2021-08-24

Metodinio renginio 150-ties projeko mokyklų vadovams ir pavaduotojams „Mokyklos veiklos tobulinimo plano įgyvendinimas“, įvykusio 2021 m. rugpjūčio 24 d., medžiaga:

2021-08-11

Kretingos r. Darbėnų gimnazijos bendruomenė pasidalino veiklos tobulinimo plano, parengto dalyvaujant projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendinimo patirtimi. Skaitykite daugiau: https://www.svietimonaujienos.lt/kokybes-krepselio-sekmes/

2021-08-06

Informuojame, kad nuo 2021 m. rugpjūčio mėnesio projektui „Kokybės krepšelis“ vadovauja Aušra Liubinienė, jos el. paštas ausra.liubiniene@nsa.smm.lt, tel. 8 666 29553. 

2021-07-23

Patvirtintas Mokyklų, siekiančių gauti kokybės krepšelį, skirtą mokinių ugdymosi pasiekimams gerinti, sąrašas! Rasite čia >>>.

„Beveik 90-čiai mokyklų – papildomos valstybės lėšos ugdymo kokybei tobulinti“. LR Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos informacija.

2021-05-31

Kauno Simono Daukanto progimnazija, projekto „Kokybės krepšelis“ dalyvė, ir Kauno pedagogų kvalifikacijos centras kviečia mokytojus, specialiuosius ir socialinius pedagogus, psichologus, mokinių tėvus ir globėjus, aukštųjų mokyklų dėstytojus, socialinius partnerius dalyvauti tarptautinėje konferencijoje „ŠVIETIMO IŠŠŪKIŲ GREITKELIS: DALYVAUTI AR STEBĖTI?“. Konferencija vyks nuotoliniu būdu ZOOM konferencijų platformoje 2021 m. birželio 10 d. 12.00 val. Daugiau informacijos  >>>.

Registracija pranešėjams iki 06-01 d.

Registracija klausytojams iki 06-07 d.

2021-05-25

Susitinka Lietuvos vakarų krašto mokyklos, dalyvaujančios projekte. Kretingos Simono Daukanto progimnazijos sėkmės istorijos. Daugiau informacijos >>>. Susitikimo įrašo nuoroda https://youtu.be/C6PrEoUwwR8

2021-05-18

Klaipėdos „Versmės“ progimnazija kartu su partneriais organizuoja nuotolinę respublikinę praktinę pedagogų metodinę dieną „Kūrybiškumą ugdančios strategijos priešmokykliniame ir pradiniame ugdyme“. Daugiau informacijos >>>.

2021-05-14

Kretingos Marijono Daujoto progimnazija kartu su Kretingos rajono švietimo centru šalies mokytojus pakvietė į nuotolinę metodinę-praktinę konferenciją „Inovatyvi mokykla – mokausi ir dalinuosi“. Joje dalyvavo beveik 150 klausytojų... Daugiau apie tai >>>.

2021-05-12

Teksto suvokimo skatinimas Kauno Suzukio pradinėje mokykloje. Apie taiskyriuje „Gerosios patirties sklaida“.

2021-05-11

Įtraukusis skaitymas – Kauno Suzukio pradinės mokyklos projekto „Kokybės krepšelis“ kryptisDaugiau apie tai galima paskaityti skyriuje „Gerosios patirties sklaida“.

2021-05-03

Šiaulių „Romuvos" gimnazija kviečia progimnazijų, gimnazijų, pagrindinių, vidurinių, profesinių mokyklų mokytojus, specialiuosius ir socialinius pedagogus, psichologus, mokinių tėvus ir globėjus, aukštųjų mokyklų dėstytojus, socialinius partnerius dalyvauti metodinėje-praktinėje konferencijoje „Įgalinanti partnerystė“, kuri vyks nuotoliniu būdu ZOOM platformoje 2021 m. birželio 8 d. 10.00 val. Programą rasite čia >>>. Konferencijos dalyviams bus išduodami kvalifikacijos tobulinimo pažymėjimai.

KONFERENCIJOS ORGANIZAVIMO TVARKA:

REIKALAVIMAI PRANEŠIMAMS:

  • Pranešimo pristatymo trukmė – 10-15 min.
  • Dalyvio pranešimas iki birželio 7 d. turi būti patalpintas One Drive diske pagal atsiųstą nuorodą, kuri pranešėjams bus atsiųsta birželio 1d.

Informuoja Šiaulių ,,Romuvos“ gimnazijos Vidurinio ugdymo skyriaus vedėja Kristina Gerčaitė

2021-04-29

Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos informaciją projekto „Kokybės krepšelis“ tema rasite čia >>> . Kviečiame susipažinti.

2021-04-27

Kretingos Marijono Daujoto progimnazija dalinasi dalyvavimo projekte „Kokybės krepšelis“ įspūdžiais ir patirtimi. Straipsnį „Pandemijos iššūkiai tobulėti nesutrukdė“ rasite adresu https://www.pajurionaujienos.com/?sid=21410&act=exp 

2021-04-23

Klaipėdos r. Priekulės Ievos Simonaitytės gimnazija dalinasi patyriminio, integruoto ugdymo patirtimi. Daugiau informacijos rasite skyriuje „Susitikimai mokyklose“.

2021-04-21

Kauno Suzukio pradinė mokykla dalinasi mokinių skaitymo ir teksto suvokimo įgūdžių gerinimo patirtimi ir tiki, kad tai bus pravartu šalies kolegoms. Daugiau informacijos rasite skyriuje „Gerosios patirties sklaida“.

2021-04-20

2021 m. balandžio 15 d. Klaipėdos rajono Veiviržėnų Jurgio Šaulio gimnazijoje įvyko ketvirtasis projekto „Kokybės krepšelis“ įgyvendinimo sklaidos renginys. Daugiau informacijos rasite skyriuje „Susitikimai mokyklose“.

2021-04-14

Nuo 2020 m. pradžios Panevėžio Rožyno progimnazija dalyvauja projekte „Kokybės krepšelis“, finansuojamame Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšomis. Progimnazijos bendruomenės parengto veiklos tobulinimo plano tikslas – mokinių mokymosi pasiekimų gerinimas stiprinant dalykinių ir bendrųjų kompetencijų ugdymą, kuriant pasitikėjimu grįstą mokymosi aplinką ir panaudojant socialinių emocinių kompetencijų metodus ir priemones.

Per 2020 m. jau investuota 83003,7 eurų projekto lėšų. Ženkliai pasikeitė progimnazijos ugdymosi aplinkos: naujais baldais ir įranga aprūpintos gamtos mokslų laboratorija ir projektinių veiklų erdvė, atnaujinta aktų salės garso ir apšvietimo aparatūra, mokomieji kabinetai praturtinti interaktyviaisiais ekranais. Mokytojų darbo vietos aprūpintos techninėmis priemonėmis. Įrengta interaktyvi mokymosi ir fizinio aktyvumo siena, skirta įvairaus amžiaus ir gebėjimų mokiniams. Progimnazijos teritorijoje įrengtos dvi lauko klasės.

Projekto įgyvendinimas tęsiamas. 2021 m. gegužės 14 d. vyks respublikinė mokytojų metodinė konferencija ,,Šiuolaikinio mokymo(si) planavimas ir įsivertinimas“, į kurią kviečiami ne tik projekte dalyvaujančių mokyklų mokytojai, bet ir visos respublikos pedagogai.

Daugiau apie projekto veiklas mokykloje: https://www.rozyno.panevezys.lm.lt/index.php/31-kkp/447-kokybes-krepselio-projektas-2

Panevėžio Rožyno progimnazijos direktorė Alma Ramoškaitė

2021-04-12

Apie projekte dalyvaujančios Klaipėdos „Versmės“ progimnazijos kartu su partneriais organizuotą respublikinę teorinę-praktinę pedagogų konferenciją „Aplinkos įtaka XXI amžiaus ugdymo(si) kokybei“ - straipsnis „Vakarų eksprese“.

2021-04-09

Respublikinė metodinė konferencija ,,Šiuolaikinio  mokymo(si) planavimas ir įsivertinimas“. KVIETIMAS

2021-04-09

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija atnaujino kokybės krepšelio skyrimo savivaldybėms bei jų mokykloms sąlygas ir praplėtė potencialių kokybės krepšelio gavėjų skaičių, suteikdama savivaldybėms teisę atrinkti specialią dotaciją gausiančias mokyklas. Plačiau apie tai skaitykite čia >>>.

Atnaujintą Kokybės krepšelio skyrimo bendrojo ugdymo mokykloms tvarkos aprašą rasite čia >>>.

