BENDROJO UGDYMO PROGRAMŲ ATNAUJINIMAS
Fzikos bendrosios programos pagrindinio ir vidurinio ugdymo įgyvendinimo rekomendacijas ir astronomijos vidurinio ugdymo bendrosios programos įgyvendinimo rekomendacijas rasite čia
Phil Lambert. Loginis švietimo politikos formavimo ciklas (1/7)
Phil Lambert. Pagrindiniai bendrųjų programų atnaujinimo uždaviniai ir procesai (2/7)
Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimo ir analizės kriterijai (3/7)
Phil Lambert. Tipinės bendrųjų programų kūrimo problemos (4/7)
Phil Lambert. Kompetencijų žemėlapis bendrosiose ugdymo programose (5/7)
Phil Lambert. Kūrybiškumo kompetencijos ugdymas (6/7)
Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimas. Apibendrinimas (7/7)
MOKYMASIS TYRINĖJANT
„Go-Lab“ sistema ir mokymosi tyrinėjant aplinkos. „Erasmus+“ KA2 projekte „Informatinio mąstymo ugdymas mokantis tyrinėjant“ (angl. „Teaching ICT with Inquiry“, sutrumpintai TIWI) parengtoje medžiagoje mokytojams trumpai pristatoma „Go-Lab“ sistema ir jos ištekliai. Aptariama kaip naudojant mokymosi ir kūrimo platformą „Graasp“ patiems susikurti virtualias mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS), galimybės naudotis kitų mokytojų jau sukurtomis ir pasidalintomis tokiomis aplinkomis. Mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS) galima taikyti tiesiogiai klasėje arba mokantis nuotoliniu būdu. Yra parengtos priemonės skirtos padėti mokytojams kurti mokymosi tyrinėjant aplinkas (angl. Inquiry Learning Space, ILS) ir įgyvendinti tyrinėjimu grįstas STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) veiklas, integruojant programavimą ir ugdant informatinį mąstymą (angl. Computational thinking). Daugiau apie įgyvendintą projektą ir nuorodas į sukurtą medžiagą rasite čia.
Transliacijos ir filmuota medžiaga Mokytojo TV:
- Mokinių gamtamokslinė tiriamoji veikla – pamatas brandos darbui. Veiklos organizavimas
- Mokinių gamtamokslinė tiriamoji veikla – pamatas brandos darbui. Mokytojų įžvalgos
- Mokinių gamtamokslinė tiriamoji veikla – pamatas brandos darbui. Mokinių įžvalgos
- Vilniaus „Saulės“ privačios gimnazijos mokiniai dalijasi tiriamosios veiklos patirtimi
- Vilniaus „Saulės“ privačios gimnazijos mokytojų įžvalgos apie mokinių tiriamąją veiklą
- Gamtamokslinis ugdymas: mokymasis tyrinėjant nuo pirmos klasės
- Fizikos tiriamųjų darbų pristatymai
- Geroji STEAM patirtis mokykloje
arba grojaraščiai YouTube:
- Mokinių gamtamokslinė tiriamoji veikla – pamatas brandos darbui
- Mokinių atliktų fizikos tiriamųjų darbų pristatymai
NOVA laboratorijos:
- Mokomės dirbti su NOVA
- Mokomės dirbti su NOVA LINK
- Mokomės dirbti su NOVA5000
- Fizikos tiriamųjų darbų aprašai "Nova 5000" laboratorijoms
Leidiniai:
- Mokyklinių fizikos eksperimetų teorija ir praktika. Mokytojo knyga (Projekto Gamtos mokslų mokytojų eksperimentinės veiklos kompetencijos tobulinimas atnaujintų mokymo priemonių ir 9–12 klasių bendrųjų programų pagrindu leidinys. LEU)
- Mokyklinių fizikos eksperimentų praktika. Mokinio knyga. (Projekto Gamtos mokslų mokytojų eksperimentinės veiklos kompetencijos tobulinimas atnaujintų mokymo priemonių ir 9–12 klasių bendrųjų programų pagrindu leidinys. LEU)
- Mokomės gamtoje ir iš gamtos. 7–8 kl. (Priemonė parengta įgyvendinant projektą Gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojų ir mokinių dalykinių kompetencijų ugdymas tiriant žaliąsias mokymosi aplinkas. LEU)
- Mokomės gamtoje ir iš gamtos. 9–10 kl. (Priemonė parengta įgyvendinant projektą Gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojų ir mokinių dalykinių kompetencijų ugdymas tiriant žaliąsias mokymosi aplinkas. LEU)
- Jaunojo tyrėjo vadovas (Projekto Mokinių jaunųjų tyrėjų atskleidimo ir ugdymo sistemos sukūrimas leidinys. Čia rasite patarimų, kaip pasirinkti įdomią temą, planuoti mokslinį tyrimą, ugdyti mokinių kūrybiškumą ir kitos naudingos informacijos. Leidinyje aptarti metodiniai mokslinio darbo pagrindai ir pateikti tinkamų jauniems tyrėjams darbų pavyzdžiai. Leidinį sudaro 4 dalys. Atskirų leidinio skyrių autoriai – Lietuvos mokslininkai, turintys pedagoginio darbo patirties.)
