Lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai paauglystėje. Patarimai mokytojams (2018) Ši metodinė priemonė sudaryta atsižvelgiant į siektinus Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos rezultatus, t. y. orientuotas į pageidaujamus mokinių, baigiančių 5 -10 klases, pasiekimus. Mokinių lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai yra grindžiamas visuminiu lytiškumo supratimu ir vertybinių nuostatų bei gebėjimų ugdymu. Tai kryptingas ir tikslingas ugdymas apie fizinius, emocinius, socialinius ir dvasinius lytiškumo aspektus.
„Patarimai mokytojui: lytiškumo ugdymas ir rengimas šeimai pradinėse klasėse“ (2017). Ši metodinė priemonė sudaryta atsižvelgiant į siektinus Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrosios programos rezultatus, t. y. orientuotas į pageidaujamus mokinių, baigiančių 2-ąją ir 4-ąją klases, pasiekimus.
Pagrindinio ugdymo mokinių sveikatos, lytiškumo ir rengimo šeimai ugdymo pasiekimai, jų vertinimo kriterijai, įgyvendinimo būdai ir priemonės. ( 2018-11-13 )
SLURŠ bendrosios programos įgyvendinimo mokykloje gairės. ( 2018-11-13 )
Pagarbos kitoniškumui ugdymas pradinėse klasėse, metodinis leidinys mokyklos bendruomenei, ŠMM, UPC, 2018. Leidinys skirtas padėti mokytojams, mokyklos bendruomenei, tėvams suprasti, kas yra įvairovė ir ką reiškia pagarba kitoniškumui, kuo aktuali ši tema ir kokia situacija Lietuvoje, pasiaiškinti, iš kur atsiranda stereotipai ir kokie stereotipai dar gyvi mūsų visuomenėje bei mokykloje, kodėl svarbu juos atpažinti ir ką daryti, siekiant ugdyti pakantesnę, demokratiškesnę, humaniškesnę visuomenę.
„ Patarimai tėveliams. Kaip auga ir bręsta Jūsų vaikas“ (2017). Knygelė skirta tėveliams ir globėjams, auginantiems jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikus. Šie patarimai yra rekomendacinio pobūdžio. Kiekvienas vaikas vystosi skirtingai ir klausia tik sau aktualių klausimų. Leidinyje kiekvienas iš Jūsų atsirinkite tą informaciją, kuri geriausiai dera su Jūsų ir Jūsų šeimos vertybėmis.
Tarpkultūrinio pažinimo vadovas dirbantiems su trečiųjų šalių piliečių šeimomis , Projekto „Pagalba vaikui ir jo šeimai: specialistų tarpkultūrinės kompetencijos didinimas“ medžiaga.Tarptautinė Migracijos Organizacija,2013
Instrumentai mokyklos veiklos kokybei tobulinti ir vertinti. Žingsniai geros mokyklos link (Gerold Brägger, Norbert Posse). Knygoje atskleidžiama, kad optimali ugdymo bei mokyklos veiklos kokybė pasiekiama tuomet, kai mokykla laiko sveikatą ir gerą savijautą mokymosi procesų pagrindu ir aktyviai jas stiprina.
Klausk tėčio ir (ar) mamos, arba kaip pasirengti lytiniam švietimui namuose. Metodinis vadovas. Kalbėkime apie lytiškumą kartu! – kviečia knygos autoriai ir siūlo pamąstyti, kodėl mes, „modernūs“ tėvai, turėtume su vaikais kalbėti apie lytiškumą. Atsakymas aiškus: todėl, kad mes norime matyti savo vaikus laimingus ir žinoti, kad jie saugūs.
„Saugome vaikus nuo seksualinės prievartos“ - Projektas „Saugome vaikus nuo seksualinės prievartos“ padeda tėvams, ugdytojams ir specialistams, dirbantiems su vaikais ir jų šeimomis, mokytis kalbėti apie šią problemą ir siūlo patikimus metodus jai spręsti. Siūlomi e. mokymai suteikia informacijos apie tai, kaip tėvams kalbėtis su vaikais apie kūną, saugumą, pavojingas situacijas, kad jie netaptų seksualinės prievartos aukomis. Taip pat moko, kaip reaguoti (įskaitant teisinę intervenciją), kai vaikas atsiduria pavojingoje situacijoje internete arba realiame pasaulyje.
Sveikatos, lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai vertinimo kriterijai 5-10 klasėse
Programos įgyvendinimas grindžiamas mokyklos bendruomenės sutelktiniu darbu: ne tik bendradarbiavimu tarp administracijos ir mokytojų, bet ir tarp mokyklos ir šeimų bei įvairių sveikatinimo institucijų.Pristatomame vaizdo interviu, Kaišiadorių rajono visuomenės sveikatos biuro darbuotojos dalijasi savo ilgamete bendradarbiavimo su mokyklos bendruomene patirtimi. Čia rasite atsakymus į klausimus: kokiais būdais biuras dalyvauja planuojant ir įgyvendinant Sveikatos ir lytiškumo ugdymo bei rengimo šeimai bendrąją programą mokyklose; kaip yra derinami bendri tikslai, veiklos, ir kt.
Mokinio individualios pažangos vertinimas, metodinė priemonė, ŠMSM, Vilnius 2018
Skyrelį tvarko Mindaugas Požėla Informacija atnaujinta 2023-11-03.