2021-03-30

Šalies pedagogai apie ateities mokyklą 

Kretingos Simono Daukanto progimnazija, Europos socialinio fondo lėšomis finansuojamo projekto  „Kokybės krepšelis“  ir projekto „Renkuosi mokyti – mokyklų kaitai“ dalyvė, veiklas pradėjo vykdyti  šį rudenį.  Viena iš organizuotų veiklų – 2021 m. kovo 25 dieną įvykusi respublikinė nuotolinė teorinė-praktinė konferencija ,,ATEITIES MOKYKLA“. Joje dalyvavo pedagogai iš 20 Lietuvos miestų ir rajonų,  60 skirtingų Lietuvos švietimo įstaigų, skaityti 27 pranešimai. Konferencijoje gerąja patirtimi dalinosi  8 Kretingos Simono Daukanto progimnazijos pedagogai. Daugiau skaitykite skyriuje „Gerosios patirties sklaida“.

2021-03-29

Klaipėdos Simono Dacho progimnazija kartu su Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centru 2021 m. balandžio 14 d. organizuoja konferenciją „Kodėl vaikui reikia teatro“. Kviečiame dalyvauti. Būtina registracija sistemoje www.semiplius.lt. Konferencijos nuostatus ir programą prisegame.

2021-03-22

Plungės rajono savivaldybės tinklapyje skelbiamas straipsnis „Įveikiant sunkumus ir keičiant nuostatas, vyksta pokyčiai...“, kuriame pateikiama informacija apie Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos organizuotą renginį, įvykusį kovo 4 d. Jame dalyvavo133 asmenys iš Vakarų Lietuvos regiono ugdymo įstaigų bei Nacionalinės švietimo agentūros. Daugiau informacijos rasite čia >>>.

2021-03-19

Elektrėnų savivaldybės Semeliškių gimnazijos informaciją apie vykdomas projekto veiklas rasite čia >>>

2021-03-17

Skyrelyje „Gerosios patirties sklaida“ rasite informaciją apie Akmenės gimnazijos kartu su Akmenės PPT organizuotą metodų, padedančių kurti santykį su vaiku, jį suprasti, stiprinti jo psichinę sveikatą, jam padėti, mugę, galėsite susipažinti su mugei pateiktais darbais (yra nuoroda).

2021-03-12

Skyrelyje „Susitikimai mokyklose“ rasite informaciją apie įvairių šalies regionų mokyklų atstovų susitikimus ir pasidalinimą projekto vykdymo patirtimi.

2021-03-12

Skyrelyje „Susitikimai savivaldybėse“ rasite informaciją apie projekto „Kokybės krepšelis“ įgyvendinimą Vilniaus rajone.

2021-03-12

Skyrelyje „Susitikimai savivaldybėse“ rasite informaciją apie projekto ,,Kokybės krepšelis“ įgyvendinimą Šalčininkų rajono mokyklose.

2021-03-08

Lazdijų r. Seirijų Antano Žmuidzinavičiaus gimnazija dalinasi projekto „Kokybės krepšelis“ naujienomis, kurias rasite čia >>> .

2021-02-25

Skyrelyje „Susitikimai savivaldybėse“ rasite informaciją apie Vilniaus miesto savivaldybės mokyklų, projekto dalyvių, susitikimą, vykusį 2021 m. vasario 3 d. ir apie Trakų rajono savivaldybės mokyklų, projekto dalyvių, susitikimą, vykusį 2021 m. vasario 19 d.

2021-02-23

Kviečiame susipažinti su Klaipėdos „Versmės“ progimnazijos patirtimi vykdant projekte numatytas veiklas. Informaciją rasite čia >>>.

O 2021 m. balandžio 7 d. 10 val. „Versmės“ progimnazija kartu su Klaipėdos miesto pedagogų švietimo ir kultūros centru kviečia šalies pedagogus dalyvauti nuotolinėje respublikinėje teorinėje-praktinėje pedagogų konferencijoje „Aplinkos įtaka XXI amžiaus ugdymo(si) kokybei“. Konferencijos uždavinys – sudaryti sąlygas keistis darbo edukuojančiose erdvėse, patyriminio ugdymo, efektyvių metodų pamokose, integruojamų programų įgyvendinimo, virtualių įrankių įveiklinimo pavyzdžiais, padedančiais organizuoti inovatyvų, įtraukiantį bei kokybišką ugdymo(si) procesą. Į konferenciją registruotis galima iki 2021 m. kovo 29 d. adresu www.semiplius.lt.

2021-02-22

Žiniomis apie projekto eigą dalinasi Ruklos Jono Stanislausko mokykla-daugiafunkcis centras. 

„Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą „Skaičiavimo ir IT mozaika”, 5-8 kl. mokiniai lapkričio mėnesį įtvirtino matematinių ir informacinių technologijų sąvokas, terminus ir apibrėžimus, kurdami visų mūsų pamėgtus kryžiažodžius. Džiaugiamės, kad mokiniai ne tik pasikartojo, bet ir atrado naujų ar primirštų žodžių, tobulino savo įgūdžius, dirbdami programomis MS WORD (5-6 kl.) ir MS EXCEL (7-8 kl.). Mokiniai diskutavo, kas galėtų padėti jiems siekti geresnių rezultatų matematikos pamokose? Taigi, lengvai randama taisyklė, informacija ar formulė visuomet padeda, kai yra šalia. Tobulindami savo IT įgūdžius, mokiniai paruošė informacinius plakatus, kuriais pasipuoš matematikos kabinetas. Tai bus puiki pagalba visiems mokiniams.

Nuotolinis mokymas suteikė naujų atspalvių ir idėjų  kūrybai, mokiniai atliko puikų kūrybinį darbą ,,Mano kambario planas“. Vyresnieji net išbandė naują programą MS Publisher. Sausio mėnesį mokiniai paruošė mėgstamiausių patiekalų receptų knygą.

Pasauly gyvenu ne vienas, todėl priimti turiu kiekvieną! Vykdydami Kokybės Krepšelio projekto veiklą ,,Aš ir pasaulis“, šiemetinę Tolerancijos dieną paminėjome kiek kitaip - mažomis grupelėmis, bet įdomiai ir išsamiai. Tolerancijos dienos simbolis - dėlionė. Joje nepaprastai svarbi kiekviena detalė. Mes pasirinkome emocijų dėlionę, kad geriau išmoktume jas sukontroliuoti. Piešdami save, mokiniai sužinojo, koks žmogus yra tolerantiškas ir kodėl reikia gerbti save ir kitus.

Kokybės Krepšelio projekto veikla „Kalbos skrynią pravėrus“. Jau žiema. Šąla. Ant stiklo pirmieji šerkšno piešiniai. Kur ne kur boluoja sniegas, žaižaruodamas mėnulio šviesoje. O mano širdyje? Tylus laukimas... Kalėdų, karantino pabaigos, linksmo bendraklasių siautulio. Ir dar... Gerumo. Ir kad jo būtų tiek, kiek Bruno Ferrero pasakojimuose. „Tapk poetu ir įrašyk užpustytus žodžius“ — tokią užduotį atliko užsiėmimo „Kalbos skrynią pavėrus“ mokiniai. Smagu buvo klausytis netikėtų minties ir rimų viražų.

Projekto veiklą ,,Stebėk, tyrinėk, pažink” mokiniai tyrė garsą ir stebėjo, kaip stiprus garsas veikia ant įtemptos plėvelės pabertus smulkaus cukraus kristalus bei atliko šio eksperimento aprašymą. Daugelis nustebo pamatę, kad cukraus kristalai tarsi „šokinėja“ ant plėvelės. Tai įrodymas, kad garsas yra banga. Už lango vis dar žiema, tad yra puiki proga patyrinėti snaiges, ledo varveklius. „Apsiginklavę“ mobiliųjų telefonų fotokameromis, mokiniai fotografavo snaiges iš labai arti. Darbas nelengvas, tačiau labai įdomus. Atlikę šią neįprastą užduotį, mokiniai įsitikino, kad snaigės - mažos sniego dalelės, susidarančios iš smulkių ledo kristalų. „Ką gali vanduo“, buvo įdomu sužinoti, kad moneta ar siuvimo adata neskęsta vandenyje. Išsilaikyti vandens paviršiuje geba ne tik negyvi daiktai, bet ir gyvieji organizmai - vandeniniai čiuožikai.

Projekto veikla „Mano virtualus pasaulis”. Karantino metu 1-4 klasių mokytojos su mokiniais efektyviai bendrauja virtualiai: vaizdo užsiėmimuose, elektroniniu paštu, „Google Apps for Education“ Classroom įrankiais bei kitomis virtualiomis priemonėmis. Virtualus mokytojų ir mokinių bendravimas tobulėja, naudojamos įvairios priemonės. Mokiniai mokosi visų dalykų, įgyja skaitmenines kompetencijas, kurios, kaip dabar galime įsitikint, būtinos kiekvieno žmogaus visaverčiam gyvenimui.

