2021-03-25
2021 m. kovo 24 d. per 60 šalies savivaldybių administracijų švietimo padalinių atstovų ir projekto komanda dalyvavo renginyje, kuriame buvo aptarta „Kokybė krepšelis+“ situacija ir perspektyvos, mokyklų veiklos kokybės įsivertinimo rodikliai, pokyčiai konsultantų veikloje, mokyklų gerosios patirties sklaida (metodinių priemonių rengimas), kiti klausimai.
Renginio metu skaityti pranešimai ir priedai:
G. Kazakevičiaus pranešimas „KOKYBĖS KREPŠELIS PLIUS (projektas). Kam ruoštis?“, paraiškos formos projektas.
M. Bilotienės pranešimas „KOKYBĖS KREPŠELIS. Kaip pasimatuosime projekto pažangą“.
R. Gagiškienės pranešimas „KOKYBĖS KREPŠELIS (konsultavimas)“
K. Dzeventlauskienės pranešimas „Gerosios patirties sklaida. Metodinės priemonės“.
Renginio garso įrašas.
2021-03-12
Projektas „Kokybės krepšelis“ Vilniaus rajone
Vienu prioritetinių Vilniaus rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) strateginių tikslų – ugdymo kokybės gerinimas. Savivaldybė kiekvienais metais skiria didelius finansinius išteklius šiuolaikiškai ugdymo aplinkai kurti Vilniaus rajono švietimo įstaigose. Moderni ir šiuolaikiška aplinka - tai vienas iš veiksnių, būtinų mokinių pasiekimams ir pažangai gerinti. Kitas labai svarbus veiksnys – profesionali ir nuolat tobulėjanti mokytojų bendruomenė. Tik nuolat tobulinantis savo kompetencijas, atviras ugdymo naujovėms pedagogas gali ugdyti atvirą, pasirengusį mokytis visą gyvenimą pilietį.
Įgyvendindamas Kokybės kultūros plėtros veiksmų planą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro (toliau – Švietimo ministro) 2015 m. lapkričio 19 d. įsakymu Nr. V-1196 „Dėl Kokybės kultūros plėtros veiksmų plano patvirtinimo“, 2018 m. rugpjūčio 28 d. Švietimo ministras įsakymu Nr. V-707 patvirtino Kokybės krepšelio skyrimo bendrojo ugdymo mokykloms tvarkos aprašą (projektas „Kokybės krepšelis“), kuriame buvo nurodytas projekto „Kokybės krepšelio“ (toliau – Projektas) tikslas bei sąlygos bendrojo ugdymo mokykloms tiksliniam finansavimui gauti. Pagrindinis Projekto finansavimo tikslas – mokinių pasiekimų gerinimas, padedant savivaldybėms sudaryti prielaidas mokyklose ugdymo kokybei gerėti. Projekte buvo pakviestos dalyvauti 10 Vilniaus rajono švietimo įstaigų: Buivydžių Tadeušo Konvickio gimnazija, Juodšilių šv. Uršulės Leduchovskos gimnazija, Kalvelių „Aušros“ gimnazija, Kalvelių Stanislavo Moniuškos gimnazija, Maišiagalos Lietuvos didžiojo kunigaikščio Algirdo gimnazija, Nemėžio šv. Rapolo Kalinausko gimnazija, Rudaminos „Ryto“ gimnazija, Rukainių gimnazija, Valčiūnų gimnazija, Zujūnų gimnazija. Prieš pradedant vykdyti Projektą mokyklose atliktas išorinis rizikos vertinimas, kurio metu buvo vykdomas mokyklų veiklų rizikos veiksnių identifikavimas, analizė ir veiklos tobulinimo galimybių numatymas. Remiantis išorinio vertinimo ir įsivertinimo duomenimis, kartu su priskirtais konsultantais kiekviena mokykla 2020-2021 mokslo metų pradžioje sukūrė veiklų tobulinimo planus dvejų metų laikotarpiui. Mokyklos daugiausiai lėšų numatė skirti IKT bazės modernizavimui ir mokytojų kompetencijų gerinimui (kursai, stažuotės, gerosios patirties sklaida).
