KALBINIS UGDYMAS

Bendrųjų gebėjimų integravimo į lietuvių kalbos mokymą pavyzdžiai (2020) (.docx)

Dokumente pateikti pradinių klasių mokinių bendrųjų gebėjimų integravimo į lietuvių kalbos mokymą pavyzdžiai šioms programoms: Sveikatos, lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai; Krašto apsaugos ir saugumo. Dokumente pateikti veiklų aprašymai, veiklų medžiaga ir užduotys mokiniams.

Skaitymo bankas (2019) (.docx)

Skaitymo bankas yra leidinių, skirtų pradinių klasių mokytojams ir mokiniams sąvadas. Jame pateikta vaikų literatūros tyrinėjimų knygų, knygų vaikams ir paaugliams apie vaikų rašytojus ir jų kūrybą, metodinės ir mokomosios literatūros, metų knygų vaikams ir paaugliams sąrašai su anotacijomis. Medžiaga sukurta 2019 m., papildyta 2020 m.

Skaitinių knygos „Upelis“ 1-2 klasei ir „Upelis“ 3-4 klasei (2018) (.pdf)

Skaitinių klygos „Upelis“ 1-2 klasei ir „Upelis“ 3-4 klasei - tai internetiniai leidiniai pradinių klasių mokiniams ir mokytojams. Juose pateikiama nemaža dalis Lietuvių kalbos pradinio ugdymo bendrojoje programoje (2016) nurodytų literatūros tekstųLeidiniuose pateikta lietuvių tautosakos, lietuvių ir užsienio rašytojų kūrinių ir jų ištraukų, nedidelės apimties kūrinių (pasakų, eilėraščių, apsakymų). Tekstų apačioje paaiškinti nežinomi žodžiai, supažindinama su kūrinių autoriais. Tikimės, kad šie leidiniai padės mokytojui tinkamai pasirinkti tekstus skaityti pamokose ir kitur, mokyti skaitymo startegijų, skatinti skaitymo motyvaciją.

Metodinė priemonė tautinių mažumų mokyklų pradinių klasių mokytojams „Lietuvių kalbos mokymas pradinėse klasėse“ (2018) (.pdf).

Ši metodinė priemonė skirta pradinių klasių mokytojams, dirbantiems tautinių mažumų mokyklose. Jos tikslas – paskatinti pradinių klasių mokytojus integruoti lietuvių kalbos mokymąsi į visus mokomuosius dalykus ir kitas ugdymo veiklas, ieškoti idėjų, ne tik naudotis pateiktais pavyzdžiais, bet ir kurti savus.

Ko, kodėl ir kaip mokosi vaikai pradinėje mokykloje? Lietuvių kalba. Patarimai tėveliams (2016) (.pdf).

Augdami vaikai nuolat mokosi. Vaiko mokymosi pamatai susiformuoja šeimoje, čia išmokstama daugybės dalykų. Todėl tėvų vaidmuo vaiko gyvenime yra labai svarbus. Vaikui pradėjus lankyti mokyklą, tėvai ir mokykla ima veikti kartu, siekdami išugdyti įvairius vaiko gebėjimus ir nuostatas. Norint užtikrinti darnų vaikų ugdymą, reikėtų susitarti dėl svarbiausių siekinių. Šis leidinys padės geriau suprasti, ko vaikai mokosi pradinėje mokykloje, kokius lietuvių kalbos gebėjimus ugdosi, kaip vyksta mokymasis, kaip padėti vaikui kryptingai mokytis toliau.

Patarimai mokytojui, kaip mokyti lietuvių kalbos tautinių mažumų mokyklose

Lietuvių kalbos metodinė priemonė „Patarimai mokytojui“ yra skirta mokytojams, dirbantiems su 1– 4 klasių mokiniais, kuriems lietuvių kalba nėra gimtoji. Metodinėje priemonėje pateiktos veiklos skirtos įdomiai, įtaigiai, motyvuojančiai, net ir savarankiškai ugdytis skaitymo, klausymo, kalbėjimo ir rašymo gebėjimus. Pateikiamos užduotys yra artimos mokinio aplinkai, žaidimai – skatinantys drauge kurti, dalyvauti, veikti. Pateikiamų užduočių pavyzdžiai suteikia galimybę mokytojams susikurti veiklų, pritaikytų savo klasei, konkrečiam mokiniui.

Patarimai mokytojui, kaip mokyti lietuvių kalbos tautinių mažumų mokyklose 1-2 klasėse  (2014) (pdf.)

Patarimai mokytojui, kaip mokyti lietuvių kalbos tautinių mažumų mokyklose 3-4 klasėse (2015) (pdf.)

Antroji kalba pradinėje mokykloje. Patarimai tėvams.