Nuolat vyksta Kokybės Krepšelio projekto darbo grupės susitikimai, kuriuose aptariame sėkmes ir nesėkmes, iš planų parenkamos tos užduotys, kurias paprasčiau atlikti nuotolinio mokymosi metu. Mokinius motyvuojame papildomais balais matematikos atsiskaitymų darbuose, informacinių technologijų pamokose. Kadangi tyrimų, eksperimentų, vykdyti mokykloje negalime, kuriame užduotis mokiniams pagal jų turimas priemones namuose. Mokiniams veiklos patinka, jos fiksuojamos mokinio veiklos lape, kuriame jie mokosi išsikelti tikslus, hipotezes, rašo savo stebėjimų rezultatus, daro išvadas. Tačiau ne visi vaikai atlieka užduotis. Sunkumus sukelia reikiamų priemonių eksperimentinei veiklai vykdyti stoka, dalis vaikų dirba telefonu.

Nors mokykloje mūsų tylu, snieguos nepraminti takai, darbai vis vyksta, tobulėjame ir viliamės, kad greitai susitiksime gyvai. Nestabdo mūsų ši žiema - juk tobulėjimui ribų nėra!!!“

Kokybės krepšelio darbo grupė

Plačiau skaityti galite čia:  https://www.rukla.jonava.lm.lt/index.php?qw=txt&id=129

   

 

2021-02-22

Edukacinės išvykos – ilgalaikių dalykinių projektų startas

                      Žmogus geriausiai savo gabumus gali atskleisti ir savo sumanymus įgyvendinti tik kartu su kitais žmonėmis. Todėl neatsitiktinai teigiama, kad žmogaus esmė - tai gebėjimas lengvai bendrauti, būti draugišku, dalyvauti pokalbyje, bendroje veikloje . Ignalinos r. Vidiškių gimnazijoje, vykdydami „Kokybės krepšelio“ projekto veiklas, siekiame 3–6 klasių mokinių mokymosi pažangos, sudarydami jiems sąlygas mokytis bendradarbiaujant. Projektinė veikla – puiki galimybė atsiskleisti ir ugdytis kiekvienam mokiniui, o jei projektas prasideda smagia edukacine išvyka, vaikų susidomėjimas įsijungia iš karto, ypač po ilgo nuotolinio mokymosi laikotarpio ir karantino suvaržymų. O ir per vasaros atostogas gyvai bendrauti su klasės draugais ne visi galėjo, nes mūsų mokiniai gyvena įvairiose seniūnijose, esančiose tolokai nuo mokyklos, todėl rugsėjis ir spalio pradžia buvo puikus laikas vėl burtis draugėn.

                      Pirmieji sujudo trečios klasės mokiniai. Kartu su savo mokytoja Elena Abeciūniene suplanavę šiais mokslo metais vykdyti projektą „Senovės lietuvių vaikų buitis ir žaidimai“, jo veiklas nusprendė pradėti apsilankymu Rumšiškių liaudies buities muziejuje. Rengdamiesi edukacinei išvykai, vaikai rinko žinias apie Lietuvos etnografinius regionus, domėjosi savo gimtuoju kraštu – Aukštaitija. Nuvykę į Rumšiškes, mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Kūdikystė, vaikystė senoje pirkioje“. Daug įdomaus sužinojo apie tai, kaip Lietuvos kaime buvo švenčiamos vaiko gimtuvės, krikštynos, turėjo progą pažaisti su senaisiais mediniais žaislais, paragauti „beržinės košės”, sužinojo apie tikėjimus, spėliones, išmoko lopšinių ir žaidimų, pasimatavo to meto drabužėlius ir apavą, klausėsi, kaip vaikai buvo mokomi elgtis prie stalo ir svečiuose. Išvykos metu mokiniai ugdėsi pažinimo, asmenines ir komunikavimo kompetencijas. Apsilankę liaudies buities muziejuje, įgytas žinias ir gebėjimus dabar vaikai pritaiko pasaulio pažinimo ir muzikos pamokose nagrinėdami temas, susijusias su Lietuvos etnografiniais regionais, toliau tęsia projektines veiklas.

                      Ketvirtos klasės mokiniai vykdo integruoto ugdymo projektą „Gyvūnų karalystėje“. Jį pradėjo išvyka į Vilniaus universiteto zoologijos muziejų, kuriame susipažino su pasaulio gyvūnų įvairove ir įdomybėmis. Vadovaujami mokytojos Ilonos Pakalkienės, mokiniai toliau gilinasi į teorinius projekto temos aspektus: mokosi grupuoti tiriamus objektus, išskirti jų skirtumus ir panašumus, suvokti ir paaiškinti gyvų organizmų prisitaikymo prie aplinkos reikšmę. Konkrečiais pavyzdžiais iliustruoti, pateikti faktus apie gyvūnų gyvenimą bendruomenėmis, išlikimo galimybes. Mokiniai mokosi ieškoti reikiamos informacijos, ją tvarko, analizuoja ir interpretuoja; ugdosi gebėjimą kritiškai mąstyti. Ketvirtokai tobulina ne tik dalykines kompetencijas, jie kartu mokosi bendrauti bei bendradarbiauti. Pasiskirstę į grupes, pasirinkę patinkančią dailės techniką, piešė, lipdė, lankstė gyvūnus, pristatė savo darbus klasės draugams. Taip ugdėsi kalbėjimo ir klausymo įgūdžius bei gebėjimą dirbti komandoje. Nagrinėdami gyvūnų paveikslus literatūroje, tobulino skaitymo ir teksto suvokimo įgūdžius. Gebėjimą naudotis skaitmeninėmis technologijomis tobulino atlikdami užduotį „Gyvūnų pasaulis per objektyvą“, kurios metu ieškojo ir fiksavo gyvūnų pėdsakus sniege. Šį projektą ketvirtokai vykdys iki mokslo metų pabaigos.

                      Penktos klasės išvyka į Širvintų rajone Družų kaime esantį  muziejų „Vikingų kaimas“ buvo viena iš pirmų integruoto istorijos ir informacinių technologijų projekto „Senovės baltų gyvensena“ veiklų. Dalyvaudami edukacinėje programoje, mokiniai neįprastai ir žaismingai susipažino su baltų gyvenimo būdu, buitimi ir karyba. Dalyvavimas patyriminėse veiklose skatino mokinius bendrauti ir bendradarbiauti. Grupelėmis vienas kitam padėdami vaikai patys gamino maistą nuo grūdų malimo girnomis iki duonelės kepimo, kūreno virtuvės laužus, skrudino grūdus, virė žolelių arbatą, kepė blynus. Dalyvaudami karybos pratybose taip pat turėjo bendrauti ir bendradarbiauti, susitarti dėl gynybos ir puolimo strategijų. Kadangi jau prieš ekskursiją mokiniai gavo mokytojų paruoštas istorijos ir informacinių technologijų užduotis, tai ne tik pramogavo su edukatoriais, bet ir pasidaliję į grupes bei pasiskirstę pareigomis rinko medžiagą projekto užduotims atlikti. Šiuo metu vaikai ieško papildomos informacijos internete, apdoroja surinktą informaciją, piešia baltų karių aprangą ir ginkluotę, ruošia medžiagą projekto pristatymui – filmukui, pasakojančiam ir iliustruojančiam senovės baltų gyvenseną.

