

 

 

(skyrelį tvarko Irena Ramoškaitė)