Pagrindinio ugdymo metodinės rekomendacijos
Pamokos Valstybės pažinimo centre. Mokomoji medžiaga (2017, .pdf). Ši mokomoji medžiaga parengta UPC iniciatyva ir pastangomis. Jos tikslas: sudaryti mokytojams galimybes vesti pamokas muziejuje, Valstybės pažinimo centre, kurio ekspozicijose siekiama atsakyti į klausimus, kaip veikia demokratiška valstybė ir jos institucijos, kaip piliečiai gali dalyvauti valstybės kūrime ir valdyme, kokiais būdais galima spręsti visai visuomenei ar vietos bendruomenei aktualias problemas.
Metodinė priemonė „Mokinių mokymosi gerinimas: į pagalbą mokytojui“ (2016, .pdf)
Projekto „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams“ medžiaga (pdf.). Šiose metodinėse rekomendacijose pateikiama medžiaga iš projekto „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams“. Rekomendacijose galima rasti geografijos 9-10 klasėse individualizavimo ir diferencijavimo pavyzdžių, modulio programos ir integruoto projekto pavyzdžių, kurie galėtų padėti mokytojams kitaip organizuoti ugdymo procesą.
Integruotos socialinio (istorijos, geografijos, pilietiškumo ugdymo, ekonomikos ir verslumo) ugdymo programos (2014, .doc), sudarytos iš vienas su kitu nuosekliai susijusių 6 modulių, skirtų 9 – 10 klasių mokiniams, patiriantiems mokymosi sunkumų dėl specialiųjų ugdymosi poreikių. Ši programa yra iš projekto „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14–19 metų mokiniams“.
Informacinių komunikacinių technologijų taikymo ugdymo procese galimybės. Rekomendacijos mokytojui (2005, .pdf).
Pasaulio paveldas - jaunimo rankose. Mokymo vadovas pedagogams ir Užduočių rinkinys (2005,.pdf). Šis mokymo vadovas ir užduočių rinkinys – pirmasis žingsnis siekiant papildyti Lietuvos mokyklų programą mokymu apie pasaulio paveldą. Leidinys padės ne tik supažindinti mokinius su vertingiausiais kultūros ir gamtos paminklais, bet ir paskatins aktyviai prisidėti prie paveldo išsaugojimo. Leidinyje pateikiamos praktinės paveldosauginės veiklos rekomendacijos ir pasiūlymai. Ją siūlome plėtoti ne tik mokyklose, bet ir paveldo vietovėse, bendradarbiaujant su muziejais, paveldo vietovių priežiūros institucijomis, savivaldos institucijomis bei vietos bendruomene.
Metodiniai leidiniai, internetinės svetainės
Personalizavimo, diferencijavimo ir individualizavimo lyginamoji lentelė (2018, .pdf)
Naujosios (Z) kartos ugdymo pedagoginiai ir psichologiniai aspektai. Rekomendacijos pedagogams ir švietimo pagalbos specialistams (2015, .pdf)
Kompetencijų ugdymas. Metodinė knyga mokytojui (2012, .pdf). Ši metodinė knyga parengta ir išleista įgyvendinant projektą "Pagrindinio ugdymo pirmojo koncentro (5–8 kl.) mokinių esminių kompetencijų ugdymas" 2012 metais. Parengta ir skaitmeninė knygos versija – metodinė svetainė Kompetencijų ugdymas su filmuotais pamokų, projektų, atskirų metodų taikymo pavyzdžiais. Taip pat šiame projekte yra parengtas Mokėjimo mokytis kompetencijos vertinimo instrumentas.
Medijų ir informacinio raštingumo ugdymas mokykloje. Šiame „Ugdymo sodo“ skyriuje pateikiama metodinė medžiaga mokytojams, taip pat naudingš straipsniai ir vaizdo įrašai visiems, norintiems geriau suprasti medijas.
Vietovardžiai geografijos pamokose (.doc). Geografijos pamokose nagrinėjant gamtinius, visuomeninius reiškinius ir procesus, neįmanoma išsiversti be konkrečių pavydžių – vietovardžių. Tai viena iš opiausių problemų – kiek ir kokių vietovardžių reikia vartoti pamokoje, kiek jų reikia žinoti mokiniams ir kaip gebėti orientuotis jų gausybėje. Lentelėse (vardyne), pateikiami rekomenduojami geografiniai vietovardžiai skirtingiems koncentrams.
Vidurinio ugdymo metodinės rekomendacijos
Geografijos ir istorijos reikšmė, Jon Dewey. Demokratija ir ugdymas. Įvadas į ugdymo filosofiją. Klaipėda, (2013, .doc)
Ūkio (ekonominė) geografija, dr. Donatas Burneika, (2012, .doc)
Nuorodos
Lietuvos valstybės institucijos
- Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerija
- Aplinkos apsaugos agentūra
- Lietuvos Geologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos
- Lietuvos Hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos
- Valtybinė saugomų teritorijų tarnyba prie Aplinkos ministerijos
- Nacionalinė žemės tarnyba prie Žemės ūkio ministerijos
- VĮ „GIS-Centras“
- Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras
Lietuvos visuomeninės organizacijos
- Lietuvos geografų draugija
- Lietuvos geografijos mokytojų asociacija
- Lietuvos kraštovaizdžio architektų sąjunga
- Mokslų akademijos turistų klubas
- Lietuvos geologų sąjunga
- Vietovardžių žodynas
Mokslo ir studijų institucijos
- Lietuvos mokslo taryba
- Lietuvos mokslų akademija
- Lietuvos socialinių mokslų centras
- Vilniaus universiteto Geomokslų institutas
Nevyriausybinės organizacijos
- Aplinkosaugos valdymo ir technologijų centras
- Baltijos aplinkos forumas
- Klaipėdos ekologinis klubas „Žvejonė“
- Lietuvos gamtos fondas
Kita
- Jaunųjų geografų mokykla (Neakivaizdinė jaunųjų geografų mokykla skirta geografija besidomintiems 8–9 klasių mokiniams)
- Svetainė „Lietuva“
- Pasaulinis anglies dioksido atlasas (ENG)
- Geografijos mokytojo tinklaraštis (eng). Šiame puslapyje rasti įvairios medžiagos, kuria galima sėkmingai naudoti pamokų metu. Rekomenduojama užsisakyti naujieną. Informaciją pateikia anglų kalba.
Skyrelį tvarko Nijolė Grybovienė Informacija atnaujinta 2022-12-07.