                      Šeštos klasės mokiniai vykdo integruotą lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos projektą ,,Prisijaukink istoriją ir knygą'' o pradėjo jį išvyka į atokiausią Anykščių rajono vienkiemį –Griežionėlius. Pirmoji edukacinė pamoka prasidėjo knygnešių Stanislovo ir Liudvikos Didžiulių sodyboje-muziejuje. Mokiniai klausėsi muziejininkės pasakojimo apie aktyvią Didžiulių šeimos veiklą, platinant lietuvišką spaudą, sužinojo, kad spaudos draudimo laikotarpiu šioje sodyboje buvo spaudos platinimo centras. Pasitelkę visas savo jėgas berniukai stumdė priemenėje išlikusią spintą, nuo žandarų akių slėpusią įėjimą į tarpusienį, kur buvo laikoma draudžiama lietuviška spauda, atgabenta knygnešių. Apžiūrėję eksponuojamas Stanislovo ir Liudvikos Didžiulių šeimos ir artimųjų nuotraukas, rašytojos laiškus ir rankraščių kopijas, knygas, draudžiamąją spaudą, platintą šios gausios šeimos narių, mokiniai mielai patys pabandė rašyti žąsies plunksna, skaitė rusiškais rašmenimis rašytas lietuviškas knygas, žaidė žaidimą ,,Knygnešiai ir žandarai‘‘, dalyvavo viktorinoje apie knygnešius. Apibendrindami tai, ką sužinojo ir nuveikė išvykos metu, vaikai nusprendė, kad mūsų šalies istorijos pažinimas netradicinėje aplinkoje pasidaro daug patrauklesnis ir įsimintinesnis, o įgytas žinias ir gebėjimus jie galės pritaikyti ne tik projektinėse veiklose, bet ir lietuvių kalbos ir literatūros, istorijos pamokose. Tobulindami bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius dabar šeštokai rengia ,,kalbančią'' knygą. Mokiniai, pasiskirstę į mažas grupeles, atlieka kelias užduotis: viena grupė ruošia viktoriną ,,Knygnešių keliais'', kita grupė – pristatymą apie švietėjus – Stanislovą ir Liudviką Didžiulius, trečia tyrinėja lietuvybės puoselėtojos Liudvikos Didžiulienės-Žmonos gastronominę knygelę „Lietuvos gaspadinė, arba Pamokinimai, kaip prigulinčiai suvartoti Dievo dovanas“, ketvirta mokinių grupė kuria padėkos žodžius knygai (,,Nežinau, ką mąsto apie knygas mano bendraamžiai, bet man žodis knyga yra daugiau negu žinios. Knyga – tai visai kitas pasaulis...''). Visas atliktas projekto užduotis mokiniai ir jų mokytojos Neringa Mudėnienė, Danguolė Bajarūnienė ruošiasi pristatyti renginyje, skirtame Knygnešio dienai paminėti ir tikisi, kad jis įvyks gyvai.

                  Džiaugiamės, jog mūsų lūkesčiai, kad edukacinės išvykos motyvuos mokinius aktyviau įsitraukti į dalykinių projektų veiklas, išsipildė, o projektinės „Kokybės krepšelio“ finansuojamos veiklos sėkmingai padeda burti mokinius į grupeles, kuriose jie ne tik mokosi atlikti užduotis – prisiimdami asmeninę atsakomybę, bandydami konstruktyviai spręsti iškilusias problema, tobulina bendravimo ir bendradarbiavimo įgūdžius.

Ignalinos r. Vidiškių gimnazijos mokytojos Elena Abeciūnienė, Ilona Pakalkienė, Joana Garnevičienė, Neringa Mudėnienė

2021-02-19

Dėmesio! Jau paskelbta registracija į 2021 m. balandžio 7 d. vyksiantį forumą „Kiek GEROS MOKYKLOS geroje mokykloje?“. Forumą organizuoja Panevėžio „Vyturio“ progimnazija ir Panevėžio švietimo centras. Partneriai – projektų „LYDERIŲ LAIKAS 3“ ir „KOKYBĖS KREPŠELIS“ dalyviai.

2021-02-18

2021 m. vasaryje įvyko du metodiniai renginiai įsivertinimo tema, kuriuose dalyvavo virš 70-ties 30 šalies mokyklų atstovų, NŠA darbuotojai, projekto komandos nariai. Pasitarimų metu buvo gvildenamos įsivertinimo po projekto ir įsivertinimo, kurį tradiciškai atlieka mokyklos, analizuodamos savo veiklą, temos. Patirtimi ir įžvalgomis pasidalino Irena Griškienė, Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui; Vida Bubliauskienė, Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus patarėja; Jolita Andrijauskienė, Klaipėdos Hermano Zudermano gimnazijos direktorė; Gražina Pocienė, Klaipėdos ,,Versmės“ progimnazijos direktorė; Renata Mikienė, Klaipėdos ,,Gilijos“ pradinės mokyklos direktorė; Rima Bėčiuvienė, Klaipėdos „Verdenės“ progimnazijos direktorė; Daiva Marozienė, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos direktorė. Mintimis pasidalino ir kiti renginių dalyviai. Buvo susitarta dėl pagrindinių įsivertinimo po projekto aspektų (eiga, forma, trukmė ir kt.). Panevėžio „Vyturio“ progimnazija pakvietė visus dalyvauti blandžio mėnesį organizuojamame Forume „Kiek GEROS MOKYKLOS geroje mokykloje?“.

2021-02-18

Leidinyje „Švietimo naujienos“ paskelbtas straipsnis „Kūrybos ir atradimo džiaugsmas“, kuriame rasite informaciją apie Kretingos Simono Daukanto progimnazijos bendruomenės vykdomas veiklas projekte „Kokybės krepšelis“. 
Skaitykite daugiau: https://www.svietimonaujienos.lt/kurybos-ir-atradimo-dziaugsmas/

2021-02-15

Leidinyje „Švietimo naujienos“ paskelbtas straipsnis „Kokybės krepšelis“: praktinė dviejų mokyklų patirtis“. Mintimis ir patirtimi dalinasi Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos direktorė Vitalija Dziuričienė ir Skuodo Mosėdžio gimnazijos direktorė Audronė Šverienė.

Skaitykite daugiau: https://www.svietimonaujienos.lt/kokybes-krepselis-praktine-dvieju-mokyklu-patirtis/. Straipnio autorė Dovilė Šileikytė.
 

2021-02-15

Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos neformaliojo švietimo veikla 5-8 klasių mokiniams  „Jaunieji tyrėjai - gamtos praktikai“

Nuo spalio mėnesio progimnazijoje veikia projekto „Kokybės krepšelis“ finansuojamas gamtos mokslų būrelis „Jaunieji tyrėjai - gamtos praktikai”. Būrelio tikslas skatinti kūrybiškumą, gebėjimą bendrauti ir bendradarbiauti, atliekant įvairius stebėjimus, tyrimus, kolektyvines ir individualias užduotis. Būrelio veikla nenutrūko ir prasidėjus nuotoliniam mokymuisi. Mokiniai stebi gamtą, atlieka įvairias praktines veiklas, nesudėtingus eksperimentus (kristalų auginimas, vandens judėjimas augaluose ir kt.), maitina paukštelius užklupus žiemai. Taip pat nepamiršta stebėti nuotolinių pamokų, kurias organizuoja Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Stebėjome pamokas „Išsaugoti negalime prarasti. Kur padėsime kablelį?“; „Seniausi pasaulio gyventojai – ropliai“, „Varliagyviai. Įvairovė ir jų gyvenimo ciklas“ ir ne tik stebėjome, bet ir atlikome pateiktas užduotis. Nuotoliniu būdu mokiniai susipažino su mikroskopavimu bei mikroskopinio preparato ruošimo taisyklėmis. Be minėtos veiklos keli užsiėmimai buvo skirti „Gamtos mitų griovėjai“ pamokų peržiūrai. Pailsint nuo virtualios realybės mokiniams smagu tyrinėti natūralią aplinką, patiems išgyventi pažinimo džiaugsmą, pasitikrinti savo išsikeltas hipotezes.

Ši neformaliojo švietimo veikla praturtino mokinių gamtamokslines žinias ir sudarė galimybes mokiniams ne tik domėtis Lietuvos gamta ir ekologija, bet ir atrasti naujas bendradarbiavimo erdves, susirasti bendraminčių. 

Informaciją parengė  Ignalinos Česlovo Kudabos progimnazijos   biologijos mokytoja metodininkė 

Raminta Trinkūnienė

   

 

2021-01-18

Ar „Projektas“ gali sušildyti?

Nuo praėjusiųjų metų spalio Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijoje vykdomas projektas „Kokybės krepšelis“. Oi, sakysite, vėl tas įgrisęs žodis „projektas“. Taip, projektas. Na ir kas? Juk neraupsuotas šis žodis. Anaiptol pati veikla, lūkesčiai. Aptartos pirmosios įžvalgos, padedančios koreguoti veiklą pamokoje, pirmieji susitarimai dėl sistemingo reflektavimo siekiant kiekvieno mokinio pažangos tolimesnio planavimo. Kaip gi mums sekėsi?

Iš šio projekto lėšų gimnazija įsigijo interneto prieigos stotelę, 11 LegoEducationWeDo 2.0 robotikos konstruktorių pradedantiesiems ir 9 LegoMindstorms EV3 robotus konstruktorius pažengusiesiems. Konstravimo ir robotikos užsiėmimai iki Kalėdų atostogų vyko smalsučiams -  pradinių klasių mokiniams. Užsiėmimų metu mokiniai, atlikdami kūrybines konstravimo užduotis su LEGO, lavino susikaupimo bei dėmesio išlaikymo įgūdžius, o atlikdami nesudėtingas interaktyvias užduotis mokėsi reikšti mintis. Gaila, bet vyresniųjų klasių mokiniams organizuoti užsiėmimų ir praktiškai taikyti teorinių žinių nepavyko dėl nuotolinio mokymo(si) proceso. Teks palaukti. O jau tada...

