2023 m. rugsėjo 4 d. patvirtintos Ikimokyklinio ugdymo programos gairės V-1142 Dėl Ikimokyklinio ugdymo programos gairių patvirtinimo (e-tar.lt)
Ikimokyklinis ugdymas vykdomas pagal ikimokyklinio ugdymo programą, kurią rengia mokyklos komanda, darbo grupė. Rengiant programą vadovaujamasi švietimo ir mokslo ministro patvirtintais ikimokyklinio ugdymo programų kriterijais (galiojanti suvestinė redakcija nuo 2017-04-25) ir ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis.(2015)
Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas (2014)
Metodinėse rekomendacijose dėl ikimokyklinio ugdymo organizavimo formų įvairovės (2013) pateikiamos galimos įvairių ikimokyklinio ugdymo organizavimo modelių alternatyvos.
Vaikų, kurie turi specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymo turinys formuojamas, vadovaujantis Ikimokyklinio ugdymo programa (ją pritaikant) ir atsižvelgiant į kiekvieno vaiko specialiuosius ugdymosi poreikius, pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijas ir tėvų (globėjų) lūkesčius.
Vaikui, turinčiam specialiųjų ugdymosi poreikių, sudaromos sąlygos ugdytis pagal jo gebėjimus ir galias; ikimokyklinio ugdymo mokytojas kartu su kitais mokytojais ir švietimo pagalbos specialistais, vaiko tėvais (globėjais), kitais artimaisiais teikia reikiamą pagalbą, stiprindami vaiko motyvaciją ugdytis, tobulėti, plėtoti kompetencijas, sumažinti, įveikti arba kompensuoti ugdymo procese kylančius sunkumus.
Vaikams nuo gimimo iki 18 metų ir asmenims, turintiems didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių iki 21 metų, ir jų tėvams (globėjams, rūpintojams) gali būti koordinuotai teikiama švietimo pagalba, socialinės ir sveikatos priežiūros paslaugos, vadovaujantis „Koordinuotai teikiamų švietimo pagalbos, socialinių ir sveikatos priežiūros paslaugų tvarkos aprašu“. Šių paslaugų tikslas – sudaryti palankias sąlygas vaiko gerovei, padedant jo tėvams (globėjams, rūpintojams) kurti saugią aplinką, užtikrinti gyvenimo, asmeninių bei socialinių ryšių kokybę.
„Dėl privalomo ikimokyklinio ugdymo nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (2021), privalomas ikimokyklinis ugdymas gali būti skiriamas vaikui, kuris auga šeimoje, patiriančioje socialinę riziką, ar dėl kitų teisės akte išvardintų priežasčių.
Dėl specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos aprašas (2011)
„Reikalavimų mokytojų kvalifikacijai aprašas“ (galiojanti suvestinė redakcija 2021).Aprašas nustato kvalifikacijas, būtinas dirbti mokytoju pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo programas, atvejus, kada asmenys laikomi turintys pedagogo kvalifikaciją, ir priskiriamas pedagogui kvalifikacijas.
Meninio ugdymo pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą gali mokyti ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo mokytojas arba dalyko mokytojas, išklausęs ne mažiau kaip 40 valandų (1,5 studijų kreditų) ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo metodikos kursų.
Metodinės rekomendacijos nevalstybiniams ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų teikėjams dėl ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų ir grupių
Dėl mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo (galiojanti suvestinė redakcija nuo 2022-01-01)
Vaikų maitinimo organizavimo tvarkos aprašas (galiojanti suvestinė redakcija nuo 2021-11-01)
Alergiškiems vaikams, kuriems gydytojas pažymoje nurodo saugotis tam tikrų produktų, gali būti organizuojamas pritaikytas maitinimas. Nuo 2021 m. rugsėjo 1 d. vadovaujantis "Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo Nr. I-1489 2, 7, 8, 24, 36, 47 ir 67 straipsnių pakeitimo įstatymu" patvirtintu 2020 m. lapkričio 10 d. Nr. XIII-3416 nemokamai bus maitinami visi privalomai pagal ikimokyklinio ugdymo programą ugdomi vaikai, kurie patiria socialinę riziką ir jiems yra skirtas privalomas ikimokyklinis ugdymas.
Skyrelį tvarko Aldona Zaukienė Informacija atnaujinta 2024-01-02.