Ugdymas kitose erdvėse Intelektinės nuosavybės samprata MIR STEAM Geografinės informacinės sistemos Etninė kultūra Ištekliai mokyklų veiklos tobulinimui Migracija ir integracija Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas Lietuvos aktualijos: ką manai?
2018 m. veiklų rezultatai
2018 m. buvo toliau stiprinamos romų vaikus ugdančių mokyklų darbui su mokiniais, taip pat su jų tėvais ir įtraukiajam ugdymui organizuoti reikalingos kompetencijos, taip prisidedant prie kokybiškesnio ugdymo proceso vaikams atsižvelgiant į jų kultūrinę ir socialinę aplinką organizavimo.
Veiklų kryptys:
- Mokyklų, dirbančių su romų vaikais, tinklo palaikymas ir plėtra. Įvyko mokymų ciklas pagal akredituotą programą „Romų įtraukties į kokybišką ugdymą stiprinimas“ (trukmė 28 akad. val.; dalyvavo 23 asmenys iš 9 ikimokyklinį ir bendrąjį ugdymą vykdančių įstaigų: administracijos atstovas, pagalbos mokiniui specialistas, mokytojas / klasės auklėtojas; ciklo dalyviai ir patys planavo ir įgyvendino pokyčius savo mokyklose) ir mokymai „Darbo su kultūrine įvairove klasėje metodai“ (trukmė 16 akad. val., dalyvavo 15 asmenų); taip pat – 1 seminaras, skirtas skirtingų 2017-2018 m. vykusių šios srities mokymų dalyviams aptarti mokyklų patirtį per laikotarpį po mokymų, įvykusius pokyčius, padėti ieškoti probleminių situacijų sprendimo (trukmė: 6 akad. val.).
- Pagalba 3 mokyklų darbui su romų šeimomis. Mokykloms buvo tekiamos konsultacijos, kurių tikslas – įgalinti mokyklų darbuotojus sistemingai planuoti darbą su tėvais, jį vykdyti ir reflektuoti šią patirtį (kylančius sunkumus, gerąsias patirtis); bendra konsultacijų trukmė kiekvienai iš mokyklų – 12 akad. val.; mokyklos taip pat susiplanavo ir įgyvendino po vieną veiklą, skirtą aktyvesniam romų tėvų įsitraukimui į mokyklos gyvenimą.
- Lietuvių kaip negimtosios kalbos mokymas. Surengti 1 mokymai (trukmė 16 akad. val., 25 dalyviai). Patobulintos pedagogų kompetencijos, kaip organizuoti ugdymą vaikams, kurių gimtoji kalba yra ne lietuvių ir kurie neturi jokių lietuvių kalbos pradmenų.
2017 m. veiklų rezultatai
Siekiant skatinti romų tautybės vaikų integraciją į švietimo sistemą, tobulinti pedagogų kompetencijas, reikalingas romų vaikų įtraukties gerinimui, buvo surengtas 1 konsultavimosi ciklas, 1 mokymų ciklas, konferencija, 3 edukaciniai užsiėmimai mokiniams ir mokytojams lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais.
- konsultavimosi ciklas (trukmė – 24 akad. val.) vyko Šalčininkų r. Eišiškių S. Rapolionio gimnazijoje, pagal gimnazijos bendruomenės poreikius. Konsultacijų kryptys: mokytojų tarpinstitucinis bendradarbiavimas (rezultatas – sudaryti susitarimai su kitomis vietos organizacijomis, romų bendruomene dėl pagalbos stiprinant vaikų galimybes dalyvauti ugdymo procese, kas yra susiję su materialine parama, vaikų palydėjimu į mokyklą ir mokytojų nuostatomis vaikų atžvilgiu).
- mokymų ciklas (trukmė – 28 akad. val.), kuriame dalyvavo 9-ių mokyklų komandos, iš viso 28 asmenys (kviesta dalyvauti administracijos atstovas, pagalbos mokiniui specialistas, mokytojas / klasės auklėtojas); ciklo dalyviai ne tik susipažino su kultūrine romų specifika, tyrimų duomenimis, bet ir patys planavo ir įgyvendino pokyčius savo mokyklose; iš šio ciklo patirties parengtos rekomendacijos, skirtos stiprinti mokyklų darbą su romų šeimomis ir romų vaikų integraciją ugdyme.
- konferencija, kurioje dalyvavo mokyklų ir savivaldybių vaiko gerovės komisijų nariai, tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatoriai ir kiti suinteresuoti asmenys ir organizacijos; konferencijoje buvo dalinamasi šių metų veiklų rezultatais, kviestinis svečias iš Lenkijos – Andrzej Grzymala-Kazlowski, per 20 metų dirbantis romų integracijos klausimais ir buvęs vienas iš Lenkijos romų integracijos tarpinstitucinės strategijos kūrėjų – dalinosi įžvalgomis ir patirtimi.
- Siekiant stiprinti mokinių solidarumą su tautinių mažumų atstovais, įvyko 3 edukaciniai „Gyvosios bibliotekos“ užsiėmimai mokiniams ir mokytojams lygių galimybių ir nediskriminavimo klausimais (3-jose iš mokymų cikle dalyvavusių mokyklų).
Skyrelį tvarko NŠA komanda