Na o mokytojai jau dalyvavo suplanuotos kvalifikacijos tobulinimo programos „Modernios pamokos vadyba ir mokymosi pasiekimai mokinių asmenybės brandai“ pirmojo modulio „Šiuolaikiškos pamokos vadyba ir aktyvus kiekvieno mokinio mokymasis“ seminare. Jie įgijo žinių, kaip planuojant konkrečią pamoką numatyti mokymosi uždavinius, organizuoti mokinių veiklą, pritaikyti tinkamas individualizavimo ir diferencijavimo strategijas bei užduotis, vertinimo kriterijus, rodančius, kas jau išmokta, ką dar mokiniams reikės išmokti. Seminaro metu buvo akcentuota, kad pasikeitus gyvenimui, privalo keistis ir mokytojas (ne tik mokytojas) – nepakanka turėti tik dalykinių, bet reikia ir pamokos vadybos žinių bei įgūdžių ir juos taikant planuoti ir organizuoti savo darbą bei veiklas.

Nauja yra tai, kad pradėta teikti individuali ir grupinė mokytojo padėjėjo-konsultanto pagalba 3-6 klasių mokiniams. Taikant aktyvaus ugdymo strategijas lietuvių kalbos ir literatūros, matematikos, gimtosios kalbos pamokose šių klasių mokiniams pagalbą teikia du mokytojai padėjėjai-konsultantai. Mokytojo padėjėjo-konsultanto pagalba ugdymo procese orientuota į mokinį ir aktyvią jo veiklą. Kadangi šiuo metu mokymas(is) vyksta nuotoliniu būdu, mokytojas padėjėjas-konsultantas tokią pagalbą teikia individualiai nuotoliniu būdu pasirinkdamas mokiniui patogiausią mokymosi būdą ir platformą.

Inovatyviau dirbti mus skatina ir įsteigta mokytojo-mentoriaus, koordinuojančio mokymosi iš kolegų ir kolegialiųjų pamokų aptarimo veiklas, pareigybė. Koordinuojant mokytojui-mentoriui pravestos ir aptartos kolegialiosios pamokos, kurių viena jau vyko naujai - nuotoliniu būdu. Mokytojai mokėsi derinti integruotos pamokos veiklas naujais būdais, kūrybiškai išnaudoti virtualios erdvės galimybes, ieškojo metodų, skatinančių mokinių aktyvumą. Reflektuojant stebėtas pamokas atkreiptas dėmesys į pamokos tikslo konkretinimą, laiko vadybą pamokoje, aptartos problemos ir mokinių veiklų alternatyvos techninių trukdžių atvejais. Įdomu ir praktiškai naudinga tai, kad 6a klasėje pamoką vedusios mokytojos kritiškai įsivertino savo techninį pasiruošimą nuotolinei pamokai, o 3a klasės mokytoja pastebėjo, kad kolegialioji pamoka paskatino ją pakoreguoti turimus mokinių įsivertinimo įrankius, kryptingiau atsirinkti mokymo metodus.

Šis projektas skatina mokytojus tobulinti kvalifikaciją, ieškoti naujų mokymo metodų. To nepaneigsi. Bet svarbiausia - suteikia galimybę šiltai ir prasmingai bendrauti su kolegomis (kažkada tai vadinome, o ir tebevadiname dalijimusi gerąja patirtimi). Dalijimasis yra čia ir dabar. Konkrečioje pamokoje ir su realiu kolega bei mokiniu, kurio akys ne laukia, o klausia dabar ir išmokti, sužinoti, neatsilikti nori dabar. Ne rytoj.

Švenčionių r. Pabradės „Žeimenos“ gimnazijos lietuvių kalbos mokytoja Onutė Bieliauskienė

 

2021-01-12

Kretingos S. Daukanto progimnazija dalinasi projekto vykdymo patirtimi.

 

2021-01-06

Kokybės krepšelio veiklos Šiaulių „Rasos“ progimnazijoje įsibėgėja

2020–2021 mokslo metais „Rasos“ progimnazijoje startavo Kokybės krepšelis, kurio lėšos skirtos mokinių pasiekimams gerinti. Per pirmąjį šių mokslo metų pusmetį progimnazijoje jau atlikta nemažai veiklų.

Pirmiausia parengtas dvejų metų veiklos tobulinimo planas, kuriame numatytos konkrečios veiklos, šių veiklų kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai, įgyvendinimo laikotarpiai. Plane numatytas tikslas – sudaryti sąlygas skirtingų ugdymosi poreikių mokiniams pagerinti ugdymosi pasiekimus. Tikslui pasiekti iškelti tokie uždaviniai:

  1. Mokytojui reikalingų kompetencijų efektyviam pamokos organizavimui tobulinimas ir įvaldymas.

  2. Sąlygų skirtingų ugdymosi poreikių mokiniams tikslingai įsivertinti savo pasiekimus ir daromą pažangą sudarymas.

  3. Ugdymo(si) aplinkų STEAM veikloms ir mokinių kompetencijų (mokėjimo mokytis, pažinimo, komunikavimo) ugdymui pritaikymas.

Siekiant gerinti mokinių pasiekimus, 2019–2020 mokslo metais progimnazijoje buvo įkurtas 5–8 klasių mokiniams Mokymosi centras, kuriame mokiniai po pamokų galėjo konsultuotis su atskirų dalykų mokytojais. Šiais mokslo metais Mokymosi centras darbą tęsia gerokai atsinaujinęs, nes, pasitelkus Kokybės krepšelio lėšas, teikiama daugiau veiksmingos ir efektyvios pagalbos progimnazijos mokiniams. 2020–2021 mokslo metais Centre darbą pradėjo aštuonių dėstomų dalykų (lietuvių k., matematikos, anglų k., istorijos, gamtos ir žmogaus, biologijos, geografijos, fizikos) mokytojai, iš viso Centre dirba 10 mokytojų – tai leidžia geriau prisitaikyti prie mokinių poreikių, efektyviau organizuoti ir individualizuoti ugdymo procesą. Šiuo metu Mokymosi centrą lanko 46 mokiniai.

Siekiant padidinti pagalbos mokiniui sistemos veiksmingumą, progimnazijoje pradėjo veikti Savarankiškų darbų atlikimo centras, kuriame mokytojų padėjėjos visą savaitę po pamokų teikia pagalbą 5–8 klasių mokiniams dėl įvairių priežasčių negalintiems savarankiškai tinkamai atlikti jiems skiriamų užduočių. Tokia mokymosi pagalbos organizavimo forma siekiama prisidėti prie asmeninės mokinių pasiekimų pažangos.

Kokybės krepšelio veiklos tobulinimo plane kaip vienas iš svarbiausių uždavinių numatytas šiuolaikinės pamokos strategijų įsisavinimas, efektyvių metodų ir būdų taikymas pamokose. Uždavinys glaudžiai susijęs su mokytojo profesinės veiklos įsivertinimu, reflektavimu, tobulintinos veiklos aspektų išskyrimu, todėl kiekvienas progimnazijos mokytojas pagal nustatytus kriterijus įsivertino savo pamokų lygį, sėkmingiausias ir tobulintinas sritis. Tokį įsivertinimą numatyta atlikti sistemingai ir nuosekliai per visus mokslo metus.

Komandinis darbas, kolegialus bendravimas ir bendradarbiavimas padeda sėkmingiau ir efektyviau dirbti, siekti numatytų tikslų. Šiais mokymosi metais progimnazijoje susikūrė ir darbą pradėjo 13 (2–3 mokytojų) mokymosi grupių. Grupės nusimatė savo veiklos tobulinimo elementus: pamokos uždavinio formulavimą numatė dauguma (11) grupių, grįžtamojo ryšio taikymą ir reflektavimą – dvi mokytojų grupės. Grupėse mokytojai du kartus per mėnesį aptarė pamokos gerinimo elementus, efektyvumo dinamiką, dalijosi įžvalgomis, kolegiška patirtimi, reflektavo kolegų stebėtas atviras veiklas, išskyrė stipriąsias veiklos puses. Tikėtina, kad sėkmingas darbas grupėse padės mokytojams pagerinti savo pamokas, papildyti jas naujomis veiklomis ir metodais, o mokiniams suteiks galimybę siekti geresnių mokymosi rezultatų.