Dalyvaujančioms Projekte mokykloms skiriamos kokybės krepšelio lėšos skaičiuojamos taip – kokybės krepšelio dydį (354 Eur vienam mokiniui per metus) dauginant iš besimokančių pagal pagrindinio ugdymo programos pirmą dalį (5–8 klasės) mokinių skaičių, kuris nustatomas remiantis Švietimo valdymo informacinės sistemos kiekvienų einamųjų mokslo metų rugsėjo 1 d. duomenimis. Projekto vykdytojas Savivaldybei vieneriems mokslo metams perveda 85 proc. kokybės krepšelio lėšų, skirtų dalyvaujančioms Projekte mokykloms. Savivaldybė mokykloms iš savo biudžeto skiria likusius 15 proc. kokybės krepšelio lėšų, kuriuos atgaus pasiekusi jai projekto sąlygose apibrėžtus rodiklius. 2020-2021 m. m. Vilniaus rajono savivaldybės mokykloms, dalyvaujančioms projekte, buvo skirta 308 334 Eur.
2021 m. kovo 4 d., įpusėjus pirmų metų projekto vykdymo laikotarpiui, aptarti iškilusius sunkumus vykdant projektą ir pasidalinti gerąja patirtimi nuotoliniu būdu susirinko Savivaldybės švietimo įstaigų, dalyvaujančių projekte, vadovai, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyr. specialistas Jaroslav Suboč ir Projekto metodininkė Vida Kamenskienė. Švietimo įstaigų vadovai pasidžiaugė, kad nepaisant sudėtingos situacijos dėl COVID-19 visos numatytos planuose veiklos įvykdytos. Projekto lėšos, numatytos IKT bazių modernizavimui, padėjo tinkamai ir kokybiškai organizuoti ugdymo procesą nuotoliniu būdu. Mokytojai kvalifikacijos tobulinimo kursuose susipažino su informacinių technologijų galimybėmis švietimo srityje. Šios žinios buvo labai naudingos mokytojams organizuojant ugdymo procesą nuotoliniu būdu. Švietimo įstaigų vadovai ir mokytojai laikosi vieningos nuomonės, kad kuriant mokinių pažangos ir pasiekimų gerinimo sistemą būtina švietimo procese plačiai ir tinkamai išnaudoti informacinių technologijų galimybes.
Jaroslav Suboč, Vilniaus rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausiasis specialistas
2021-03-12
Projekto ,,Kokybės krepšelis“ įgyvendinimas Šalčininkų rajone
2021-2022 ir 2022-2023 mokslo metais iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir savivaldybės biudžeto lėšų, remiantis Nacionalinės švietimo agentūros ir savivaldybės partnerystės sutartimi, vykdomas projektas „Kokybės krepšelis“. Dviejų metų trukmės projekto finansavimas sudaro 286 000 Eur, finansuojamų iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų ir 50 478 Eur savivaldybės biudžeto lėšos.
Projektas „Kokybės krepšelis“ - tai ugdymo kokybės atotrūkio mažinimo priemonė. Projekto tikslas - mokinių ugdymosi pasiekimų gerinimas, o pagrindinis uždavinys – sudaryti prielaidas projekte dalyvaujančiose mokyklose ugdymo kokybei gerėti. Ši tikslinė valstybės ir savivaldybės dotacija suteikiama išimtinai mokinių pasiekimams gerinti. Lėšos skiriamos mokinių konsultacijoms, kitai mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai organizuoti, mokytojų kvalifikacijai tobulinti ir kt.
Projekte dalyvauja Šalčininkų Jano Sniadeckio, „Santarvės“, Eišiškių ir Kalesninkų Liudviko Narbuto gimnazijos.
Pandemijos metu gimnazijos, dalyvaujančios projekte, aktyviai įsitraukė į veiklos kokybės tobulinimo planų sudarymą. Į veikla įsitraukė mokyklų vadovai bei jų įsakymais sudarytos darbo grupės. Tobulinimo planų paruošimas buvo pradėtas 2020 m. rugpjūčio m. ir baigtas pirmoje spalio pusėje. Planams pritarė Nacionalinė švietimo agentūra ir Šalčininkų rajono savivaldybės administracija. Rengiant mokyklų veiklos tobulinimo planus mokyklų komandoms suteikta išorinė pagalba. Nepaisant to, kad karantino ribojimai sujaukė įprastą darbo ritmą, projekto įgyvendinimo darbai gimnazijose gana sėkmingai vykdomi.
Šalčininkų Jano Sniadeckio gimnazija
Gimnazijai 2020-2021 mokslo metams skirtos lėšos – 94 872 Eur.