Leidinys lietuvių k., leidinys rusų k., leidinys lenkų k. (2016) (pdf.)

Leidinys skirtas tėvams, auginantiems pradinio mokyklinio amžiaus vaikus. Jis padės rasti informaciją apie kalbų mokymąsi vaikų ankstyvąjame amžiuje. Pateikiami patarimai, į ką atkreipti dėmesį mokantis antros kalbos šeimoje, aptarta tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo svarba mokantis antrosios kalbos. Leidinys parengtas lietuvių, rusų, anglų ir lenkų kalba.

GAMTAMOKSLINIS UGDYMAS

Projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ veiklų aprašai 1-4 klasėms (2018) (vaizdo įrašai, .docx)

Aprašytos 27 veiklos, įvairiose edukacinėse aplinkose padedančios ugdyti pradinių klasių mokinių gamtamokslinius gebėjimus. Šie veiklų aprašai – tai išsamūs patarimai mokytojui, nusakantys gamtamokslinių tyrimų procedūras ir žingsnius, kuriuos galima nuosekliai taikyti ugdymo procese dirbant su „Gamtamokslinių spintų“ turiniu ir priemonėmis.

„Gamtukai“ – Aplinkos ministerijos inicijuotas vienas didžiausių neformalaus ugdymo projektų Lietuvoje, skleidžiantis žinias apie gyvąją ir negyvąją gamtą, aplinkosaugą nestandartinėmis priemonėmis: mobiliomis praktinėmis gamtos pažinimo pamokomis, spalvingomis įdomiomis knygelėmis, testais, moksliniais eksperimentais, žaidimais. 

Gamtukai. Gyvoji gamta  (2019) (.pdf)

Metodinėje priemonėje yra 11 temų, skirtų nagrinėti gyvąja gamtą. Kiekvienoje temoje yra pateikiama pagrindinė temos informacija, kuria mokinys gali kliautis atliekant užduotis. Spalvingi, įdomūs paveikslėliai ir iliustracijos. Kiekvienoje temoje yra pateikiamos užduotys ir klausimai, kurie padėti apibendrinti nagrinėtą temą.

Gamtukai. Negyvoji gamta (2019) (.pdf)

Metodinėje priemonėje yra 11 temų, skirtų tyrinėti negyvosios gamtos objektus ir reiškinius. Leidinyje yra STEAM ugdymo krypties idėjų, kurios įgyvendinamos nagrinėjant metų laikų temą ir atliekant su šia tema susijusius eksperimentus. Kiekvienoje temoje yra informacijos šaltiniai, iliustracijos ir temą apibendrinančios užduotys.

VISUOMENINIS UGDYMAS

Ugdome Lietuvos pilietį. Patarimai mokytojui (2015) (.pdf)

Metodinė priemonė skirta padėti mokytojams ugdyti sąmoningus Lietuvos piliečius, asmenis, turinčius reikiamų žinių, gebėjimų bei vertybinių nuostatų, būtinų deramai dalyvauti savo bendruomenės, tautos ir valstybės gyvenime. Leidinyje pateikiama pamokų planų, projektinės veiklos idėjų, kūrybinių užduočių pavyzdžių, metodinių patarimų mokytojams. Pradinių klasių mokytojams skirta pirma leidinio dalis „Pilietiškumo ugdymas pradinėse klasėse“.

INFORMATINIO MĄSTYMO UGDYMAS

Išmaniosios technologijos ir informatinis mąstymas. Rekomendacijos: ką būtina žinoti pradinukų tėvams (globėjams) ir mokytojams (2020) (.pdf)

Leidinyje pateikiama patarimų, kaip padėti vaikams saugiai naudotis informacinėmis technologijomis, supažindinama su pradinio ugdymo informatikos bendrąja programa, jos turiniu ir pasiekimų sritimis, pateikiama paprastų ir suprantamų pavyzdžių, kaip ugdyti vaikų informatinį mąstymą.

KITOS METODINĖS PRIEMONĖS

  „Pedagogams ir tėvams apie penkerių-šešerių metų vaikų raidos ir ugdymo ypatumus“  (2018) (.pdf)

Leidinyje pateikta informacija apie penkerių-šešerių metų vaikų raidos ir ugdymo ypatumus: kaip atpažinti penkerių ir šešerių metų vaikų turimą patirtį bei pasiekimus, kuo panašūs ir kuo skiriasi penkiamečiai ir šešiamečiai, kuriose socialinio ugdymo, komunikavimo, sveikatos, meninio ugdymo ugdymo srityse penkiamečiai gali patirti sunkumų, kokiais principais grindžiamas penkiamečių ir šešiamečių (taip pat ir turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių) ugdymas.

 


Skyrelį tvarko Aldona Zaukienė Informacija atnaujinta 2023-10-17.