Progimnazijos veiklos tobulinimo plane numatyta, kad šiais mokymosi metais mokytojai organizuos ir ves ne mažiau kaip 10 proc. (proporcingai metiniam mokytojo kontaktinio darbo valandų skaičiui) atvirų veiklų ir pasidalys savo pedagogine patirtimi pasirinkta tema (pamokos uždavinio kėlimas, grįžtamasis ryšys, vertinimas ir įsivertinimas, diferencijavimas ir individualizavimas ir kt.). Progimnazijos veiklos organizuojamos pagal parengtą atvirų veiklų stebėjimo tvarkaraštį. Iki sausio pirmos dienos progimnazijoje vestos 176 atviros veiklos, iš jų 90 veiklų stebėjo kolegos. Stebimos veiklos vyksta dviem aspektais. Pirmuoju aspektu progimnazijos administracija vykdo veiklų stebėjimą siekdama nustatyti ugdymo(si) paradigmų raiškos kaitą (siekiama didinti pamokų, kuriose taikoma mokymosi paradigma, skaičių).

Antruoju aspektu, stebėdamas kolegų vedamas atviras veiklas, kiekvienas stebėtojas išskiria tris stipriuosius veiklos aspektus, kurie vėliau aptariami metodinėse grupėse (pogrupiuose), tada priimamas sprendimas dėl gerosios patirties sklaidos virtualiame banke „Kolega kolegai“. Taip pamažu kuriasi progimnazijos gerosios edukacinės patirties bankas.

Veiklų stebėjimas vykdomas pagal mokytojų bendruomenėje aptartus veiklų (pamokų) stebėjimo protokolus, kurie yra analizuojami, teikiamas grįžtamasis ryšys mokytojams. Tikėtina, jog kartu su mokytojų įsivertinimu, refleksijomis kolegų pamokų stebėjimas taps mokytojų profesinio tobulėjimo modelio sukūrimo ir įgyvendinimo pradžia progimnazijoje.

Metų pabaigoje progimnazijos administracija, stebėjusi visas vykdomas atviras veiklas, apibendrino kiekvieno mokytojo atviras veiklas, parengė ir individualiai kiekvienam mokytojui pateikė pastebėjimus apie jo pamokose pastebėtos paradigmos raišką.

Efektyvus mokymasis iš savo patirties susijęs su nuolatine refleksija, įsivertinimu, apmąstymu, ką padariau, kas pavyko, ką reikėtų daryti geriau. Todėl gruodžio pabaigoje mokytojai įsivertino stebėtą ir vestą veiklą, trumpai apžvelgė savo nuveiktus darbus, įvardijo dalykus, kuriuos išmoko arba pabandė per šį laikotarpį, numatė, kokius dalykus planuoja pritaikyti arba išbandyti per kitus du mėnesius. Tikėtina, kad mokytojų meistriškumo kėlimas turės įtakos nuolatinei mokinių pažangai, o pats ugdymas (mokymas) nebus savitikslis.

Dema Juškienė,

Šiaulių „Rasos“ progimnazijos pagrindinio ugdymo skyriaus vedėja

 

2021-01-06

Šiaulių Dainų progimnazijos pažangai – ES struktūrinių fondų projektas „Kokybės krepšelis“

Nuo 2019 metų Šiaulių Dainų progimnazija dalyvauja Europos Sąjungos struktūrinių fondų projekte „Kokybės krepšelis“. Tai tikslinės lėšos, suteikiamos išimtinai mokinių ugdymosi  pasiekimų gerinimui. Trys Šiaulių miesto mokyklos: Juliaus Janonio gimnazija, „Romuvos“ gimnazija ir Dainų progimnazija atrinktos į 30 stiprios geros mokyklos požymių raiškos mokyklų sąrašą.

Progimnazijoje buvo sukurta projekto įgyvendinimo darbo grupė, kuri, remdamasi mokyklos ir savivaldybės, mokinių pasiekimų rezultatų, įsivertinimo, išorinio vertinimo ir kitais duomenimis, parengė mokyklos veiklos tobulinimo planą. Rengiant planą buvo bendradarbiaujama su Nacionalinės švietimo agentūros projekto „Kokybės krepšelis“ metodininku ir Šiaulių miesto savivaldybės administracijos švietimo, kultūros ir sporto skyriaus specialistais. Planas suderintas su steigėju ir Nacionaline švietimo agentūra bei patvirtintas Šiaulių Dainų progimnazijos direktorės Astos Vaičiūnienės.

Geros mokyklos koncepcijoje apibrėžti 5 pagrindiniai veiksniai, būtini mokyklos misijai įgyvendinti: ugdymas (mokymas), darbuotojai, ugdymo(si) aplinka, mokyklos bendruomenė kaip besimokanti organizacija, lyderystė ir vadyba. Būtent jie lemia mokinių įgyjamas patirtis (gyvenimą mokykloje, ugdymąsi (mokymąsi)) ir rezultatus (asmenybės brandą, pasiekimus ir pažangą). Remiantis Geros mokyklos koncepcija, turimų duomenų analize, progimnazijos bendruomenei sutarus projekto lėšas nutarta skirti mokinių konsultacijoms, kitai mokymosi pagalbai, ugdymo aplinkai, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai bei pedagogų kvalifikacijos tobulinimui.

Siekiant gero mokinių pažinimo, asmeninės mokinio pažangos ir geresnių mokyklos rezultatų 1–8 klasių mokiniams organizuojamos įvairių dalykų konsultacijos, kurios padeda mokiniams gilinti žinias, gerinant savo mokymosi rezultatus.

Investuojant projekto „Kokybės krepšelis“ lėšas, ugdymo įstaigoje atnaujinta turima IKT bazė. Pradinių klasių mokiniams nupirkta 50 naujų planšetinių kompiuterių, socialinių mokslų pamokoms - 30 nešiojamų kompiuterių, gamtos ir tiksliųjų mokslų pamokoms - 3 išmanieji ekranai. Pamokų metu mokiniai naudojasi „Microsoft Office 365“ programos paketu pažangos įsivertinimui, nes visose progimnazijos zonose veikia belaidis interneto ryšys.

Progimnazijai svarbu užtikrinti veiksmingos švietimo pagalbos tekimą, todėl nuspręsta modernizuoti švietimo pagalbos kabinetus. Specialiųjų poreikių mokinių ugdymui įsigytos priemonės padeda ugdyti vaikų kūrybinį mąstymą, atskleisti vaiko išraišką per žaidimą, atsipalaiduoti, nusiraminti, jaustis komfortiškai, geriau pažinti savo jausmus, valdyti emocijas. Jos suteikia daug teigiamų emocijų, motyvuoja, grupinio darbo metu skatina bendradarbiauti. Logopedės ir specialiosios pedagogės įsigytas priemones naudoja smulkiosios motorikos ir kitų pažintinių procesų lavinimui, skaitymo, rašymo, matematinių gebėjimų ugdymui.

Mokymosi aplinka daro įtaką mokinių motyvacijai ir pasiekimams, padeda formuotis mokinių kultūrai, savarankiškumui ir atsakomybei, skatina norą mokytis, bendrauti ir veikti kartu su bendraklasiais, mokytoju. Gerinant ugdymo(si) aplinką bei siekiant užtikrinti geresnį ugdymo(si) procesą, įrengta moderni Technologijų laboratorija su mitybos ir konstrukcinių medžiagų zonomis. Greitu metu bus įrengta Muzikos laboratorija, kurioje visoms ugdymo priemonėms ir muzikos instrumentams lėšos skirtos  taip pat iš projekto „Kokybės krepšelis“.

Dviejų lauko klasių atsiradimą lėmė kūrybiškas žvilgsnis į pamoką ir siekis, kad netradicinėje aplinkoje mokantis mokiniams būtų suteiktos galimybės pritaikyti įgytas žinias ir gebėjimus praktikoje. Pamokos, vedamos lauko klasėse, skatina mokinius labiau domėtis juos supančia aplinka ir pamėgti mokymąsi, paremtą atradimais, įdomiais užsiėmimais bei kūrybiškumu. Panaudojant projekto „Kokybės krepšelis“ lėšas buvo įsigytos reikalingos medžiagos ir priemonės lauko klasių įrengimui.

Įgyvendinant Dainų progimnazijos veiklos tobulinimo plane numatytus tikslus ir uždavinius mokytojai rengė įvairius projektus ir programas. Organizuojamos mokinių ir mokytojų bendros patirtinio ugdymosi veiklos – projektinė veikla. Šios veiklos buvo organizuojamos siekiant užtikrinti gerus mokinių mokymosi rezultatus, gerą elgesį ir lankomumą. Mokymasis mokiniams tampa patrauklesnis, skatinantis jų smalsumą ir kūrybiškumą.

