Lietuvių kalba ir literatūra   Lietuvių gestų kalba   Lietuvių kalba pagal kalbos mokėjimo lygius (A1–B2)    Lituanistinis ugdymas   Tautinių mažumų gimtosios kalbos   Užsienio kalbos   

Formuojamasis vertinimas – individualiai pažangai skatinti. Metodinė priemonė pedagogams (2018) (.pdf)

Kodėl ir kaip keičiame mokinių mokymosi pasiekimų ir pažangos vertinimo sistemą bendrajame ugdyme. Švietimo problemos analizė (2016) (.pdf)

Knyga mokytojui Vertinimas ugdymo procese (.pdf)

PAGRINDINIS UGDYMAS

Vertinimo ir įsivertinimo ugdymo procese pavyzdžiai

Klausymo ir suvokimo užduotis 5 klasei su vertinimo bei įsivertinimo pavyzdžiais (.docx)
Diagnostinė užduotis su vertinimo ir įsivertinimo pavyzdžiais 5–6 klasei. Meninis daikto aprašymas (.docx)
Detalaus atpasakojimo užduotys 6 klasei su vertinimo bei įsivertinimo pavyzdžiais (.docx)

VIDURINIS UGDYMAS

Literatūrinio ir samprotavimo rašinio vertinimo normos ugdymo procese (200–250 žodžių)

Rašinio vertinimo normos, taikomos per egzaminą, tinka didesnės apimties (500–600 žodžių) rašiniams vertinti. Siūlomos vertinimo normos skiriamos 200–250 žodžių rišliems tekstams, turintiems visas tris struktūrines rašinio dalis (įžangą, dėstymą, pabaigą), vertinti ugdymo procese.

Raštingumo vertinimo taškų skaičių mokytojas gali nustatyti atsižvelgdamas į savo mokinių pasiekimų lygį ar kalbinę aplinką ir tik pamažu pereiti prie siūlomų vertinimo normų. Vienodas taškų skaičius už visus teksto aspektus (nurodyti vertinimo kriterijai) parodo vienodą visų gebėjimų svarbą rašant rašinį.

Vertinimo normos yra rekomendacinio pobūdžio. Jos gali būti keičiamos atsižvelgiant į užduoties pobūdį, jos sunkumą ar / ir vertinimo tikslus, parašytų žodžių skaičių (atitinkamai pridedama ar mažinama taškų už teksto raišką ir kalbos normų laikymąsi).

Rašinio vertinimo normos ugdymo procese (.pdf)
Rašinio vertinimo normos ugdymo procese (.doc)

Rašinio mokymas ir vertinimas 11–12 klasėse (.pdf)


Rekomendacijos dėl kalbos klaidų ir stiliaus trūkumų vertinimo (.pdf)

 

Vertinimo ir įsivertinimo ugdymo procese pavyzdžiai

Formuojamojo vertinimo pavyzdžiai. Samprotavimo pastraipų tobulinimas nurodytais aspektais (.doc)
Formuojamojo vertinimo pavyzdžiai . Projektinių darbų tarpinių rezultatų vertinimas (.doc)
Apibendrinamojo vertinimo pavyzdys. Apklausos testas Renesansas (.docx)
Grupė vertina savo žodinį pranešimą (.docx)
Kitos grupės pristatymo vertinimas (.docx)
Dalyvavimo grupės veikloje įsivertinimas (.docx)
Medžiaga pamokų ciklui su vertinimo ir įsivertinimo pavyzdžiais. K. Donelaitis (.docx)

 

Nacionaliniai mokinių pasiekimų tyrimai

Tarptautiniai tyrimai:
PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study) – Tarptautinis skaitymo gebėjimų tyrimas.

PISA (Programme for International Student Assessment) – Tarptautinis penkiolikmečių tyrimas.

 

 


Skyrelį tvarko Zita Nauckūnaitė Informacija atnaujinta 2022-01-26.