Ugdymas kitose erdvėse   Intelektinės nuosavybės samprata   MIR   STEAM   Geografinės informacinės sistemos   Etninė kultūra   Ištekliai mokyklų veiklos tobulinimui   Migracija ir integracija   Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas   Lietuvos aktualijos: ką manai?   

Gyvenimas prieštaringame pasaulyje

Prieštaringų temų svarstymas pilietinio aktyvumo ir žmogaus teisių ugdyme
Kvalifikacijos tobulinimo medžiaga mokytojams

Šis Europos Sąjunos ir Europos Tarybos lėšomis parengtas mokymo priemonių rinkinys sudaro mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programą, kurios tikslas – skatinti mokinių prieštaringų temų svarstymo gebėjimų ugdymą Europoje.

Ekstremizmo, smurto dėl lyties, smurto prieš vaikus, lytinės orientacijos ir panašias temas mokytojai dažniausiai laiko pernelyg sudėtingomis, todėl Europos jaunimas retai jas svarsto mokykloje. Neturėdami galimybės išreikšti nerimo dėl tam tikrų šiuo metu Europos bendruomenėms ir visuomenei aktualių klausimų, nežinodami apie aplinkinių savijautą, pasitikėdami iš draugų arba medijų gauta informacija, mokiniai jaučiasi suglumę ir nesusitvarko su kylančia psichologine įtampa. Be mokytojo pagalbos ir patarimų jaunuoliai gali nesugebėti rasti patikimos ir konstruktyvios išeities.

Įvairovei atvira mokykla: kodėl ir kaip siekti kultūrų dialogo

Šis leidinys skirtas tiems, kam rūpi tarpkultūrinis atvirumas, diskriminacijos prevencija ir trečiųjų šalių piliečių integracijos klausimai. Jis parengtas įgyvendinant Europos integracijos fondo remiamą projektą Mokykla visiems. Pirmuose skyriuose aptariami globalizacijos ir migracijos procesai, jų nulemti iššūkiai šiuolaikinei visuomenei, kultūros sampratos kompleksiškumas, o paskutiniuosiuose pateikiamos tarpkultūrinio pažinimo gairės ir patarimai (konkrečių užsiėmimų aprašymai), kaip praktiškai jos galėtų būti įgyvendintos. Tekste panaudotas turtingas užsienio organizacijų įdirbis žmogaus teisių, diskriminacijos prevencijos, kultūrų dialogo srityje ir pristatytos projekte dalyvavusių Lietuvos mokyklų patirtys, įžvalgos, atradimai.

 

J. Bielskienė, L.Duoblienė, E.Tamulionytė. Tarpkultūrinis ugdymas Lietuvos mokykloje: į pagalbą mokytojui

Tarpkultūrinio ugdymo metodinė medžiaga, skirta mokytojams: tarpkultūrinio ugdymo principai, metodologinės prieigos, turinio integravimo pavyzdžiai ir praktinės užduotys.

 

 

 

 

T-kit Nr.4 Tarpkultūrinis mokymasis

Mokomosios medžiagos „T-kit“ serija yra skirta jaunimo darbuotojams ir kitiems dirbantiems su jaunimu. Lietuviškąjį knygos leidimą, Europos Tarybos ir Europos Komisijos Partnerystės programai sutikus, 2004 m. finansavo Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra.

Leidinyje „Tarpkultūrinis mokymasis“ sukaupta europinė jaunimo neformaliojo ugdymo patirtis, kuria gali pasinaudoti visi, dirbantys su jaunimu. Ši mokymų medžiaga padės tiek formaliesiems, tiek neformaliesiems ugdytojams ieškoti atsakymų, kaip dirbti su etnine įvairove, ugdyti kritinį mąstymą ir išplės metodinį išmanymą.