1–8 klasių mokiniams atsirado didesnė būrelių mokykloje pasiūla. Meno kolektyvams atsirado didesnė galimybė dalyvauti įvairiuose konkursuose, festivaliuose, koncertuose, nes iš Kokybės krepšelio lėšų apmokamos transporto paslaugos, įsigyti koncertiniai drabužiai. Už mokinių konsultavimą ir būrelių vedimą mokytojams apmokama iš Kokybės krepšelio lėšų.

Progimnazijoje svarbus lyderių ugdymas, mokyklos savivaldos stiprinimas, veikimas ir mokymasis komandomis (kolegialus mokytojų mokymasis, bendradarbiavimas su tėvais, socialiniais partneriais). Kai mokytojai mokosi drauge ir vienas iš kito, jie daugiausia dėmesio gali skirti toms priemonėms, nuo kurių labiausiai priklauso mokinių mokymosi kokybė. Besimokantys mokytojai planuoja ir kuria nuolatinį tobulėjimo procesą, kuria savo mokyklos kultūrą, padeda mokiniams geriau mokytis ir daro teigiamą poveikį savo kolegų darbui. Mokytojai tobulina lyderystės įgūdžius dalindamiesi profesine patirtimi su miesto ir šalies pedagogine bendruomene.

Organizuojamos kūrybinės veiklos šeimoms, tėveliams ir mokytojų bendruomenei. Tėvų dalyvavimas mokyklos veikloje daro didelę įtaką tiek mokinių rezultatams, tiek mokytojų darbui ir bendradarbiavimui, veikia besimokančiųjų jausmus ir skatina dalyvauti bendroje veikloje. Siekdami stiprinti mokinių pažinimą ir tobulėjimą, tėvai ir pedagogai veikia išvien. 

Dalyvavimas ES struktūrinių fondų projekte „Kokybės krepšelis“ padeda Šiaulių Dainų progimnazijai siekti strateginiame plane apibrėžtos vizijos - „Šiaulių Dainų progimnazija - kiekvieno mokinio asmenybės ūgties siekianti šiuolaikiška, patraukli, atvira naujovėms, bendruomeniška ir lyderiaujanti, atsakomybės kultūrą puoselėjanti progimnazija“.

Neformaliojo švietimo organizatorė Laura Pikelienė

2020-12-25

Kartu su Klaipėdos Gilijos pradinės mokyklos mokinukais sveikiname visus šv. Kalėdų proga ir linkime sveikatos bei geros kloties įgyvendinant sumanymus ir idėjas!

 

2020-12-10

Tauragės rajono savivaldybė informuoja apie projekto vykdymą Tauragės rajone. Daugiau informacijos rasite čia >>>.

2020-12-03

2020 m. gruodžio 2 d. įvyko virtuali viešoji konsultacija „Projekto „Kokybės krepšelis“ įgyvendinimas“, kurioje dalyvavo per 60 savivaldybių švietimo padalinių specialistų, kuruojančių projektą „Kokybės krepšelis“ savivaldybėse. Konsultacijos metu buvo aptarta Geros mokyklos koncepcija kaip iššūkis mokyklų veiklos tobulinimo planams, mokyklos veiklos tobulinimo planų turinys, mokyklų veiklos tobulinimo planų apžvalga, susitarimai dėl mokyklų tarpinių atsiskaitymų už veiklą, savivaldybės švietimo padalinio specialistų vaidmuo įgyvendinant projektą, organizaciniai ir kiti klausimai, kylantys įgyvendinant projektą. Pranešimus rasite skyriuje „Susitikimai savivaldybėse“.

2020-12-03

Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokyklos-daugiafunkcio centro projekto darbo grupė dalinasi mintimis...

Truputis šviesos tamsiam karūnuotam advente. Norime pasidalinti šviesia ir džiaugsminga žinia - lai šypsos širdys, kai laimi jaunoji karta... Kur vyksta? Jonavos r. Ruklos Jono Stanislausko mokykloje-daugiafunkciniame centre. Kas vyksta? Nacionalinės švietimo agentūros, Jonavos rajono savivaldybės ir mokyklos-daugiafunkcio centro projektas ,,Kokybės krepšelis“. Šis projektas per ateinančius du metus suteiks papildomas galimybes mūsų vaikams pagerinti savo pasiekimus, praplėsti akademinį, socialinį-kultūrinį akiratį, sudarys sąlygas kurti naujas mokymo(si) aplinkas ir skaitmeninėmis priemonėmis praturtins vaikų mokymąsį.

Koks projekto tikslas? Stiprinti mokinių mokymosi pažangą ir gerinti pasiekimus, kuriant mokymuisi palankias ir patrauklias sąlygas. Kokie uždaviniai? Sukurti ir įrengti patrauklesnes ir šiuolaikiškesnes ugdymosi aplinkas. Kas jau daroma? Įrengiamos interaktyvios mokymosi erdvės, įsigytas išmanus ekranas. Įrenginėjamos edukacinės/poilsio erdvės ,,Žaidžiu ir mokausi su draugu”. Tobulinamos mokytojų asmeninės ir dalykinės kompetencijos.

Niekas neprieštaraus, kad stiprus savam dalyke ir laimingas mokytojas yra didžiulė gyvenimo sėkmė mokiniui, todėl mokytojai aktyviai dalyvauja seminaruose, stažuotėse, kolegialiuose mokymuose. Kokios vykdomos veiklos? ,,Kalbos skrynią pravėrus“ 2-4 kl. mokiniams, ,,Mano virtualus pasaulis“ 1-4 kl. mokiniams, ,,Stebėk, tyrinėk, pažink“ 5-7 kl. mokiniams, ,,Skaičiavimo ir IT mozaika“ 5-8 kl. mokiniams, ,,Aš ir pasaulis“ 5-9 kl. spec. poreikių turintiems ir patiriantiems socialinę riziką mokiniams.

Laukiami rezultatai. Pagerės mokymo(si) planavimas ir organizavimas, mokytojų kompetencijos, mokymosi aplinkos, mokinių savijauta, skaitymo, pasaulio pažinimo ir gamtos mokslų, matematikos, informacinių technologijų mokinių pasiekimų rezultatai.

Projekto ,,Kokybės krepšelis“ dėka mokykloje jau vyko vaikų piešinių paroda ,,Simetrija piešiniuose“. Su dideliu džiaugsmu 6 kl. mokiniai tyrė garsą. Turbūt ne visi ir mes žinome, kad garsas yra banga. Šeštokai atliko bandymus ,,Trinties jėga buityje“, eksperimentavo, lygino išvadas. Veiklos ,,Stebėk, tyrinėk, pažink“ metu atliko orientavimosi aplinkoje užduotis ,,Mano kelias į mokyklą“ (mokiniai piešė, žymėjo objektus sutartiniais ženklais).

Ir turbūt pačios smagiausios akimirkos - iš ekskursijų. Labai rimta ir pamokanti programa Vilniaus katedros požemiuose, edukacija po dokumentinio filmo ,,Koko“ ir įsimintiniausios valandos paties Prezidento rūmuose. 7-10 kl. mokiniai Širvintų rajone ,,Vikingų kaime“ nusikėlė į senoviško kaimo buitį, gaminosi pusryčius ir mokėsi karybos meno. 4-10 kl. mokiniai dalyvavo ekskursijoje ,,Kitokie Trakai“ - plaukė laivu ir aplankė alpakų ūkį.

4 kl. mokiniai susitiko su bendruomenės pareigūne Larisa Paklina, kuri priminė saugaus elgesio gatvėje taisykles, supažindino su elektroninių paspirtukų ir riedžių naudojimosi gatvėje rekomendacijomis. 1-4 kl. mokiniai džiaugėsi Kauno valstybinio lėlių teatro spektakliu, programoje ,,Mano virtualusis pasaulis“ susipažino su išmaniaisiais įrenginiais.

Džiaugiamės projekto ,,Kokybės krepšelis“ teikiamomis galimybėmis mokiniams!

                                                                                                       

   Projekto „Kokybės krepšelis“ darbo grupė

Plačiau skaityti galite čia:  https://www.rukla.jonava.lm.lt/index.php?qw=txt&id=129

2020-12-03

Kauno rajono savivaldybės informaciją apie dalyvavimą projekte „Kokybės krepšelis“ galima rasti adresu https://www.krs.lt/savivaldybe/struktura-ir-kontaktai/administracijos-direktorius/kulturos-svietimo-ir-sporto-skyrius/aktualijos/es-kokybes-krepselis/.

