Sugrįžta edukacinis projektas „Istorinės Klaipėdos pėdos"
„Atvira Klaipėda” tęsia praėjusiais metais pradėtą edukacinių laidų ciklą „Istorinės Klaipėdos pėdos“, kuriame pristatomi svarbiausi uostamiesčio istoriniai akcentai. Šiais metais komanda pristatys 8 laidas, kuriose žurnalistai apžvelgs vadinamąjį prūsišką laikotarpį, reformacijos įtaką klaipėdiečių gyvenimui ir lietuviškosios raštijos proveržiui, atskleis, kaip regionas vystėsi rekreaciniu požiūriu, papasakos apie Klaipėdą užklupusius iššūkius po Pirmojo pasaulinio karo, atskleis, kaip Lietuvai sekėsi įgyvendinti ambicingą planą – prisijungti Klaipėdos kraštą. Projektu norima pasiekti bendrojo lavinimo mokyklų istorijos, geografijos, pilietinio ugdymo mokytojus. Jiems pateikta ne tik sukurti reportažai, bet ir lydimoji edukacinė medžiaga. Ji sudaryta, konsultuojantis su patyrusiais pedagogais, vadovėlių autoriais.
Nauji istoriniai epizodai:
Epizodas Nr. 13. Prūsijos Lietuva. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 14. Кlaipėda - Prūsijos karalių rezidencija . VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 15. Reformacija ir Klaipėdos religinis žemėlapis. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 16. Кurortai I dalis, VIDEO. Epizodas Nr. 17. Кurortai. II dalis. Juodkrantė, VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 18. Didysis karas ir Klaipėda. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 19. Klaipėdos kraštas - kaimyninių valstybių interesų taikinyje. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 20. Klaipėda prijungiama prie Lietuvos. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Edukacinis projektas „Istorinės Klaipėdos pėdos"
2023-ieji, minint prisijungimo prie Lietuvos 100-metį, paskelbti Klaipėdos krašto metais. Reikšmingai sukakčiai paminėti Klaipėdietiškų naujienų tinklapyje www.atviraKlaipeda.lt startavo istorinis – edukacinis projektas „Istorinės KlaiPĖDOS PĖDOS“. Tai iniciatyva, skirta ne tik įprasminti reikšmingiausius Klaipėdos istorinius fragmentus, bet ir su gimtojo krašto istorija supažindinti jaunąją kartą. Šiuo metu yra parengta 12 istorinių reportažų su edukacine medžiaga, skirta bendrojo lavinimo mokykloms.
Projekte pakalbinta keliolika istorikų, kraštotyrininkų, akademikų, archeologų, kalbininkų. Kuriant projektą, prisidėjo Klaipėdos universiteto Baltijos regiono istorijos ir archeologijos institutas, Mažosios Lietuvos istorijos muziejus, Klaipėdos apskrities viešoji Ievos Simonaitytės biblioteka ir šių organizacijų atstovai.
Projektu norima pasiekti bendrojo lavinimo mokyklų istorijos, geografijos, pilietinio ugdymo mokytojus. Jiems pateikta ne tik sukurti reportažai, bet ir lydimoji edukacinė medžiaga. Ji sudaryta, konsultuojantis su patyrusiais pedagogais, vadovėlių autoriais.
Visi istoriniai epizodai:
Epizodas Nr. 1. Piliakalniai. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 2. Kuršiai. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 3. Klaipėda. 1252. VIDEO
Epizodas Nr. 4. Kodėl Klaipėda nesuklestėjo? VIDEO
3-4 epizodų edukacinės medžiagos. Užduotis nr. 1. Klausimai . Užduotis nr. 2. Rekomendacijos ekskursijai
Epizodas Nr. 5. Mėmelis ar Klaipėda? VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 6. Klaipėdos herbo istorija. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 7. Klaipėdos orientyrai. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 8. Klaipėdos švyturiai. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 9. Klaipėdos uostas. VIDEO. Edukacinė medžiaga - MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 10. Viduramžių Klaipėda. Archeologinės paslaptys. VIDEO
Epizodas Nr. 11. Šv. Jono bažnyčios paslaptys. VIDEO. Edukacinė medžiaga, kuri skirta 10-11 epizodams, dedikuotiems reikšmingiausiems archeologiniams atradimams. Edukacinė medžiaga
Epizodas Nr. 12. Klaipėdos miestas - tvirtovė. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA.
