Lietuvių kalba ir literatūra   Lietuvių gestų kalba   Lietuvių kalba pagal kalbos mokėjimo lygius (A1–B2)    Lituanistinis ugdymas   Tautinių mažumų gimtosios kalbos   Užsienio kalbos   

PAGRINDINIS UGDYMAS

Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikių planų pavyzdžiai

Planai parengti remiantis Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrąja programa, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2016 m. sausio 25 d. įsakymu Nr. V-46.

                   5 klasė (.doc)

                    7 klasė (.doc)

                  9 (I) klasė (.doc)

                   6 klasė (.doc)

                    8 klasė (.doc)

                 10 (II) klasė (.doc)

 

Lietuvių kalbos ir literatūros trumpalaikių planų pavyzdžiai

Lietuvių kalbos ir literatūros pamokų ciklas 9–10 klasei tema „Žmogus ir tėvynė“. Sigitas Geda „Giesmė apie pasaulio medį“ (.doc)

Mokymų „Lietuvių kalbos ir literatūros pagrindinio ugdymo bendrosios programos įgyvendinimas: patirtis ir gebėjimų ugdymas“ medžiaga:

Inga Gresienė. Pamokų ciklo planas 8 klasei (.pdf)

Nijolė Toleikytė. Jausmų galia literatūroje (.pdf)

Nijolė Toleikytė. Jausmų galia. Atidus teksto skaitymas (.pdf)

Pamokų aprašai (toliau pateikiami metodinėje svetainėje Kompetencijų ugdymas skelbiami lietuvių kalbos ir literatūros pamokų aprašai su priedais)

  J. Degutytės eilėraščio „Močiutė kerpa avį“ perkeltinė prasmė  
  A. Lindgren apysakos „Mijo, mano Mijo“ pagrindinio veikėjo paveikslas 
  M. Macoureko literatūrinės pasakos „Kodėl mokykloje nebetampoma už ausų“ veikėjo paveikslo tikroviškumas. Atvirkštinis pasakojimas
  Aprašymo mokymas
  Žinutė
  Monologas ir dialogas: kalbėtojo ir pašnekovo savybės 
  Kalbėjimas atsižvelgiant į tikslą ir adresatą 
  Kūrybinio grupių darbo „Ką sužinojome apie laivus ir jūrininkus“ pristatymas, mokymasis vertinti ir įsivertinti grupės darbą
  Pokalbis, ginčas, kivirčas
  Įasmeninimas 
  Epinio pasakojimo sandara
  B. Vilimaitės teksto „Benamis“ atidus skaitymas ir aptarimas
  Mitinės būtybės (ŽNS metodo taikymas)
  K. Paterson knygos „Smarkuolė Gilė Hopkins“ skyriaus „Paukšt“ ištraukos atidusis skaitymas 
  Meninis daikto aprašymas
  Pasakojimas su aprašymo elementais
  Sakmių kūrimas
  Kaip išmokti klausytis ir išgirsti? (Durstinio metodo taikymas) 
  B. Baltrušaitytės apsakymo „Trys pasakojimai apie Skaudą“ aptarimas
  T. M. Rido romano ,,Raitelis be galvos“ pasakojimas
  Pavojai, slypintys internete 

 

VIDURINIS UGDYMAS

 Ugdymo planavimas (.docx)

Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikių planų pavyzdžiai

Planai parengti remiantis Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis (patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2011 m. vasario 21 d. įsakymu Nr. V-269).

11 (III gimnazijos) klasė (išplėstinis kursas) 1 variantas (.doc)
12 (IV gimnazijos) klasė (išplėstinis kursas) 1 variantas (.doc)
Priedas Nr. 1 Modulis 11 klasei Kalbos vartojimo, rašybos ir skyrybos įtvirtinimas 1 variantas (.docx)
Priedas Nr. 2 Modulis 12 klasei Kalbos vartojimo, rašybos ir skyrybos įtvirtinimas 1 variantas (.doc)
Priedas Nr. 3 Modulis 11–12 klasei Kalbos vartojimo, rašybos ir skyrybos įtvirtinimas 2 variantas (.doc)
Priedas Nr. 4 11 klasės ilgalaikio plano etapo Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK planas 2 variantas (.docx)

Kartu su ilgalaikiu planu parengtoje papildomoje medžiagoje (žr. Priedas Nr. 5, Priedas Nr. 6, Priedas Nr. 7 ir Priedas Nr. 8) pateikiamos Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros bendrojoje programoje numatytų aptarti ir analizuoti kūrinių tekstų nuorodos.

