Matematika   Informatika   Gamta ir žmogus   Biologija   Chemija   Fizika   Technologijos   Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas   

Fizikos ir astronomijos bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijose pateikiami skirtingiems pasiekimas ugdyti ir vertinti skirtų užduočių pavyzdžiai. Įgyvendinimo rekomendacijas rasite čia

Vertinimui ir įsivertinimui skirtas skaimeninis įrankis „Voratinklis“

Metodinė priemonė „Formuojamasis vertinimas – individualiai pažangai skatinti“

Šią metodinę priemonę parengti paskatino naujausi švietimo dokumentai, mokslininkų tyrimų išvados apie formuojamojo vertinimo reikšmę mokinių pasiekimams ir įvertinta sėkminga mokyklų patirtis. Leidinio sudarytojos, Šiaulių universiteto mokslininkės prof. dr. Aušra Kazlauskienė, doc. dr. Ramutė Gaučaitė, kartu su Švietimo ir mokslo ministerijos ir nacionalinių institucijų specialistais atrinko naujausius šaltinius, aktualizuojančius individualios pažangos vertinimą ugdymo procese, ir parengė šį metodinį leidinį, kuriuo kviečiama mąstyti, diskutuoti ir ieškoti, kaip veiksmingai vertinti individualią pažangą ir stiprinti formuojamąjį vertinimą mokykloje.Tikimasi, kad šis metodinis leidinys padės sistemiškai stiprinti individualios mokinio pažangos vertinimą, tobulinti formuojamojo vertinimo taikymą pamokoje siekiant mokinių savivaldžio ir suasmeninto (personalizuoto) ugdymosi, atrasti prasmingų idėjų ir sprendimų, kaip tobulinti mokinių pasiekimų vertinimą ir ugdyti visos mokyklos kultūrą. 

Nacionalinės švietimo agentūros informacinę testavimo sistemą BETA. Šioje svetainėje yra skelbiamos įvykusių mokinių pasiekimų patikrinimų užduotys, apimančios visas bendrojo ugdymo pakopas – pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą. Pasirinkus norimą klasę ir dalyką, galima atlikti užduotis ir taip pasitikrinti dalyko žinias bei gebėjimus. Šioje aplinkoje skelbiamos ir kitokios užduotys, pvz., mąstymo testai, kuriuos sudaro kritinio mąstymo ir problemų sprendimo užduotys. Dauguma pateikiamų užduočių vertinamos automatiškai, tad jas atlikus iš karto pateikiamas rezultatas.

Diferencijuotų užduočių pavyzdžiai 9 klasei Pateikiami užduočių pavyzdžiai skirtingo pasiekimų lygio mokiniams, temos „Medžiagų agregatinių būsenų kitimas“ užduotys diagnostiniam vertinimui su vertinimo instrukcija, mokinių darbų ir jų vertinimo pavyzdžiais  iš „Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo metodinių rekomendacijų“ (2008). Atkreipiame  dėmesį, kad rekomendacijose minimi tuo metu galiojusieji dokumentai ir sąvokos.

Vertinimo aplankas Medžiaga parengta pagal Shirley-Dale Easley, Kay Mitchell „Vertinimo aplankas: kur, kada, kodėl ir kaip jį naudoti“. Aptariama, kas yra vertinimo aplankas, kaip jį sukurti ir kaip vertinimo aplankai padeda mokiniams mokytis ir reflektuoti savo mokymąsi, stebėti pažangą ir kelti tolesnio mokymosi tikslus.

Projekte „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams, II etapas: gilesnis mokymosi diferencijavimas ir individualizavimas, siekiant ugdymo kokybės, reikalingos šiuolaikiniam darbo pasauliui“ parengta medžiaga:

Atkreipiame  dėmesį, kad medžiaga parengta 2007–2011 m., joje minimi tuo metu galiojusieji dokumentai ir sąvokos.

Nacionalinio matematinio ir gamtamokslinio konkurso medžiaga:


Skyrelį tvarko Ona Vaščenkienė Informacija atnaujinta 2023-03-22.