 

Kompasas. Žmogaus teisių ugdymo vadovas darbui su jaunimu

Žmogaus teisės yra neatimamos ir nedalomos teisės, priklausančios visiems vien todėl, kad jie – žmonės. Vienas didžiausių XXI-ojo amžiaus iššūkių – užtikrinti, kad šios teisės būtų garantuojamos visiems visame pasaulyje ir per pastaruosius metus tarptautiniu lygiu buvo pasiekta didelė pažanga. ,,KOMPASAS – žmogaus teisių ugdymo vadovas darbui su jaunimu“ yra viena iš priemonių, skirtų padėti paaugliams, jaunuoliams ir su jais dirbantiems formaliojo bei neformaliojo ugdymo darbuotojams išmokti spręsti klausimus, susijusius su žmogaus teisėmis įvairiose gyvenimo situacijose. Jį parengė Europos Tarybos Jaunimo ir sporto direktoratas 50–ųjų Europos žmogaus teisių konvencijos metinių proga. Leidinys yra parengtas tarptautinės įvairių sričių specialistų komandos ir išverstas į daugiau kaip 20 kalbų.

 

Metodinis rinkinys „Visi skirtingi - visi lygūs“: Informalaus tarpkultūrinio ugdymo idėjos, ištekliai, metodai ir užsiėmimai darbui su jaunais ir suaugusiais žmonėmis (2007)

Metodinis rinkinys „Visi skirtingi - visi lygūs“ - mokomoji priemonė dirbantiems tarpkultūriio ugdymo srityje Europoje ir už jos ribų. Lietuviškąjį knygos leidimą, Europos Tarybos Jaunimo ir sporto reikalų direktoratui sutikus, 2007 m. finansavo Jaunimo reikalų departamentas prie SADM.

 

 

 

Iliustruotų knygų apie tapatybę ir įvairovę rinkinys

Tarptautinis projektas „Iliustruotų knygų apie tapatybę ir įvairovę rinkinys“ („Identity and Diversity Picture Book Collections”, IDPBC) sudarė iliustruotų knygų katalogą, įtraukė požiūrius ir veiklas, kurios apima tris svarbius iššūkius šiuolaikiniame mokančiųjų ir besimokančiųjų pasaulyje: įtrauktį, įvairovę ir tapatybę. Formuoti savo tapatybę ir rasti vietą vis įvairesnėse visuomenėse yra vienas pagrindinių vaikų rūpesčių nuo pat pirmos dienos mokykloje. Stiprus tapatybės jausmas, kuris formuojasi greta priklausymo ir priėmimo, yra ypač svarbus atstumtiems ar turintiems negalią vaikams, taip pat vaikams iš migrantų ir tautinių mažumų šeimų. Savęs atradimas ir vertinimas yra esminis veiksnys, užtikrinantis socialinę ir akademinę sėkmę. Daugelyje šalių vis daugiau iliustruotų knygų sprendžia šiuos iššūkius inovatyviais ir patraukliais būdais, padedančiais vaikams išsamiai ir aktyviai tyrinėti bei aptarti tapatybę, įtrauktį ir įvairovę. Būtent tokias knygas IDPBC konsorciumas siekia surinkti ir pristatyti mokytojams ir mokiniams Europoje ir visame pasaulyje

Metodinis rinkinys „Visi skirtingi - visi lygūs“ - mokomoji priemonė dirbantiems tarpkultūriio ugdymo srityje Europoje ir už jos ribų. Lietuviškąjį knygos leidimą, Europos Tarybos Jaunimo ir sporto reikalų direktoratui sutikus, 2007 m. finansavo Jaunimo reikalų departamentas prie SADM.

Projekto rezultatai, kuriais galima atvirai naudotis:

Projekto interneto svetainė: http://diversitytales.com

Projekto paskyra socialiniame tinkle: https://www.facebook.com/diversitytales/?fref=ts

Kilus klausimams prašome kreiptis: Diversity Development Group / +370 670 84739 / vija@diversitygroup.lt

 

 

 

 

 

 


Skyrelį tvarko NŠA komanda Informacija atnaujinta 2020-11-10.