2020 m. lapkričio 4 d., stiprinant mokinių gebėjimus įsivertinti, sudaryti sąlygas asmeninės pažangos vertinimui dalykų pamokose, 70 mokytojų dalyvavo reflektavimo sistemos „Reflectus“ techniniuose mokymuose. Gimnazija įsigijo sumanią reflektavimo sistemą „Reflectus“ siekdama padėti kiekvienam vaikui sąmoningai žengti mokymosi keliu ir realiu laiku stebėti, kaip mokiniai priima konkrečius ugdymo proceso aspektus.
Siekiant glaudesnio tėvų ir gimnazijos bendradarbiavimo stiprinant kiekvieno 5 - 8 kl. mokinio pasiekimus ir pažangą, emocinę būseną, š. m. sausio - vasario mėn. buvo organizuoti trys vebinarai tėvams: „Emocinis atsparumas. Praktinės rekomendacijos“, „Emociniai poreikiai komunikacijoje su šeimos nariais. Manipuliatyvus elgesys“, „Elgesio stiliai komunikacijoje. Empatija“. Vebinaruose dalyvavo 170 1-8 klasių mokinių tėvų.
32 mokytojai pradėjo dalyvauti ilgalaikėje programoje „Reflektyvaus mokymo(si) principų įgyvendinimas mokykloje“. Programos tikslas – atrasti sau tinkamas sistemingo reflektyvaus mokymo(si) praktikas ir pradėti jas praktiškai naudoti savo kasdieniame darbe.
32 mokytojai ir švietimo pagalbos specialistai kelia kvalifikaciją dalyvaudami mokinių socialinių ir emocinių įgūdžių ugdymo programose, kurios padės mokytojams kurti saugią mokymosi aplinką ir ugdyti gyvenimo įgūdžius, padedančius mokiniams išgyventi vaikystės ir paauglystės metus.
Paskirti keturi pagalbos mokiniui mokėjimo mokytis plano įgyvendinimą koordinuojantys asmenys, kurie teikia pagalbą mokiniams kiekvieną mėnesį. Pagalbą gauna 110 5-8 kl. mokinių, turinčių mokymosi sunkumų.
Rūpinantis mokiniais, kurie turi emocijų ir elgesio valdymo problemų, buvo įsteigti keturi mokytojo padėjėjo etatai.
Tobulinant pamokos struktūros kokybę suburta 15 mokytojų komanda, kuri ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį stebės kolegų pamokas, vykdys stebėtų pamokų refleksiją ir analizę.
Realizuodama projektą gimnazija įsigijo ugdymosi aplinkai skirtas priemones: 4 mobilias įkrovimo spintas, LEGO Education WeDo 2.0. robotikos konstruktorius, mobilius 68x105 cm. magnetinius stovus, dvipusę vartomą magnetinę lentą su stovu, 8 nešiojamus kompiuterius, 3D spausdintuvą.
Eišiškių gimnazija
Gimnazijai 2020-2021 mokslo metams skirtos lėšos – 40 710 Eur.
Įgyvendinant veiklos kokybės tobulinimo planą įvykdytos šios veiklos: 40 mokytojų dalyvavo 40 val. mokymuose „Virtualios mokymosi aplinkos Google Classroom naudojimo pagrindai“. Mokytojai nuolat tobulina savo kompetencijas naujų informacinių priemonių, virtualių ugdymo aplinkų bei skaitmeninių įrankių naudojimo klausimais. Vyksta kolegialus mokytojų mokymasis, dalijimasis patirtimi. Gruodžio 1 dieną surengėme metodinį mokytojų užsiėmimą „Classroom platformos panaudojimo mišriam mokymuisi praktiniai aspektai“. Penkios mokytojos parengė pranešimus ir pristatymus. Buvo pristatytos temos: „Grįžtamojo ryšio galimybės Classroom platformoje“ (lietuvių k. mokytoja metodininkė Danutė Skiauterienė), „E-turinio panaudojimas mokinių motyvacijai didinti“ (lietuvių k. vyr. mokytoja Daiva Sankovskienė), „Mokinių informacinio raštingumo gebėjimų ugdymas dirbant Classroom platformoje“ (lietuvių k. vyr. mokytoja Svetlana Valiukienė), „Integruoto IT ir geografijos projekto „Europos-Azijos valstybės“ vykdymas Classroom platformoje“ (geografijos vyr. mokytoja Karina Jusevič ir IT vyr. mokytoja Jolanta Andrukonienė). Įsigyta EMA licencija. 5-8 klasių mokiniams skirtos valandos konsultacijoms (iš klasės krepšelio lėšų). Konsultacijos vyksta nuotoliniu būdu.
