Programos anotacija
Finansinis ir mokesčių raštingumas pastaruoju metu yra aktuali problema, šia tematika plačiai diskutuojama, stengiamasi rasti racionalių sprendimo būdų situacijai gerinti. Visgi, šiuo metu tiek formaliojo, tiek ir neformaliojo ugdymo programose šiam klausimui yra skiriama per mažai dėmesio. Lietuvoje finansinio ir mokesčių raštingumo problema išryškėjo po atlikto tarptautinio penkiolikmečių finansinio raštingumo tyrimo PISA. Šis tyrimas - tai pirmas tarptautinis jaunuolių asmeninių finansų srities žinių ir įgūdžių tyrimas, vykdomas papildomai kartu su pagrindiniu PISA testavimu. Iš visų 2015 metais tyrime PISA dalyvavusių šalių finansinio raštingumo užduotis atliko 15 šalių ir teritorijų mokiniai. Pagal šio tyrimo rezultatus Lietuva tarp 15 šalių yra 11 vietoje. Tokie žemi rezultatai finansinio raštingumo srityje įpareigoja Lietuvos švietimo bendruomenę teikti siūlymus ir numatyti veiksmus situacijai gerinti.Finansinio ir mokesčių raštingumo žinios bei įgūdžiai lemia didžiąją dalį žmogaus gerovės. Sparčiai kintant informacinėms technologijoms, diegiant įvairias inovacijas, kinta ir finansinių paslaugų teikimas, produktų sudėtingumas, jų pasiūlos kiekis ir visuomenei iškyla nemažai iššūkių dėl žemo finansinio raštingumo lygio. Tai turi neigiamos įtakos ir pasekmių gyvenimo kokybei, netinkamai numatomos taupymo galimybės, atsiranda nemokumas, patiriamos neplanuotos išlaidos ir kt. Įvairūs tyrimai atskleidžia, kad tik maža dalis šeimų planuoja savo biudžetą, negeba taupyti arba tai daro netikslingai, neatsisakoma įpročio grynuosius pinigus laikyti namuose, nenumatomos investavimo galimybės, nekeliami ateities finansiniai tikslai.
Dabartiniu metu, susidarė tokia situacija, kad jaunuoliai finansinio ir mokesčių raštingumo žinių bei įgūdžių pakankamai negauna nei iš tėvų, nei iš bendrojo ugdymo įstaigų. Dažniausiai namuose šiais klausimais nėra tariamasi, bendraujama ar diskutuojama, ugdymo įstaigose taip pat yra viena savaitinė ekonomikos pamoka, o vyresnėse klasėse tik kaip pasirenkamas mokomasis dalykas. Atsižvelgiant į galimas pasekmes ne tik kaip į individualias asmens, bet ir į šalies lygmeniu, būtina įtraukti finansinio ir mokesčių raštingumo tematiką į ugdymo procesą, parengiant neformaliojo švietimo programą.
Kvalifikacijos tobulinimo programos apimtis - 40 val. - 5 moduliai: „Asmeninių finansų valdymas“ (10 val.); „Taupymas ir investavimas“ (6 val.); „Mokesčiai“ (9 val.); „Skolinimas (is)“ (6 val.); „Draudimas“ (9 val.).
Auditoriniam darbui skiriama (15,5 val.), praktiniams užsiėmimams (12,5 val.), savarankiškam darbui (12 val.).
Renginys
Pagilinsime žinias ir kartu su bankų, VMI ir SODROS atstovais aptarsime:
- taupymo ir investavimo galimybes bei riziką,
- skolinimosi privalumus ir trūkumus,
- finansų sistemą ir draudimą,
- mokesčius ir šešėlinę ekonomiką,
- pajamų deklaravimą ir moksleivių pajamų apmokestinimo sistemą,
- socialinio draudimo rūšis ir kaip jis veikia.
RYŠIAMS:
Giedrė Čiapienė, Nacionalinės švietimo agentūros Kvalifikacijos tobulinimo skyriaus metodininkė, tel. (8 5) 277 2194, el. paštas giedre.ciapiene@nsa.smm.lt.
Jei šiuo metu vyksta registracija ir yra laisvų vietų, galėsite užsiregistruoti į renginį.
Jei nesate prisijungę – kitoje naršyklės kortelėje atsivers Ugdymo sodo prisijungimo langas.
Prisijunkite ir grįžę į šį langą iš naujo aktyvuokite nuorodą „Atversti Ugdymo sode".
Apie renginį
Seminaro lektorių pranešimai:
Mokesčių raštingumas. VMI prie FM Mokesčių informacijos departamentas
Jaunimo interneto svetainė TAXEDU. Šarūnas Gurklys
Ką kiekvienas turi žinoti apie socialinį draudimą. Aurimas Bačiulis
Draudimas. Darius Andriukaitis
Pagrindiniai skolų išieškojimo vykdymo procese aspektai. Asta Stanišauskaitė
Gyventojų skolinimasis Lietuvoje. Dovilė Kalvaitienė
Kredito rizikos. Vytautas Pociūnas
Planavimas ir biudžetas. AFLATOUN. Loreta Trakinskienė
LBA Lietuvos finansinio raštingumo indeksas. Valerija Kiguolienė
Modernūs mokėjimai Lietuvoje. Tomas Karpavičius
Albina Vilimienė, albina.vilimiene@nsa.smm.lt
Giedrė Čiapienė, giedre.ciapiene@nsa.smm.lt 865818319