Matematika   Informatika   Gamta ir žmogus   Biologija   Chemija   Fizika   Technologijos   Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas   

Bendrojo ugdymo programų atnaujinimas

Gamtos mokslų bendrosios programos pagrindinio ugdymo įgyvendinimo rekomendacijas rasite čia

Phil Lambert. Loginis švietimo politikos formavimo ciklas (1/7)

Phil Lambert. Pagrindiniai bendrųjų programų atnaujinimo uždaviniai ir procesai (2/7)

Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimo ir analizės kriterijai (3/7)

Phil Lambert. Tipinės bendrųjų programų kūrimo problemos (4/7)

Phil Lambert. Kompetencijų žemėlapis bendrosiose ugdymo programose (5/7)

Phil Lambert. Kūrybiškumo kompetencijos ugdymas (6/7)

Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimas. Apibendrinimas (7/7)

Metodinė medžiaga integraliam gamtamoksliniam ugdymui 5–8 klasėse. Metodinėje medžiagoje, parengtoje įgyvendinant ESF projektą „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“, pateikti ilgalaikių planų, veiklos planų ir užduočių skirtingiems pasiekimų lygiams pavyzdžiai. Medžiaga skirta mokykloms, pasirinkusioms 5–8 klasėse dirbti pagal Gamtos mokslų bendrąją programą (2022), tačiau gali būti naudinga ir kitoms mokykloms, kuriose 7–8 klasėse bus mokomasi atskirų biologijos, chemijos ir fizikos dalykų. Medžiaga parengta pagal mokytojų, išbandžiusių Integruoto gamtos mokslų kurso programą (2015), pateiktą informaciją. Rengėjai: Vytautas Kavaliauskas, doc. dr. Aušra Kynienė, doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, doc. dr. Asta Meškauskienė, dr. Grita Skujienė, doc. dr. Rimantas Vaitkus.

„Go-Lab“ sistema ir mokymosi tyrinėjant aplinkos. „Erasmus+“ KA2 projekte „Informatinio mąstymo ugdymas mokantis tyrinėjant“ (angl. „Teaching ICT with Inquiry“, sutrumpintai TIWI) parengtoje medžiagoje mokytojams trumpai pristatoma „Go-Lab“ sistema ir jos ištekliai. Aptariama kaip naudojant mokymosi ir kūrimo platformą „Graasp“ patiems susikurti virtualias mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS), galimybės naudotis kitų mokytojų jau sukurtomis ir pasidalintomis tokiomis aplinkomis. Mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS) galima taikyti tiesiogiai klasėje arba mokantis nuotoliniu būdu.  Yra parengtos priemonės skirtos padėti mokytojams kurti mokymosi tyrinėjant aplinkas (angl. Inquiry Learning Space, ILS) ir įgyvendinti tyrinėjimu grįstas STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) veiklas, integruojant programavimą ir ugdant informatinį mąstymą (angl. Computational thinking). Daugiau apie įgyvendintą projektą ir nuorodas į sukurtą medžiagą rasite čia.

Metodinės rekomendacijos. Gamta ir žmogus. (Šių metodinių rekomendacijų paskirtis – padėti mokytojui įgyvendinti 2008 m. atnaujintas Bendrąsias programas. Rekomendacijose pateikiami konkretūs planavimo, mokymosi organizavimo ir vertinimo pavyzdžiai. Atsižvelgiant į Bendrosiose programose apibrėžtą pagrindinį gamtamokslinio ugdymo tikslą akcentuojamas mokytojo ir mokinio vaidmenų ir veiklų pasikeitimas ugdymo procese, pereinant nuo pasyvaus mokymo prie aktyvaus ir sąmoningo mokymosi, nuo vien žinių perteikimo prie kompetencijų ugdymo – neatskiriamos žinių, gebėjimų ir nuostatų visumos.) Atkreipiame dėmesį, kad šios metodinės tekomendacijos parengtos pagal 2008 m. patvirtintas pagrindinio ugdymo bendrąsias programas ir jose minimi tuo metu galiojusieji dokumentai ir sąvokos.

Mokomės gamtoje ir iš gamtos (Priemonė parengta įgyvendinant projektą „Gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojų ir mokinių dalykinių kompetencijų ugdymas tiriant žaliąsias mokymosi aplinkas“. Projekto vykdytojas – Lietuvos edukologijos universitetas.)

Integruoto gamtos mokslų kurso programa 5–8 klasėms (parengta 2015 m. įgyvendinant ESF projektą „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“. Programa yra išbandyta mokyklose, bet nėra patvirtinta, tačiau gali būti naudinga planuojant integralias gamtamokslines veiklas įgyvendinant atnaujintas bendrąsias programas)

Integruoto gamtos mokslų kurso 5–8 klasėms metodinės rekomendacijos (parengtos 2015 m. įgyvendinant ESF projektą „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“. Šios metodinės rekomendacijos gali būti naudingos planuojant integralias gamtamokslines veiklas pagal atnaujintas bendrąsias programas)

Tyrinėjimu grįstas mokymasis (JAV gerosios patirties sklaidą parengė dr. Paulius Lukas Tamošiūnas. Šioje medžiagoje rasite patarimų, kaip ugdyti tyrimų planavimo, išvadų formulavimo, vertingų komentarų pateikimo gebėjimus, kaip vertinti mokinių nubraižytus grafikus ir pateiktas išvadas, kaip parašyti gerą mokslinį tekstą ir kt.)

VEDLYS  (Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir veiklų aprašai 5–8 klasėms įgyvendinant ES struktūrinių fondų finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“.)


Skyrelį tvarko Ona Vaščenkienė Informacija atnaujinta 2023-10-16.