Mokymosi aplinkos pritaikymo mokinių patyriminiam mokymuisi tikslu įsigytas eksperimentinis rinkinys „Jėga ir judėjimas gamtoje ir technologijose 5-8 klasėms“ ir „Optikos eksperimentų rinkinys 7-12 klasėms“. Mokinių patyriminės veiklos praktinių darbų pristatymui tobulinant komunikavimo kompetenciją, stiprinant komunikavimo gebėjimus įsigyti du mobilūs konferenciniai stovai su priedais.
Kalesninkų Liudviko Narbuto gimnazija
Gimnazijai 2020-2021 mokslo metams skirtos lėšos – 12 744 Eur.
Nuo 2020 m. lapkričio mėn. 5-8 klasių mokiniai gali konsultuotis trijų mokomųjų dalykų (lietuvių k., lenkų k., matematikos) konsultacijose. Per I pusmetį pravestos 66 konsultacijos. Jų kryptis - darbas su gabesniais, su silpnai besimokančiais, su mokymosi sunkumų turinčiais mokiniais. Dalykų konsultacijos sudaro sąlygas įvairių poreikių mokinių pažangos augimui, spragų likvidavimui, žinių gilinimui.
Vykdoma „Kolega – kolegai“ veikla. Penki gimnazijos mokytojai ne rečiau kaip vieną kartą per mėnesį stebi kolegų pamokas, vykdo stebėtų pamokų refleksiją ir analizę. Per I pusmetį buvo stebėta 20 pamokų: lietuvių k., lenkų k., anglų k. ir matematikos. Stebėjimo tikslas – išanalizuoti, kaip mokytojai diferencijuoja pamokos turinį, pritaiko ugdymo turinį skirtingiems ugdytinių gebėjimų lygiams, poreikiams ir mokymosi stiliams, diferencijuoja užduotis, namų darbus. Veiklos tikslas – sukaupti sėkmingų ir vertingų pamokų pavyzdžių banką. Įrengta interaktyvi klasė - kalbų laboratorija. Kalbų mokymuisi įrengtos mokinių darbo vietos, kurias sudaro kompiuteriai, programinė įranga su kalbų mokymosi užduotimis. Sudarytos sąlygos mokiniams tobulinti kalbines kompetencijas mokantis lietuvių, lenkų ir anglų kalbų. Naudojantis šia laboratorija visi mokiniai kartu gali atlikti įvairių tipų užduotis (bus vykdomas ugdymo turinio individualizavimas ir diferencijavimas).
Nuo 2020 m. gruodžio 16 d. 25 mokytojai dalyvauja ilgalaikėje 40 val. kvalifikacijos tobulinimo programoje „Ugdymo(si) kokybės tobulinimas siekiant aukštesnių mokinių pasiekimų“. Programos tikslas – tobulinti bendrąsias mokytojų kompetencijas bei reflektuoti savo profesinę veiklą ir jos rezultatus. Įvyko keturi programos moduliai: „Šiuolaikinė pamokos vadyba“, „Ugdymosi diferencijavimas, individualizavimas, suasmeninimas“, „Mokinių asmeninės pažangos vertinimas, stebėjimas, fiksavimas“, „Mokymas tiriant, patirtinis ir probleminis mokymas“. Mokymai buvo labai įtraukiantys, išsamūs ir intensyvūs. Jų metu įgyta informacija bus pritaikyta praktikoje ir padidins mokytojų darbo našumą bei efektyvumą.
Šalčininkų „Santarvės“ gimnazija
Gimnazijai 2020-2021 mokslo metams skirtos lėšos– 13 452 Eur.
Projekto „Kokybės krepšelis“ planą gimnazijos bendruomenė pradėjo vykdyti nuo spalio 5 d. Planą sudaro žemiau išvardintos veiklos:
Mokytojų, pagalbos mokiniui specialistų kompetencijų tobulinimo veiklai įvykdyti suplanuota 40 val. kvalifikacijos tobulinimo programa „Šiuolaikinės pamokos vadyba ir aktyvus kiekvieno mokinio mokymas“ (penki seminarai po 8 val.). Iki šios dienos įvyko 3 seminarai, kurių metu dalyviai patobulino pagrindinius reikalavimus šiuolaikinei pamokai, aktyvių veiklų ir metodų taikymą ugdymo procese, ugdymo turinio diferencijavimo ir individualizavimo kompetencijas bei profesines žinias.