Epizodas Nr. 13. Prūsijos Lietuva. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 14. Кlaipėda - Prūsijos karalių rezidencija . VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 15. Reformacija ir Klaipėdos religinis žemėlapis. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 16. Кurortai I dalis, VIDEO. Epizodas Nr. 17. Кurortai. II dalis. Juodkrantė, VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 18. Didysis karas ir Klaipėda. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 19. Klaipėdos kraštas - kaimyninių valstybių interesų taikinyje. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Epizodas Nr. 20. Klaipėda prijungiama prie Lietuvos. VIDEO. Edukacinė medžiaga. MEDŽIAGA
Mokymo ir mokymosi apie Holokaustą rekomendacijos
Tarptautinis Holokausto atminties aljansas pristato „Mokymo ir mokymosi apie Holokaustą rekomendacijas“ lietuvių kalba.
Rekomendacijos, parengtos remiantis daugiau nei 30-ies Aljanso valstybių narių atstovų kompetencija.
Rekomendacijos padės specialistams ir pedagogams:
– pagilinti žinias apie Holokaustą, užtikrinti informacijos ir supratimo tikslumą ir didinti informuotumą apie galimas antisemitizmo pasekmes;
– sukurti įtraukią mokymo apie Holokaustą aplinką;
– skatinti kritinį ir reflektyvųjį mąstymą apie Holokaustą, įskaitant gebėjimą kovoti su Holokausto neigimu ir informacijos apie Holokaustą iškraipymu;
– prisidėti prie švietimo apie žmogaus teises ir genocido prevenciją.
Mokymo ir mokymosi apie Holokaustą rekomendacijas rasite čia: https://bit.ly/31TJqII.
Prie rekomendacijų rengimo prisidėjo ir Lietuva, kuri nuo 2002 m. yra Tarptautinio Holokausto atminties aljanso (IHRA – International Holocaust Remembrance Alliance) narė.
Daugiau informacijos apie IHRA rekomendacijas ir mokymo priemones galima paskaityti Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti interneto svetainėje adresu https://www.komisija.lt/svietimas/metodine-medziaga/
Šių metodinių rekomendacijų paskirtis - padėti istorijos ir pilietinio ugdymo mokytojams integruoti Macikų lagerių istoriją į istorijos ir pilietinio ugdymo pamokas bei neformalųjį švietimą. Macikų lageriai - unikalus, išskirtinės svarbos istorines kultūrines atminties objektas,reikšmingas nacionaliniu ir tarptautiniu aspektais. Tai vienintelė vieta Lietuvoje ir viena iš retų vietų Rytų ir Vidurio Europoje, kur taip glaudžiai persipina abiejų totalitarinių režimų kalinimo struktūros, kuriosę tūkstančiai žmonių buvo laikomi žiauriomis sąlygomis, daugelis kalinių pasmerkti kankinamai mirčiai.
Metodų rinkinys „Pažink Europą“
LR užsienio reikalų ministerija, siekdama suteikti metodinės pagalbos mokytojams supažindinant mokinius su Europos Sąjunga, iniciavo metodų rinkinio „Pažink Europą“ atnaujinimą. Pirmasis metodų rinkinys buvo išleistas 2012 m. Europos Komisijos atstovybės Lietuvoje lėšomis. Atnaujintą rinkinį 2019 m. parengė VšĮ „Nectarus“ LR užsienio reikalų ministerijos užsakymu įgyvendinamo projekto „Lietuvos Europos Sąjungos politikos veiksmingumo didinimas“ lėšomis.
Atnaujintame „Pažink Europą“ rinkinyje surinkti įvairūs metodai, skirti sudominti jaunimą, paskatinti diskutuoti ir gilintis į tai, kas vyksta Europos Sąjungoje. Jaunuoliai gali geriau suvokti, kokias galimybes jie turi, būdami Europos Sąjungos piliečiais, kokią Europos Sąjungą jie nori ir gali sukurti.
Naujajame leidime daugiau dėmesio skirta Lietuvos vaidmeniui Europos Sąjungoje ir tam, kaip jaunieji Europos Sąjungos piliečiai iš Lietuvos gali daryti įtaką Europos Sąjungai – kokia ji turėtų būti ir kaip galėtų geriau tenkinti piliečių poreikius. Metodai, kurie pateko į rinkinį, yra specialiai pritaikyti arba naujai sukurti, remiantis ilgamete VšĮ „Nectarus“ ekspertų patirtimi neformaliojo ugdymo ir darbo su jaunimu srityje.
Tikime, kad šis metodų rinkinys bus praktiškas mokytojų pagalbininkas ir įkvėpėjas.
