Srities UGDYMAS(IS) IR MOKINIŲ PATIRTYS temos:
Pagalba mokiniui Mokymosi pagalbos teikimas siekiant pasiekimų gerinimo ir bendrųjų ugdymo planų nuostatų įgyvendinimo pagrindinio ugdymo programas vykdančiose mokyklose. Tyrimo ataskaita ir Ekspertų sutelktųjų grupių diskusijų ataskaita Tyrimo tikslas – atskleisti mokymosi pagalbos teikimo ypatumus, siekiant pasiekimų gerinimo ir Bendrųjų ugdymo planų nuostatų įgyvendinimo pagrindinio ugdymo programas vykdančiose mokyklose, pateikti rekomendacijas ir siūlymus bendrųjų ugdymo planų atnaujinimui. Tyrimas paremtas kiekybine pagrindinio ugdymo programas įgyvendinančių mokyklų apklausos duomenimis. Taip pat dėl Bendrųjų ugdymo planų projekto turinio 2019-2020, 2020-2021 mokslo metams rengimo buvo suorganizuotos 2 fokusuotųjų grupių diskusijos su aštuonių švietimo įstaigų vadovų asociacijų, kitų suinteresuotųjų šalių atstovais. Susitikimų metu buvo pateiktos pastabos ir siūlymai dokumento turiniui. 2018 m. surengtos 6 viešosios konsultacijos „Kaip užtikrinti veiksmingesnę mokymosi pagalbą?“ (Alytaus, Klaipėdos, Šiaulių, Vilniaus, Kauno, Panevėžio, Telšių regionuose). Dalyvavo per 500 mokyklų direktorių pavaduotojų, direktorių ir švietimo padalinių specialistų. Mokyklų atstovai, savivaldybių administracijų atstovai pasidalino patirtimi dėl mokymosi pagalbos teikimo pasiteisinančių priemonių, išklausė tyrimo pirmines įžvalgas, teikė siūlymus. Pateikiame šių viešųjų konsultacijų medžiagą: Iššūkiai ir galimybės teikiant veiksmingą mokymosi pagalbą (pagal Bendrųjų ugdymo planų įgyvendinimo tyrimą) Audronė Šuminienė, Švietimo ir mokslo ministerijos Pagrindinio ir vidurinio ugdymo skyriaus vedėjos pavaduotoja (Viešosios konsultacijos „Kaip užtikrinti veiksmingesnę mokymosi pagalbą?“, 2018 m.) Pokyčiai ugdymo turinyje Loreta Žadeikaitė, ŠMSM (Viešosios konsultacijos „Kaip užtikrinti veiksmingesnę mokymosi pagalbą?“, 2018 m.) Mokyklų patirčių teikiant mokymosi pagalbą pristatymai
R. Rėkuvienės pranešimo vaizdo įrašas
J. A. Šidlauskienės pranešimo vaizdo įrašas
A. Girdzijausko pranešimo vaizdo įrašas
D. Šulcienės pranešimo vaizdo įrašas
A. Žukauskienės pranešimo vaizdo įrašas
S. Jankauskienės pranešimo vaizdo įrašas
V. Šiugždinienės ir D. Sabaliauskienės pranešimo vaizdo įrašas
Savivaldybės indėlis užtikrinant veiksmingesnę mokymosi pagalbą
D. Tranizienės pranešimo vaizdo įrašas.
NMPP duomenų panaudojimas siekiant veiksmingesnės mokymosi pagalbos
Būti ypatinga mokykla. Mokyklų gerosios patirties sklaida Kauno Jono ir Petro Vileišių mokykla „XXI a. gebėjimų ugdymas kuriant savitą mokykla“ XXI a. gebėjimų ugdymas — jungiamoji grandis, siejanti Geros mokyklos aspektų įgyvendinimą. Kauno J. ir P. Vileišių mokykloje įgyvendinamos socialinio ir emocinio ugdymo, charakterio ugdymo, globalaus švietimo, į STEAM orientuoto ugdymo bei IKT raštingumo ugdymo programos. Pirmosios trys ugdo mokinių vertybes. Į STEAM orientuotas ugdymas padeda atrasti mokslą kasdienių klausimų kontekste. IKT raštingumas padeda suvokti mokymosi galimybes. Rezultatas — smalsūs, iniciatyvūs, atkaklūs, lankstūs ir sąmoningi mokiniai, gebantys prisiimti atsakomybę ir būti lyderiais. Šalčininkų r. Butrimonių Anos Krepštul gimnazija „Kūryba — asmenybės savikūra“ Butrimonių Anos Krepštul gimnazija — viena iš trylikos Šalčininkų r. gimnazijų, kuriai suteiktas dvasiškai stiprios ir talentingos asmenybės — Anos Krepštul — vardas. Jos gyvenimo nuostatos buvo grįstos pilietiškomis ir humaniškomis vertybėmis, todėl į tai ypatingai atsižvelgiama gimnazijoje organizuojant neformaliąją meninės krypties veiklą. Įgyvendinant globėjos vardą garsinančius projektus, konkursus, plenerus, užtikrinama Geros mokyklos koncepcija reglamentuojama mokinių saviraiška, kūrybiškumas, gera savijauta mokykloje, geranoriški bendruomenės santykiai, kuriama „klasės be sienų“ vizija. Kauno Prano Daunio ugdymo centras „Integralios mokymosi veiklos organizavimo patirtis skirtingose edukacinėse erdvėse“ Mūsų ugdymo įstaigoje ugdomi mokiniai, turintys regos ir įvairiapusių raidos (autizmo spektro) sutrikimų. Skiriasi šių vaikų intelekto ir socialinių įgūdžių lygis, kalbos išsivystymas, vaizdinių suvokimas ir gebėjimas adaptuotis. Ugdymosi aplinkų įvairovė leidžia pritaikyti ugdymo turinį kiekvienam mokiniui, skatinti jų asmeninį tobulėjimą. Integralios mokymosi veiklos organizavimo patirtis skirtingose edukacinėse erdvėse — vienas iš Geros mokyklos koncepcijos realizavimų būdų centre. Pristatome sėkmingiausius darbo su regėjimo negalią ir autizmo spektro sutrikimų turinčiais vaikais formaliajame ir neformaliajame ugdyme būdus ir priemones. KTU inžinerijos licėjus „Kūrybiškumo ir inžinerinės kompetencijos ugdymas KTU inžinerijos licėjuje“ Dvidešimt pirmojo amžiaus realybė, pakitusios aplinkos įtaka pirmenybę teikia kritinio mąstymo, kompleksinio veikimo, problemų sprendimo ir kūrybiškumo plėtrai. Dvidešimt pirmojo amžiaus iššūkiai reikalauja ugdyti(s) tarpdalykinio raštingumo, kognityvinio lankstumo gebėjimus, kompetencijas ir formuoti(s) tinkamas asmenybės savybes. Inžinerinis ugdymas (STEAM) tampa vienu iš galimų reakcijos į besikeičiančią pasaulio tvarką būdų, akcentuodamas kūrybiškumo ir inžinerinės kompetencijos ugdymo svarbą. Pristatomi praktiniai inžinerijos kompetencijos ugdymo aspektai, remiantis lyderiaujančios Lietuvoje inžinerinio ugdymo mokyklos — KTU licėjaus — veiklos modeliu. Paroda „Mokykla - 2017" |
Skyrelį tvarko Lukas Bagdonavičius Informacija atnaujinta 2020-08-25.