Pagalba 1-8 klasių įvairių gebėjimų mokiniams. Veiklai įgyvendinti skirtos konsultacijos 1-8 klasių mokiniams. Nuo spalio 5 d. gimnazijoje vyksta papildomos konsultacijos pagal projektą 1-8 klasių mokiniams, kurias veda 11 mokytojų. Nuo veiklų įgyvendinimo pradžios iš viso pravestos 136 konsultacijos, iš jų 58 kontaktiniu būdu, o 78 - nuotoliniu būdu. Konsultacijos orientuotos į silpnesnius ir stipresnius mokinius. Jų metu suteikta pagalba atliekant namų darbus, buvo nagrinėjamos konkrečios nesuprastos temos, su stipresniais mokiniais buvo atliekamos sunkesnės užduotys, o su silpnesniais – lengvesnės, šalinami sunkumai, kilę atliekant užduotis Classroom aplinkoje, aiškinama praeitų pamokų medžiaga, buvo analizuojamos ir sprendžiamos NMPP užduotys, lavinami skaitymo įgūdžiai, įtvirtinami taisyklingos rašybos įgūdžiai, nagrinėjami tekstai, turtinamas žodynas, aiškinamos naujos sąvokos, lavinami matematiniai įgūdžiai, kartojama medžiaga, aiškinamos taisyklės, kurios buvo neaiškios, organizuojamas užklasinis skaitymas. Po aktyviai vykusių konsultacijų pagerėjo namų darbų kaupiamieji pažymiai, mokymosi pasiekimai, skaitymo ir rašymo įgūdžiai, teksto supratimo įgūdžiai, mokiniai savarankiškai geba atsakyti į skaityto teksto suvokimo klausimus, pagerėjo mokinių atliekamų užduočių rezultatai Eduka platformoje, mokiniai geriau supranta mokymo medžiagą, kuri jiems buvo neaiški, taip pat pagerėjo gabių mokinių mokymosi pasiekimai.
Projekto lėšomis buvo įsigytos 8 web-kameros, kurios naudojamos teikiant pagalbą ir organizuojant ugdymą nuotoliniu būdu, užsakyta interaktyvi lenta.
Užduočių paruošimui skirtingų poreikių mokiniams ir jų atlikimui naudojant skaitmeninius išteklius įsigytos Eduka licencijos: 38 licencijos 5-8 klasių mokiniams, 4 – mokytojams. Šia platforma naudojasi matematikos, lietuvių kalbos, anglų kalbos ir chemijos mokytojai. Kas mėnesį yra stebima ir analizuojama kaip yra naudojama ši platforma ir kokį poveikį daro mokymosi pasiekimams.
Nuo lapkričio mėn. vykdomas ilgalaikis projektas „Tyrimų ir eksperimentų laboratorija 5-8 klasių mokiniams“. Sudarytas projekto veiklų planas. Šiuo metu projekto veiklos perkeltos į virtualią aplinką. Jame dalyvauja 22 mokiniai, vykdo dvi mokytojos. Užsiėmimų metu formuojami praktiniai mokinių įgūdžiai per probleminį mokymąsi, kritinį mąstymą.
Gabių ir talentingų mokinių atpažinimo veiklai įgyvendinti vyko viena grupinė konsultacija mokytojams, kuria vedė gimnazijos psichologė. Šiuo metu mokytojai pildo anketas, skirtas atpažinti gabius vaikus.
Kiekvienoje pamokoje skirta pakankamai laiko refleksijai ir įsivertinimui veiklai vykdyti. 10 mokytojų iki vasario mėnesio pabaigos stebėjo ir aptarė 40 kolegų pamokų.
Refleksijos dienų, trišalių pokalbių veiklai įgyvendinti 5-8 klasių vadovai, siekdami formuoti mokinių įsivertinimo gebėjimus, organizuoja trišalius pokalbius su mokiniais ir jų tėvais.