2020-12-03

Jonavos r. Žeimių mokykla-daugiafunkcis centras tęsia projekto veiklų įgyvendinimą. Daugiau informacijos rasite adresu https://www.zeimiai.jonava.lm.lt/naujas/kokybes-krepselis/

2020-11-26

Kėdainių r. Labūnavos pagrindinė mokykla,  dalyvaujanti projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendina mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas. Daugiau informacijos rasite adresu http://www.labunavosmokykla.lt/kokybes-krepselis/

2020-11-26

Tauragės Jovarų pagrindinė mokykla pradeda įgyvendinti projektą „Kokybės krepšelis“. Daugiau informacijos https://www.jovarai.taurage.lm.lt/index.php?qw=txt&id=157

2020-11-26

Ukmergės r. Siesikų gimnazija išsikėlė tikslą per 2020 - 2022 metus taikant įvairias mokymo strategijas, stiprinant bendradarbiavimą su tėvais pagerinti 5 - 8 klasių mokinių pasiekimus. Daugiau informacijos http://siesikaigimnazija.lt/index.php?option=com_content&view=category&id=153&Itemid=130

2020-11-26

Kėdainių r. Krakių Mikalojaus Katkaus gimnazija susiplanavo ir jau pradėjo įgyvendinti veiklą, kad pagerintų mokinių lietuvių kalbos ir literatūros bei matematikos mokymosi pasiekimus. Daugiau informacijos https://www.katkaus.kedainiai.lm.lt/index2.php?site=projektai

2020-11-09

Jonavos r. Ruklos J. Stanislausko mokykla - daugiafunkcis centras, dalyvaujantis projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendina mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas. Daugiau informacijos rasite adresu https://www.rukla.jonava.lm.lt/index.php?qw=txt&id=129

2020-11-09

Prienų r. Jiezno gimnazija, išsianalizavusi turimus duomenis, numatė veiklos tikslą ir uždavinius bei parengė mokyklos veiklos tobulinimo planą. Daugiau informacijos http://jieznogimnazija.lt/kokybes-krepselis/

2020-11-09

Raseinių  r. Viduklės Simono Stanevičiaus gimnazija nuo 2020 m. rugsėjo 1 d. dalyvauja 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas“ 09.2.1-ESFA-V-719 priemonės „Kokybės krepšelis“ projekte. Gimnazijoje sudaryta darbo grupė parengė Mokyklos veiklos tobulinimo planą 2020-2021 m. m.  ir 2021-2022 m. m.

Gimnazijos tikslas - ugdyti mokinių aukštesniuosius mąstymo gebėjimus, tobulinant mokymąsi ir įdiegiant veiksmingą mokinių (įsi)vertinimo bei refleksijos sistemą. Siekdama tikslo gimnazija planuoja sustiprinti mokinių aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymą, nustatyti ir taikyti vieningus mokinių mokymosi pasiekimų (įsi)vertinimo pamokoje kriterijus, būdus bei procedūras, vykdyti ugdymo proceso kokybės stebėseną ir sudaryti sąlygas mokytojų profesiniam augimui, užtikrinant mokinių poreikių tenkinimą.

Daugiau informacijos rasite adresu: https://www.vssg.lt/veikla/dokumentai

2020-11-09

Mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas pradėjo įgyvendinti Kaišiadorių r. Žaslių pagrindinė mokykla. Daugiau informacijos rasite adresu https://www.zasliu.kaisiadorys.lm.lt/index.php?option=com_content&view=article&id=292:kokybes-krepselis&catid=30&Itemid=146

2020-11-06

Šilalės r. Kaltinėnų Aleksandro Stulginskio gimnazija, dalyvaujanti projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendina mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas. Daugiau informacijos rasite adresu https://www.stulginskis.silale.lm.lt/index.php/lt/kokybes-krepselis

2020-11-06

2020 m. lapkričio 5 d. įvyko ŠMSM Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento Mokyklų veiklos skyriaus vedėjo A. Puodžiuko inicijuotas ir moderuotas renginys, kuriame dalyvavo 30 stiprios geros mokyklos požymių raiškos mokyklų, ŠMSM, NŠA atstovai. Metų veiklos projekte patirtimi, įžvalgomis pasidalino Kauno Simono Daukanto progimnazijos, Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos, Panevėžio „Vyturio“ progimnazijos, Šiaulių Juliaus Janonio gimnazijos, Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijos ir Ignalinos gimnazijos vadovai arba jų atstovai. Renginio dalyviai akcentavo projekto naudą, projekto tvarumo svarbą, nerimavo dėl mokyklų veiklos tobulinimo planų įgyvendinimo sudėtingomis pandemijos sąlygomis. Buvo prašoma rasti galimybių pratęsti projekto terminus. Renginio pabaigoje mintimis apie projekto eigą ir perspektyvas pasidalino ŠMSM Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamento direktorius Aidas Aldakauskas ir Viešosios politikos ir analizės instituto atstovė Alina Markevičienė.

2020-10-0

Raseinių r. Nemakščių Martyno Mažvydo gimnazija, dalyvaujanti projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendina mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas. Daugiau informacijos rasite adresu http://www.nemaksciugimnazija.lt/index.php/kokybes-krepselis

2020-10-02

Vilniaus miesto savivaldybės Bendrojo ugdymo skyriaus vyr. specialistė Loreta Lisauskienė, kuruojanti projekto „Kokybės krepšelis“ veiklas, 2020 m. rugsėjo 11 d. organizavo renginį, kuriame dalyvavo NŠA projekto „Kokybės krepšelis“ mokyklos: Juzefo Ignacijaus Kraševskio gimnazija, „Saulėtekio“ mokykla-daugiafunkcis centras, Levo Karsavino mokykla, Pavilnio progimnazija, Lazdynų mokykla, Naujamiesčio mokykla, Pranciškaus Skorinos gimnazija, „Vilnios“ pagrindinė mokykla, Grigiškių gimnazija, „Santaros“ gimnazija ir „Ateities“ mokykla. Renginio metu mokyklų atstovai pristatė rengiamus mokyklų veiklos tobulinimo planų projektus, pasidalino patirtimi, pasisėmė naujų idėjų. Vilniaus savivaldybės vicemeras Vytautas Mitalas akcentavo projekto reikšmę Vilniaus savivaldybei. Jis mato projektą kaip galimybę mokykloms tapti patrauklesnėmis mokiniams ir jų tėvams bei pagerinti 5-8 klasių mokinių pasiekimus.   

Rugsėjo mėnesį visos Vilniaus miesto savivaldybės mokyklos baigė rengti planus ir jau pradeda juos įgyvendinti.

Vida Kamenskienė, projekto „Kokybės krepšelis“ 1.3.1 veiklos metodininkė

2020-10-02

Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazija, dalyvaujanti projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendina mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas. Daugiau informacijos rasite adresu http://www.kybartupagmok.com/bendruomene

2020-07-28

Kauno Simono Daukanto progimnazija, dalyvaujanti projekte „Kokybės krepšelis“, įgyvendina mokyklos veiklos tobulinimo plane numatytas veiklas. Daugiau informacijos rasite adresu https://www.daukantas.kaunas.lm.lt/naujienos/kokybes-krepselis/

2020-07-08

2020 birželio 25 d. – liepos 16 d. projekto „Kokybės krepšelis“ mokyklų atstovai (direktoriai ir jų pavaduotojai ugdymui) dalyvauja mokymuose. Jų metu gvildenamos temos: projekto „Kokybės krepšelis“ (KK) idėjos pagrindimas, sąsajos su Geros mokyklos koncepcija, Formaliojo švietimo kokybės užtikrinimo sistemos koncepcija, strateginiais šalies švietimo dokumentais; mokyklos veiklos tobulinimo plano dermė su kitais mokyklos veiklos planavimo dokumentais; planuojamas mokyklos veiklos tobulinimo plano (MVTP) įgyvendinimo poveikis (mokyklos funkcijų stiprinimas / veiklos tobulinimas / organizacijos vystymas); veiklos pokyčio sritys /  kryptys; kriterijų ir rodiklių samprata; MTP uždavinių, priemonių, rodiklių dermė; sprendimų dėl mokyklos veiklos tobulinimo pagrįstumas / objektyvumas; duomenų šaltiniai / tyrimo metodai; pedagoginė stebėsena kaip duomenų šaltinis mokyklos veiklos tobulinimo sprendimams grįsti; duomenų panaudojimas; įsivertinimo proceso ir mokyklos veiklos tobulinimo planavimo sąsajos.

Akimirkos iš vykstančių mokymų:

 


Skyrelį tvarko Kristina Rūta Dzeventlauskienė Informacija atnaujinta 2021-08-24.