Istorija   Geografija   Ekonomika ir verslumas   Pilietiškumo pagrindai   Nacionalinis saugumas ir krašto gynyba   Geografinės informacinės sistemos   

 

Vertinimo tikslas:

  • padėti mokiniui mokytis ir bręsti kaip asmenybei. Padėti mokiniui pažinti save, suprasti savo stipriąsias ir silpnąsias puses. Pdėti įsivertinti savo pasiekimų lygmenį ir kelti mokymosi tikslus. 
  • pateikti informaciją apie mokinio mokymosi patirtį, pasiekimus ir pažangą. 
    • Padėti mokytojui įžvelgti mokinio mokymosi galimybes, nustatyti problemas ir spragas, diferencijuoti ir individualizuoti darbą, parinkti ugdymo turinį ir metodus.
    • Suteikti tėvams (globėjams, rūpintojams) informaciją apie vaiko mokymąsi, stiprinti ryšius tarp vaiko, tėvų (globėjų, rūpintojų) ir mokyklos. 
  • nustatyti mokytojo, mokyklos darbo sėkmę, priimti pagrįstus sprendimus, kurie padeda gerinti  mokyklos darbo kokybę, planuoti ugdymo turinį ir procesą, suteikti mokinių poreikius atliepiančią pagalbą. 

 

VERTINIMAS. Pagrindinis ugdymas

Medžiagoje pateikiami metodiniai patarimai, kaip socialinio ugdymo dalykų (istorijos, geografijos) pamokose būtų galima taikyti autentišką vertinimą rengiant mokinio darbų aplanką istorijos mokytojams, mokantiems 5–8 klases, ir geografijos mokytojams, mokantiems 6–8 klases. Socialinio ugdymo dalykų 5–8 klasės mokinio darbų aplankas (2014, .pdf). 

Geografijos modulių metodinės rekomendacijos 9-10 (I-II gimnazijos) klasėms (2014, .pdf). Geografijos modulių programų 9-10 klasėms metodinės rekomendacijos – tai geografijos mokytojams skirta metodinė priemonė, padėsianti įgyvendinti modulinio ugdymo turinį: jį planuoti ir organizuoti, vertinti mokinių pasiekimus. Šiose rekomendacijose mokytojai ras patarimus į kokius ugdymo aspektus turėtų būti atkreiptas dėmesys įgyvendinant konkretų modulį ir pan. Taip pat šių rekomendacijų paskirtis – skleisti gerąją projekto dalyvių patirtį, t. y. pateikti mokyklose jau išbandytų modulių planų ir kitokios medžiagos pavyzdžių, jų komentarų.

 

Nacionaliniai mokinių pasiekimų tyrimai:

2010 m. mokinių pasiekimų testai (socialiniai mokslai)

2012 metų socialinių mokslų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo užduoties ir vertinimo instrukcijos pavyzdys (.pdf)

2014 metų socialinių mokslų pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo bandomoji užduotis (.pdf), vertinimo instrukcija (.pdf)

Informacinė elektroninio testavimo aplinka BETA

Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo (PUPP) ir brandos egzaminų (BE) užduočių rengėjų praktinė metodinė medžiaga. GEOGRAFIJA  (2011, .pdf)

Projektinio darbo (tiriamojo, straipsnio rašymo, žemėlapio kūrimo, socialinės veiklos) struktūra ir vertinimas, mokinio atlikto projekto įsivertinimas (.pdf)

Gamtamokslinio ir socialinio ugdymo sandartizuotos programos (2016, .pdf);

 

VERTINIMAS. Vidurinis ugdymas

Geografijos modulių metodinės rekomendacijos 11-12 (III - IV gimnazijos) klasė (2014, .doc). Geografijos modulių programų 11-12 klasėms metodinės rekomendacijos skirtos padėti įgyvendinti modulinio ugdymo turinį: jį planuoti ir organizuoti, vertinti mokinių pasiekimus. Šiose rekomendacijose mokytojai ras patarimus į kokius ugdymo aspektus turėtų būti atkreiptas dėmesys įgyvendinant konkretų modulį ir pan. Taip pat šių rekomendacijų paskirtis – skleisti gerąją projekto dalyvių patirtį, t. y. pateikti mokyklose jau išbandytų modulių planų ir kitokios medžiagos pavyzdžių, jų komentarų.

 

Kita

Formuojamasis vertinimas – individualiai pažangai skatinti.  Metodinė priemonė pedagogams (2018, .pdf)

 


Skyrelį tvarko Nijolė Grybovienė Informacija atnaujinta 2022-12-07.