Tiriamoji veikla gamtamokslinio ugdymo procese (Respublikinės konferencijos, vykusios „Saulės“ privačioje gimnazijoje 2014 02 20, pranešimų medžiaga)
Mokinių atliktų fizikos tiriamųjų darbų pavyzdžiai
Tyrinėjimu grįstas mokymasis (JAV gerosios patirties sklaidą parengė dr. Paulius Lukas Tamošiūnas. Šioje medžiagoje rasite patarimų, kaip ugdyti tyrimų planavimo, išvadų formulavimo, vertingų komentarų pateikimo gebėjimus, kaip vertinti mokinių nubraižytus grafikus ir pateiktas išvadas, kaip parašyti gerą mokslinį tekstą ir kt.)
VEDLYS (Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir veiklų aprašai 5–8 klasėms įgyvendinant ES struktūrinių fondų finansuojamą projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“.)
CERN STAŽUOTOJŲ 2015 M. PARENGTA MEDŽIAGA PAMOKOMS
Atomo sandaros ir elementariųjų dalelių tyrimo istorija
CERN dalelių greitintuvų kompleksas
Kaip pasigaminti dalelių detektorių
Dalelių fizikos praktinis taikymas
ĮVAIRI MEDŽIAGA
Metodinė medžiaga integraliam gamtamoksliniam ugdymui 5–8 klasėse. Metodinėje medžiagoje, parengtoje įgyvendinant ESF projektą „Bendrojo ugdymo turinio ir organizavimo modelių sukūrimas ir išbandymas bendrajame ugdyme“, pateikti ilgalaikių planų, veiklos planų ir užduočių skirtingiems pasiekimų lygiams pavyzdžiai. Medžiaga skirta mokykloms, pasirinkusioms 5–8 klasėse dirbti pagal Gamtos mokslų bendrąją programą (2022), tačiau gali būti naudinga ir kitoms mokykloms, kuriose 7–8 klasėse bus mokomasi atskirų biologijos, chemijos ir fizikos dalykų. Medžiaga parengta pagal mokytojų, išbandžiusių Integruoto gamtos mokslų kurso programą (2015), pateiktą informaciją. Rengėjai: Vytautas Kavaliauskas, doc. dr. Aušra Kynienė, doc. dr. Rita Makarskaitė-Petkevičienė, doc. dr. Asta Meškauskienė, dr. Grita Skujienė, doc. dr. Rimantas Vaitkus.
Sveikatos ugdymas mokantis fizikos
Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo metodinės rekomendacijos Rekomendacijose pateikiami konkretūs planavimo, mokymosi organizavimo ir vertinimo pavyzdžiai pagal 2008 m. Bendrąsias programas.
Įgyvendinant ESF projektą „Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro 5–8 klasių mokinių esminių kompetencijų ugdymas“ 2015 m. parengta medžiaga:
Integruoto gamtos mokslų kurso programa 5–8 klasėms
Integruoto gamtos mokslų kurso 5–8 klasėms metodinės rekomendacijos
Įgyvendinant projektą „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams" 2012 m. parengta medžiaga:
Fizikos modulių programos 9–10 (I–II gimnazijos) klasėms
Metodinės rekomendacijos fizikos modulių programų 9–10 (I–II gimnazijos) klasėms įgyvendinimui
Metodinė medžiaga pagrindinio ugdymo (9–10 klasėms) fizikos moduliams
Fizikos modulių programos 11–12 (III–IV gimnazijos) klasėms
Metodinės rekomendacijos fizikos modulių programų 11–12 (III–IV gimnazijos) klasėms įgyvendinimui
Metodinė medžiaga vidurinio ugdymo (11–12 klasėms) fizikos bendrojo kurso moduliams
Skyrelį tvarko Ona Vaščenkienė Informacija atnaujinta 2023-10-17.