Metodų rinkinys "Pažink Europą"
Bendrojo ugdymo programų atnaujinimas
Phil Lambert. Loginis švietimo politikos formavimo ciklas (1/7)
Phil Lambert. Pagrindiniai bendrųjų programų atnaujinimo uždaviniai ir procesai (2/7)
Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimo ir analizės kriterijai (3/7)
Phil Lambert. Tipinės bendrųjų programų kūrimo problemos (4/7)
Phil Lambert. Kompetencijų žemėlapis bendrosiose ugdymo programose (5/7)
Phil Lambert. Kūrybiškumo kompetencijos ugdymas (6/7)
Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimas. Apibendrinimas (7/7)
Pamokos Valstybės pažinimo centre. Mokomoji medžiaga (2017).
Pamokos Valstybės pažinimo centre – tai mokomoji medžiaga parengta UPC iniciatyva ir pastangomis. Jos tikslas: sudaryti mokytojams galimybes vesti pamokas muziejuje, Valstybės pažinimo centre, kurio ekspozicijose siekiama atsakyti į klausimus, kaip veikia demokratiška valstybė ir jos institucijos, kaip piliečiai gali dalyvauti valstybės kūrime ir valdyme, kokiais būdais galima spręsti visai visuomenei ar vietos bendruomenei aktualias problemas. Mokomosios medžiagos komplektą sudaro 16 pamokų planų: pilietiškumo pagrindų, istorijos, geografijos, lietuvių kalbos, etikos, tikybos ir pradinio ugdymo. Šios pamokos parengtos pagal sutartą plano struktūrą ir orientuotos į kompetencijų ugdymą, tad tai ir tapo pagrindiniu ugdomuoju tikslu. Svarbia užduotimi buvo kiekvienos veiklos teminės ir dalykinės integracijos atskleidimas, susietas su dalykų bendrųjų programų temine sritimi ir trumpu susijusių temų aprašu. Tokiu būdu, kiekvienas mokytojas, ruošdamasis pamokai, ne tik turės platesnį integracijos galimybių suvokimą, bet ir tiesiog naudodamasis interneto sąsaja, galės daugiau patyrinėti kitų dalykų bendrųjų programų temines sritis ir taip išvengti nereikalingo kartojimosi arba aptarti kitus svarbius nagrinėjamos temos aspektus.
Projektas „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14 –19 metų mokiniams, II etapas: gilesnis mokymosi diferenciavimas ir individualizavimas, siekiant ugdyti kokybės, reikalingos šiuolaikiniam darbo pasauliui“
Parengta medžiaga:
ISTORIJOS MODULIŲ 11–12 (III–IV gimnazijos) KLASĖMS METODINĖ MEDŽIAGA
Laisvės kovų istorija
2019–2020 ir 2020–2021 m. bendruosiuose ugdymo planuose nurodoma, kad Laisvės kovų istorijai mokyti rekomenduojama skirti ne mažiau kaip 18 pamokų, integruojant temas į istorijos, lietuvių kalbos ir pilietiškumo pagrindų pamokas.
Rekomenduojama Laisvės kovų istorijai mokyti pasinaudoti mokytojų sukurtomis priemomonėmis:
Pasipriešinimo istorijos programa (2011 m.). Pasipriešinimo istorijos priedai. Programos autorius Vidmantas Vitkauskas, Garliavos Juozo Lukšos gimnazijos direktorius, Istorijos mokytojas ekspertas.
Projekto VP1-2.2-ŠMM-04-V-01-001 „MOKYMOSI KRYPTIES PASIRINKIMO GALIMYBIŲ DIDINIMAS 14-19 METŲ MOKINIAMS, II ETAPAS: GILESNIS
MOKYMOSI DIFERENCIJAVIMAS IR INDIVIDUALIZAVIMAS, SIEKIANT UGDYMO KOKYBĖS, REIKALINGOS ŠIUOLAIKINIAM DARBO PASAULIUI“ medžiaga. PRIVALOMAI PASIRENKAMO ISTORIJOS MODULIO PROGRAMA IX–X (I–II GIMNAZIJOS) KLASĖMS TEMA: LIETUVOS LAISVĖS KOVOS XVIII–XX A.
Pamokų planai
Literatūra, straipsniai
Mindaugas Tamošaitis. Igno Šeiniaus literatūros kūrinys „Raudonasis tvanas“ istorijos pamokose.
Metodinės dienos ,,Kiek svarbūs rašymo ir skaitymo gebėjimai mokantis visų dalykų?" socialinio ugdymo metodinių būrelių pirmininkams pranešimai ir naudingi straipsniai
Geografinių duomenų panaudojimo galimybės (2016-08-23)
Skaitymo ir rašymo gebėjimų ugdymas per socialinio ugdymo dalykų pamokas (2016-08-23)
Skyrelį tvarko Nijolė Grybovienė Informacija atnaujinta 2024-01-03.