Įpusėjus mokslo metams gimnazijos nuveikė nemažai prasmingų darbų. Baigiant šiuos mokslo metus mokyklos planuoja įsivertinti savo veiklą ir tai atskleis „Kokybės krepšelio“ veiklų naudą. Remiantis įsivertinimo duomenimis bus koreguojami mokyklų veiklos tobulinimo planai kitiems mokslo metams.
Šalčininkų rajono savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyr. specialistas Henrik Danulevič
2021-02-25
Pokyčiai Trakų rajono mokyklose, dalyvaujančiose projekte „Kokybės krepšelis“
Šių metų vasario 19 d. Trakų rajono savivaldybėje įvyko nuotolinis Nacionalinės švietimo agentūros projekte „Kokybės krepšelis“ (toliau – projektas) dalyvaujančių mokyklų atstovų susitikimas, kurį inicijavo projekto metodininkė Vida Kamenskienė, kuruojanti Trakų rajono savivaldybės mokyklas, ir Trakų rajono savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė Natalija Šidlauskienė, projekto koordinatorė savivaldybėje.
Susitikime dalyvavo Trakų r. Aukštadvario gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Audronė Varankevičienė ir socialinė pedagogė Janina Bekešienė, Lentvario Henriko Senkevičiaus gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Regina Sinkevičienė, Paluknio „Medeinos“ gimnazijos direktorius Vytautas Gustas ir jo pavaduotoja ugdymui Vitalija Dovydėnienė. Virtualaus susitikimo metu aptartos mokyklų veiklos tobulinimo planuose numatytos ir pradėtos įgyvendinti veiklos, problemos, kylančios įgyvendinant projektą, ir kiti organizaciniai klausimai.
Projekto „Kokybės krepšelis“ esmė – mokyklos veiklos kokybės tobulinimui suteikiamos papildomos finansinės lėšos. Visi projekto dalyviai džiaugėsi naujomis projekto teikiamomis galimybėmis. Dalyvavimas projekte paskatino mokyklose suformuotų komandų narius giliau pažvelgti į turimus mokinių pasiekimų duomenis ir analizuojant atrasti kelią, kaip juos pagerinti. Mokyklos pačios įsivardino idėją, kurią norėtų įgyvendinti, siekdamos pagerinti mokinių mokymosi pasiekimus. Tam kiekviena mokyklą rengė veiklos tobulinimo planą.
Projekto veiklos įgyvendinamos tik ketvirtą mėnesį, tačiau jau dabar galima įsivardinti sėkmes. Naudojantis papildomomis lėšomis, mokyklos praturtino ugdymosi aplinką įranga, priemonėmis, grožine literatūra. Mokytojai dalyvavo mokymuose, kuriuose patobulino savo kompetencijas mokinių mokymosi motyvacijos stiprinimo, mokinių skirtybių atpažinimo, pamokos planavimo ir kitose srityse. Neabejotinai teigiamą įtaką mokinių mokymosi pasiekimams daroma per konsultacines valandas, kurių metu mokiniai turi galimybę pagilinti žinias arba likviduoti mokymosi spragas. Karantino metu konsultacijos pradėtos teikti nuotoliniu būdu, jose dažniausiai dalyvauja mokymosi sunkumų turintys mokiniai, o sugrąžinus mokinius, kurie neturi galimybių namuose mokytis nuotoliniu būdu, į mokyklas, konsultavimo procesas kontaktiniu būdu tapo dar veiksmingesnis.
Karantino situacija privertė mokyklas koreguoti parengtus planus. Mat šiuo metu nėra galimybių organizuoti kontaktinių veiklų (edukacinių išvykų, projektinių mokinių veiklų ir kt.). Tačiau dalį veiklų mokyklos perkėlė į virtualią erdvę, kas stiprina mokytojų ir mokinių informacinių technologijų gebėjimus ir suaktyvino mokinių tėvų dalyvavimą mokyklų veiklose.
Susitikime dalyvavusių mokyklų atstovai drąsiai ir atvirai įvardino, kad pradžioje į projektą žiūrėjo skeptiškai, daug ir sunkiai dirbo planuodami veiklas, tačiau jau dabar gali pasidžiaugti jo tikslingumu ir nauda.
