Fizikos ir astronomijos bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijose pateikiami skirtingiems pasiekimas ugdyti ir vertinti skirtų užduočių pavyzdžiai. Įgyvendinimo rekomendacijas rasite čia
Vertinimui ir įsivertinimui skirtas skaimeninis įrankis „Voratinklis“
Metodinė priemonė „Formuojamasis vertinimas – individualiai pažangai skatinti“
Šią metodinę priemonę parengti paskatino naujausi švietimo dokumentai, mokslininkų tyrimų išvados apie formuojamojo vertinimo reikšmę mokinių pasiekimams ir įvertinta sėkminga mokyklų patirtis. Leidinio sudarytojos, Šiaulių universiteto mokslininkės prof. dr. Aušra Kazlauskienė, doc. dr. Ramutė Gaučaitė, kartu su Švietimo ir mokslo ministerijos ir nacionalinių institucijų specialistais atrinko naujausius šaltinius, aktualizuojančius individualios pažangos vertinimą ugdymo procese, ir parengė šį metodinį leidinį, kuriuo kviečiama mąstyti, diskutuoti ir ieškoti, kaip veiksmingai vertinti individualią pažangą ir stiprinti formuojamąjį vertinimą mokykloje.Tikimasi, kad šis metodinis leidinys padės sistemiškai stiprinti individualios mokinio pažangos vertinimą, tobulinti formuojamojo vertinimo taikymą pamokoje siekiant mokinių savivaldžio ir suasmeninto (personalizuoto) ugdymosi, atrasti prasmingų idėjų ir sprendimų, kaip tobulinti mokinių pasiekimų vertinimą ir ugdyti visos mokyklos kultūrą.
Nacionalinės švietimo agentūros informacinę testavimo sistemą BETA. Šioje svetainėje yra skelbiamos įvykusių mokinių pasiekimų patikrinimų užduotys, apimančios visas bendrojo ugdymo pakopas – pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą. Pasirinkus norimą klasę ir dalyką, galima atlikti užduotis ir taip pasitikrinti dalyko žinias bei gebėjimus. Šioje aplinkoje skelbiamos ir kitokios užduotys, pvz., mąstymo testai, kuriuos sudaro kritinio mąstymo ir problemų sprendimo užduotys. Dauguma pateikiamų užduočių vertinamos automatiškai, tad jas atlikus iš karto pateikiamas rezultatas.
Diferencijuotų užduočių pavyzdžiai 9 klasei Pateikiami užduočių pavyzdžiai skirtingo pasiekimų lygio mokiniams, temos „Medžiagų agregatinių būsenų kitimas“ užduotys diagnostiniam vertinimui su vertinimo instrukcija, mokinių darbų ir jų vertinimo pavyzdžiais iš „Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo metodinių rekomendacijų“ (2008). Atkreipiame dėmesį, kad rekomendacijose minimi tuo metu galiojusieji dokumentai ir sąvokos.
Vertinimo aplankas Medžiaga parengta pagal Shirley-Dale Easley, Kay Mitchell „Vertinimo aplankas: kur, kada, kodėl ir kaip jį naudoti“. Aptariama, kas yra vertinimo aplankas, kaip jį sukurti ir kaip vertinimo aplankai padeda mokiniams mokytis ir reflektuoti savo mokymąsi, stebėti pažangą ir kelti tolesnio mokymosi tikslus.
Projekte „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams, II etapas: gilesnis mokymosi diferencijavimas ir individualizavimas, siekiant ugdymo kokybės, reikalingos šiuolaikiniam darbo pasauliui“ parengta medžiaga:
- Diferencijuotų ir integruotų užduočių pavyzdžiai 9–10 klasėms
- Diagnostinių užduočių ir jų vertinimo instrukcijų pavyzdžiai 11–12 klasėms
- Vertinimo pavyzdžiai 11–12 klasėms
Atkreipiame dėmesį, kad medžiaga parengta 2007–2011 m., joje minimi tuo metu galiojusieji dokumentai ir sąvokos.
Nacionalinio matematinio ir gamtamokslinio konkurso medžiaga:
- 2018 m. užduotis ir vertinimo instrukcija
- 2017 m. užduotis ir vertinimo instrukcija
- 2016 m. užduotis ir vertinimo instrukcija
- 2015 m. užduotis ir vertinimo instrukcija
Skyrelį tvarko Ona Vaščenkienė Informacija atnaujinta 2023-03-22.