Programos anotacija
Programos tikslingumas. Mokiniai internetinėje erdvėje mokosi, bendrauja, randa naujų draugų ir praneša apie save pasauliui. Šiuolaikinis jaunimas turėtų gebėti naudotis įvairiais skaitmeniniais įrankiais ir priemonėmis, sąmoningai įgyvendindami savo idėjas bei kurdami savo elektroninį turinį ir aplinką. Įvairios technologijos (pvz., medijos) paspartina ugdymo procesą, asmeninės patirties įgijimą, tačiau tuo pačiu metu jų greita plėtra išryškina skirtingų kartų atstovų (mokinių ir mokytojų) suvokimo skirtumus. Siekiant užtikrinti mokinių saugumą bei plėtoti jų saviraišką, svarbu paskatinti mokyklų bendruomenes (mokytojus, mokyklų vadovus, tėvus) nukreipti jaunimą konstruktyvaus ir kūrybiško interneto naudojimo link ir mažinti riziką susidurti su pavojais, saugiai mokytis ir kurti besikeičiančiomis šiuolaikinių medijų sąlygomis.Pagrįstumas. Švietimo informacinių technologijų centras, vykdydamas projektą „Saugesnis internetas“, siekia, kad pradinių, pagrindinių, vidurinių mokyklų, progimnazijų ir gimnazijų mokytojai ir socialiniai pedagogai, mokytųsi apsaugoti vaikus nuo įvairių grėsmių, pavyzdžiui, patyčių, neapykantos, žalingo turinio, žaislų bei aplikacijų, modernių interneto rinkodaros metodų, seksualinio išnaudojimo ar kitokių manipuliacijų. Daugelis interneto ir švietimo technologijų ekspertų sutinka, kad lemiamą vaidmenį padedant jauniems žmonėms susidoroti su žalingu ir, nors kartais teisėtu, turiniu ir elgesiu internete (pavyzdžiui, „netikros“ naujienos), turi vaikų ir jaunimo kritinio mąstymo ir atsparumo ugdymas. Technologijų ekspertai pažymi, kad adaptuoti technologiškai taip vadinamo tamsiojo interneto naršykles saugiam naudojimui „demokratiniais“ būdais nėra galimybių, todėl labai svarbu šviesti visuomenę, kad keistųsi naudotojų elgesys, valdant naujų technologijų poveikį privatumui, duomenų saugumui ir elgesiui internete. Medijų ir informacinis raštingumas yra itin svarbus prisitaikant skaitmeniniame pasaulyje ir kūrybiškai naudojantis internetu.
Aktualumas. Saugesnio interneto ambasadorių (toliau – SIA) mokyklose programa skirta ne tik supažindinti pedagogus su saviraišką skatinančiais įrankiais, bet ir įgalinti juos kūrybingai naudoti informacines technologijas plėtojant saugesnio ir geresnio interneto vaikams (angl. Better internet for kids) idėjas bei skatinti turimą patirtį skleisti mokyklos bendruomenėje. Programos dalyviai išmoks atsižvelgti į IKT kaip medijos poveikį mokymuisi, mokymosi motyvacijai, suprasti, kad naujosios medijos „formuoja naujus suvokimo įpročius“ (Klibavičius, 2013, p. 139) ir savitą jaunosios kartos elgesio ir mokymosi kultūrą.
Programos apimtis – 40 akad. val. Iš jų 24 akad. val. skirtos auditoriniam darbui ir 16 akad. val. savarankiškam darbui. Kvalifikacijos tobulinimo programa vykdoma per dvi sesijas:
- I sesija (2 dienos) - skirta temoms išdėstyti;
- II sesija (1 diena) – dalyvių savarankiško darbo užduočių analizei kartu atliekant praktines veiklas, skirtas programos temoms įtvirtinti, diskutuojant apie kilusias problemas, bendrai ieškant sprendimo būdų.
Tarp sesijų numatyta (privaloma) ne mažesnė kaip dviejų savaičių pertrauka numatytam dalyvių savarankiškam darbui atlikti.
Esminės sąvokos – temos kamienas: saugesnis ir geresnis internetas, rizikos internete, interneto grėsmės ir pavojai, medijų ir informacinis raštingumas, pozityvus turinys.
Asmeninio tobulėjimo ir mokėjimo mokytis kompetencija
Mokinių / ugdytinių skirtybių ir galimybių pažinimo (specialiųjų gebėjimų ir poreikių atpažinimo), pagalbos teikimo mokantis ir mokinių / ugdytinių motyvavimo kompetencija
Naujų technologijų ir informacijos valdymo kompetencija
Ugdymo(si) aplinkų, turinio ir situacijų įvairovės kūrimo kompetencija
Mokinių / ugdytinių skirtybių ir galimybių pažinimo (specialiųjų gebėjimų ir poreikių atpažinimo), pagalbos teikimo mokantis ir mokinių / ugdytinių motyvavimo kompetencija
Naujų technologijų ir informacijos valdymo kompetencija
Ugdymo(si) aplinkų, turinio ir situacijų įvairovės kūrimo kompetencija
Renginys
Green Vilnius Hotel, Pilaitės pr. 20 (Vilnius)
2020-09-29 10:00 – 2020-09-29 17:30 (8 akad. val.)
Dalykų mokytojas, Pradinio ugdymo mokytojas, Neformaliojo švietimo mokytojas, Pagalbos mokiniui specialistas, Bibliotekininkas
Dėl Koronaviruso (COVID-19) grėsmės pirmoji mokymų diena bus kontaktinė, kita mokymų dalis vyks nuotoliniu būdu vaizdo transliacijoms skirtoje platformoje.
2020 m. rugsėjo 29 d. kontaktinė Vilniuje, spalio 9 d. ir lapkričio 5 d. vykdomos nuotoliniu būdu.
Į mokymus atsineškite savo planšetinį kompiuterį ar išmanųjį įrenginį, kad galėtumėte išbandyti prisijungimus prie nuotolinio mokymosi platformos.
Kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai, patvirtinantys dalyvavimą mokymuose, bus išduodami baigusiems visą 40 akad. val. mokymų programą.
Nacionalinė švietimo agentūra
Jei esate prisijungę prie Ugdymo sodo, spragtelėję užrašą „Atversti Ugdymo sode" peržiūrėsite išsamų renginio aprašą.
Jei šiuo metu vyksta registracija ir yra laisvų vietų, galėsite užsiregistruoti į renginį.
Jei nesate prisijungę – kitoje naršyklės kortelėje atsivers Ugdymo sodo prisijungimo langas.
Prisijunkite ir grįžę į šį langą iš naujo aktyvuokite nuorodą „Atversti Ugdymo sode".
Aldona Zaukienė, aldona.zaukiene@nsa.smm.lt Jei šiuo metu vyksta registracija ir yra laisvų vietų, galėsite užsiregistruoti į renginį.
Jei nesate prisijungę – kitoje naršyklės kortelėje atsivers Ugdymo sodo prisijungimo langas.
Prisijunkite ir grįžę į šį langą iš naujo aktyvuokite nuorodą „Atversti Ugdymo sode".
Giedrė Čiapienė, giedre.ciapiene@nsa.smm.lt 865818319
Daina Grigėnienė, daina.grigeniene@nsa.smm.lt