Natalija Šidlauskienė, Trakų r. savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus vyriausioji specialistė
2021-02-25
Vilniaus miesto savivaldybės mokyklų, dalyvaujančių projekte „Kokybės krepšelis“, susitikimas
2021 m. vasario 3 d. Vilnius miesto savivaldybė nuotoliniu būdu organizavo projekto „Kokybės krepšelis“ veiklų aptarimą. Renginyje dalyvavo trylika Vilniaus miesto projekto mokyklų, Vilniaus m. savivaldybės Bendrojo ugdymo skyrius vedėja Diana Petkūnienė, skyriaus vyriausioji specialistė Loreta Lisauskienė, Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Kokybės krepšelis“ metodininkės Vida Kamenskienė ir Kristina Rūta Dzeventlauskienė.
Dvi mokyklos, Simono Daukanto gimnazija ir „Vaivorykštės“ darželis-mokykla, jau antrus metus įgyvendina projektą, turi patirties, kuria pasidalino renginio metu. Projekto veiklos persikėlė į nuotolinę erdvę ir sėkmingai tęsiamos. Išlieka esminė projekto idėja – priėjimas prie kiekvieno vaiko per konsultacijas, pagalbą, veiklos individualizavimą. Pažymėtina, kad mokyklos dirba kryptingai, nors daro nedaug, tačiau tikslingai, nesiblaško. Matosi, kad yra išliekamoji projekto vertė - investuojama į vaiką ir mokytoją.
Kitos vienuolika Vilniaus m. mokyklų, „Ateities“ mokykla, Grigiškių gimnazija, Juzefo Ignacijaus Kraševskio gimnazija, Lazdynų mokykla, Levo Karsavino mokykla, Naujamiesčio mokykla, Pavilnio progimnazija, Pranciškaus Skorinos gimnazija, „Vilnios“ pagrindinė mokykla, „Santaros“ gimnazija ir Saulėtekio mokykla-daugiafunkcis centras, projekto veiklas įgyvendina tik keturis mėnesius. Sudėtingoje karantino situacijoje mokyklos veiklas perkelia į virtualią erdvę. Pasak mokyklų atstovų tame yra ir teigiamų dalykų – mokytojai ir mokiniai tobulina gebėjimus dirbant su informacinėmis – komunikacinėmis technologijomis. Aišku, šis metas nesudaro galimybių kontaktinei mokinių veiklai (tiriamieji mokinių darbai, kūrybinės dirbtuvės, edukacinės išvykos ir pan.), todėl šiek tiek keičiasi parengti mokyklų veiklos tobulinimo planai. Mokyklos dabar perka techniką ir įrangą, sudarančią galimybes ugdymo procesą įgyvendinti virtualiu būdu. Pažymėtina, kad įsigytos priemonės labai padeda organizuoti į mokyklą ateinančių mokinių, kurie negali prisijungti ir dirbti nuotoliniu būdu, veiklas. Taip pat vyksta nuotoliniai mokytojų mokymai. O planuotos kontaktinės veiklos perkeliamos tolesniam laikotarpiui.
Vilniaus savivaldybės Bendrojo ugdymo skyrius vyr. specialistė Loreta Lisauskienė susitikimus su projekto mokyklomis organizuoja nuolatos. Šis susitikimas jau ketvirtasis. Tokie renginiai sudaro galimybes mokykloms pasidalinti patirtimi, aiškintis kylančiais problemas ir dirbti komandoje.
Vida Kamenskienė, projekto „Kokybės krepšelis“ metodininkė
2020-12-03
2020 m. gruodžio 2 d. įvyko virtuali viešoji konsultacija „Projekto „Kokybės krepšelis“ įgyvendinimas“, kurioje dalyvavo per 60 savivaldybių švietimo padalinių specialistų, kuruojančių projektą „Kokybės krepšelis“ savivaldybėse. Konsultacijos metu buvo aptarta Geros mokyklos koncepcija kaip iššūkis mokyklų veiklos tobulinimo planams, mokyklos veiklos tobulinimo planų turinys, mokyklų veiklos tobulinimo planų apžvalga, susitarimai dėl mokyklų tarpinių atsiskaitymų už veiklą, savivaldybės švietimo padalinio specialistų vaidmuo įgyvendinant projektą, organizaciniai ir kiti klausimai, kylantys įgyvendinant projektą.
Konsultacijos metu skaityti pranešimai:
Kristinos Dzeventlauskienės pranešimas „Susitarimai dėl mokyklų tarpinių atsiskaitymų už veiklą“
Konsultacijos įrašas
Skyrelį tvarko Kristina Rūta Dzeventlauskienė Informacija atnaujinta 2021-03-26.