Priedas Nr. 5 Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros programinių kūrinių tekstų šaltiniai (vadovėliai ir chrestomatijos (iš galiojančių vadovėlių sąrašo) iki 2011 m.). Privalomi programiniai autoriai ir konteksto autoriai (.doc)
Priedas Nr. 6 Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros programinių kūrinių tekstų šaltiniai (vadovėliai ir chrestomatijos (iš galiojančių vadovėlių sąrašo) iki 2011 m.). Privalomi programiniai autoriai (.doc)
Priedas Nr. 7 Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros privalomi programiniai autoriai. Kūrinių tekstų elektroniniai šaltiniai (.doc)
Priedas Nr. 8 Vidurinio ugdymo lietuvių kalbos ir literatūros privalomi programiniai autoriai ir konteksto autoriai. Kūrinių tekstų elektroniniai šaltiniai (.docx)

 
11 (III gimnazijos) klasė (išplėstinis kursas) 2 variantas (.doc)
12 (IV gimnazijos) klasė (išplėstinis kursas) 2 varinatas (.doc)

 

Lietuvių kalbos ir literatūros trumpalaikių planų pavyzdžiai

Ciklo Tautinės raštijos pradžia  planas (.doc)

Priedas Nr. 1 Lentelė Lietuvių tautinės raštijos pradžia (.docx)
Priedas Nr. 2 Pastraipos vertinimo aprašas (.docx)
Priedas Nr. 3 Samprotavimo pastraipų tema Kodėl tautai svarbi jos kilmė? pavyzdžiai (.docx)
Priedas Nr. 4 Literatūrinio rašinio pastraipos tema Kodėl M. Husoviano poema „Giesmė apie stumbrą“ – Renesanso epochos kūrinys? pavyzdys (.docx)
Priedas Nr. 5 Pastraipos tema Kaip vaizduojama Lietuva XVI a. poezijoje lotynų kalba? pavyzdžiai (.docx)
Priedas Nr. 6 Pastraipos tema Ko XXI a. pilietis galėtų pasimokyti iš XVI a. Lietuvos šviesuolių? pavyzdžiai (.docx)

Ciklo Tautinės raštijos pradžia plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (1 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK.

Medžiaga pamokų ciklui Jono Radvano Radviliada (.doc)

Pamokų ciklo Jono Radvano Radviliada plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (2 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK. Ciklas Tautinės raštijos pradžia.

Medžiaga pamokų ciklui Kuo Viljamo Šekspyro „Hamletas“ aktualus šiandien? (.doc)

Priedas Nr. 1 Mokinių sukurtų pastraipų Požiūris į nūdienę Hamleto interpretaciją pavyzdžiai (.docx)

Pamokų ciklo Kuo Viljamo Šekspyro „Hamletas“ aktualus šiandien? plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (1 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK. Ciklas Kultūriniai pokyčiai Lietuvoje XVI a.

Medžiaga pamokų ciklui Literatūrinio rašinio „Kodėl svyruoja Hamletas?“ aptarimas (.docx)

Priedas Nr. 1 Veikėjų stebėjimo strategijos taikymo galimybės analizuojant literatūros kūrinius. Viljamas Šekspyras. Tragedijos „Hamletas“ pagrindinio veikėjo, Danijos princo Hamleto, paveikslas (.docx)

Priedas Nr. 2  Literatūrinio rašinio Kodėl svyruoja Hamletas? išplėstinis planas (.docx)

Priedas Nr. 3 Veiklos lapas (.docx)

Pamokų ciklo Literatūrinio rašinio  „Kodėl svyruoja Hamletas?“ aptarimas  plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (1 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK (2 variantas). Ciklas Renesansas Europoje.

Pamokos planas Kaip Mikalojus Husovianas apie stumbrą pasakojo (.doc)

Pamokos Kaip Mikalojus Husovianas apie stumbrą pasakojo  plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (2 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK. Ciklas Tautinės raštijos pradžia.

Pamokos planas Knygos byla. Martyno Mažvydo atvejis (.doc)

Pamokos  Knygos byla. Martyno Mažvydo atvejis plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (2 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK. Ciklas Reformacija Lietuvoje.

Pamokos planas Abraomas Kulvietis – nepriklausomos religinės minties pradininkas (.doc)

Pamokos  Abraomas Kulvietis – nepriklausomos religinės minties pradininkas plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (2 variantas). Etapas Renesansas ir Reformacija Europoje ir LDK. Ciklas Reformacija Lietuvoje.

Pamokos planas Mykolas Kazimieras Pacas. Testamentas (.docx)

Pamokos Mykolas Kazimieras Pacas.Testamentas plano  kontekstas: Lietuvių kalbos ir literatūros ilgalaikio ugdymo planas 11 (III gimnazijos) klasei (1 variantas). Etapas Barokas Europoje ir Lietuvoje. Ciklas Baroko epochą reprezentuojančios asmenybės .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Skyrelį tvarko Zita Nauckūnaitė Informacija atnaujinta 2022-01-26.