Matematika   Informatika   Gamta ir žmogus   Biologija   Chemija   Fizika   Technologijos   Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas   

„Go-Lab“ sistema ir mokymosi tyrinėjant aplinkos (2020) (.pdf)

„Erasmus+“ KA2 projekte „Informatinio mąstymo ugdymas mokantis tyrinėjant“ (angl. „Teaching ICT with Inquiry“, sutrumpintai TIWI) parengtoje medžiagoje mokytojams trumpai pristatoma „Go-Lab“ sistema ir jos ištekliai. Aptariama kaip naudojant mokymosi ir kūrimo platformą „Graasp“ patiems susikurti virtualias mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS), galimybės naudotis kitų mokytojų jau sukurtomis ir pasidalintomis tokiomis aplinkomis. Mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS) galima taikyti tiesiogiai klasėje arba mokantis nuotoliniu būdu.  Yra parengtos priemonės skirtos padėti mokytojams kurti mokymosi tyrinėjant aplinkas (angl. Inquiry Learning Space, ILS) ir įgyvendinti tyrinėjimu grįstas STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) veiklas, integruojant programavimą ir ugdant informatinį mąstymą (angl. Computational thinking). Daugiau apie įgyvendintą projektą ir nuorodas į sukurtą medžiagą rasite čia

Projektas „Besimokantys mokytojai – besimokantys mokiniai“ (2017) (.pdf)
Leidinyje pateikiama projekte dalyvavusių mokyklų patirtis ir jas konsultavusių švietimo ekspertų įžvalgos apie tai, ar mokytojų mokymasis daro įtaką mokinių mokymuisi ir jų pažangai bei pasiekimams. Mokytojų mokymuisi taikytas kolegialaus grįžtamojo ryšio metodas, o mokinių mokymuisi – skaitymo strategijų taikymas.

Naujosios (Z) kartos ugdymo pedagoginiai ir psichologiniai aspektai. Rekomendacijos pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams (2015) (.pdf)
Rekomendacijos skirtos mokinių mokymosi procesų esminiams aspektams identifikuoti ir Naujosios(Z) mokinių kartos mokymosi efektyvumui didinti.

Apmąstyk ir veik! Refleksijos metodai ir rekomendacijos mokymosi procese (2015) (.pdf)
Metodinėje priemonėje pateikta įvairių, skirtingo lygio ir paskirties refleksijos užduočių, kad mokytojo darbas būtų kūrybiškesnis, o mokymosi veikla mokiniams taptų įvairesnė ir aktualesnė. Refleksijos užduotys suskirstytos pagal refleksijos būdus: veiksmo refleksija, refleksija veikiant ir refleksija kaip veiksmas.

Antanas Apynis. GeoGebra 4.0. Mokomoji medžiaga mokytojams (.pdf)

IKT įrankio / programos GeoGebra valdymo aprašas (2013) (.pdf)

Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų pritaikymo rekomendacijos specialiųjų poreikių žemų ir labai žemų intelektinių gebėjimų mokinių ugdymui (2010) (.pdf)

Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo metodinės rekomendacijos (2009) (.pdf)
Metodinių rekomendacijų paskirtis – padėti mokytojui įgyvendinti 2008 m. atnaujintas Bendrąsias programas. Rekomendacijose pateikiami planavimo, mokymosi organizavimo ir vertinimo pavyzdžiai. Atsižvelgiant į Bendrosiose programose apibrėžtą matematinio ugdymo tikslą akcentuojamas mokytojo ir mokinio vaidmenų ir veiklų pasikeitimas ugdymo procese, pereinant nuo pasyvaus mokymo prie aktyvaus ir sąmoningo mokymosi, nuo vien žinių perteikimo prie kompetencijų ugdymo.
Metodinės rekomendacijos parengtos pagal 2008 m. patvirtintas pagrindinio ugdymo bendrąsias programas ir jose minimi tuo metu galioję dokumentai ir sąvokos.
   Kompetencijų ugdymas mokant matematikos 
   Ugdymo turinio planavimas 
   Ugdymo turinio individualizavimas ir diferencijavimas 
   Vertinimas 
   Šaltiniai ir rekomenduojama literatūra 
   Visas metodinių rekomendacijų tekstas


Skyrelį tvarko Povilas Leonavičius Informacija atnaujinta 2023-11-20.