Projekto ,,Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo tobulinimo dorinio, meninio ir kūno kultūros ugdymo procese rekomendacijos" metodinis leidinys ( 2010) (.pdf)

Leidinys skirtas dorinio ugdymo, menų ir kūno kultūros mokytojams. Dėmesys sutelkiamas į svarbius vertinimo aspektus, kad kiekvienas mokinys nori būti pozityviai ir teisingai vertinamas pagal savo pastangas, gebėjimus, pasiekimus ir pažangą. Aptariami mokinių pasiekimai, asmenybės gebėjimų ir nuostatų raida. Tolesnis mokymasis daugeliu atvejų priklauso nuo to, kaip kiekvienas yra vertinamas mokykloje.

Pradinių klasių mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo metodinės rekomendacijos

Pasiekimų ir pažangos vertinimo tikslai ir paskirtys gali būti įvairios. Bendrame kontekste, vertinimo paskirtis pirmiausia suprantama, kaip pagalba augančiam, tobulėjančiam, besimokančiam vaikui. Vertinimo rekomendacijose siekiama apžvelgti visus mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo etapus – situacijos įvertinimą, vertinimo planavimą, išvadų darymą (įvertinimą), fiksavimą, informavimą ir refleksiją. Dokumentuose pateikiami patarimai, kaip sudaryti mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo aprašą – vieną iš rekomenduojamų apibendrinamojo vertinimo fiksavimo formų – ir kaip juo naudotis; pateikiami vertinimo aprašų pavyzdžiai.

Pradinių klasių mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimas. Koks jis šiandien? (2015) (.pdf)

Klasės situacijos įvertinimas. Mokinių pažinimas. (2015) (.pdf)

Vertinimo planavimas (2015) (.pdf)

Vertinimas ugdant (2015) (.pdf)

Vertinimo fiksavimas (2015) (.pdf)

Informavimas (2015) (.pdf)

Vertinimo refleksija (2015) (.pdf)

Mokinio pasiekimų ir pažangos vertinimo aprašas1 pavyzdys2 pavyzdys (2015) (.pdf)

Mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo aplankas. Sudarymo metodika. (2015) (.pdf)

Planavimo pavyzdžiai (įgyvendinant 2008 m. bendrąsias programas)

Planavimas - vienas esminių sklandaus, kokybiško ugdymo proceso veiksnių, kuris vyksta priklausomai nuo mokyklos poreikio: ilgalaikis, trumpalaikis, integruotas ar teminis. Plano forma taip pat gali būti lanksti, tačiau svarbu, kad būtų įtraukti bendruomenei svarbūs ugdymo aspektai: tematikos, kontekstai, sritys, integraciniai ryšiai ir pan. Patogus ir kokybiškas planas - tai pagalba mokytojui dirbti nuosekliai, kūrybiškai. Mokytojai, naudodami planus savo kasdieniame darbe, gali juos koreguoti ar susikurti savo planus pagal mokyklos priimtus susitarimus ir/ar savo poreikius. Reikėtų siekti, kad planavimo procedūros ir dokumentai būtų kiek galima paprastesni ir naudingesni mokytojui. 

Aplankuose yra pateikiami rekomendaciniai ilgalaikiai planai, kurie parengti pagal Bendrąsias programas (2008).  

Ilgalaikio plano 1 klasei pavyzdys (2015) (.doc)

Ilgalaikio plano 2 klasei pavyzdys (2015) (.doc)

Ilgalaikio plano 3 klasei pavyzdys (2015) (.doc)

Ilgalaikio plano 4 klasei pavyzdys (2015) (.doc)

SVEIKATOS IR FIZINIS UGDYMAS

Sveikatos ugdymo programos įgyvendinimas pradinėje mokykloje. Metodinės rekomendacijos (2012) (.doc)

Metodiniame leidinyje pateikiami patarimai pradinių klasių mokytojui, kaip padėti mokiniams įgyti visuminę sveikatos sampratą, išsiugdyti sveikatai naudingus gebėjimus, įpročius bei nuostatas, atsakomybę už savo ir kitų sveikatą, paskatinti juos rinktis sveiką gyvenimo būdą. Leidinyje pateikiama praktinių pavyzdžių, kaip skatinti mokinių fizinį aktyvumą ir integruotai ugdyti sveikos gyvensenos supratimą.

Pradinio ugdymo metodinės rekomendacijos (2009) (.doc)

          Įvadas

          I skyrius. Vaiko sėkmingam gyvenimui ir ugdymui(si) būtinų kompetencijų plėtojimas

          II skyrius. Pradinio ugdymo organizavimas 


Skyrelį tvarko Aldona Zaukienė Informacija atnaujinta 2023-10-17.