Specialioji pedagogika   Visos dienos mokykla   

Įtraukties link. Kas aktualu šiandien?

2022-12-08

Nuotolinis renginys apie įtraukties principo realizavimą bendrajame ugdyme. Renginyje dalyvavo Lietuvos savivaldybių administracijų švietimo skyrių atstovai bei pedagoginių psichologinių ar švietimo pagalbos tarnybų vadovai ir atstovai. Vaizdo įrašas.

Kompetencijų ugdymo scenarijų rinkinys skirtas profesinio konsultavimo specialistams ir su jaunimu dirbantiems asmenims

2021-06-04

Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba pristato vieną iš Erasmus+ projekto Trio 2 Success produktų. Leidinyje pateikti bendrųjų kompetencijų (tokių kaip: savęs pažinimas, komunikacija, sprendimų priėmimas, kūrybiškumas, pozityvus mąstymas, adaptacija, komandinis darbas) ugdymo scenarijai, kurie bus naudingi visiems, užsiimantiems profesiniu orientavimu ir konsultavimu.

KOMPETENCIJU-UGDYMO-SCENARIJU-RINKINYS.pdf

Ugdymas per darbą ir profesinis mokymas. Geroji patirtis

2021-06-04

Kviečiame susipažinti su Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos išleista metodine medžiaga iš Erasmus+ projekto Trio 2 Success.  Šiame leidinyje pristatyti 7 įdomūs Lietuvos, Lenkijos ir Italijos švietimo ir profesinio mokymo pavyzdžiai: Lietuvoje veikiantis Vilniaus Jeruzalės darbo rinko mokymo centras ir tęstinio mokymosi galimybė, įmonės „Solaris Bus&Coach“ pagrindinės profesinės mokyklos Murovana Goslinos (Lenkija) mieste pameistrystės klasės pavyzdys, bendrijos „Socialinė perspektyva“ prie Studzeničių (Lenkija) resocializacijos centro patirtis, mokyklos mokymo bendrovės kaip pavyzdys mokymo per patirtį (Italija), savanorių darbo centras 15-45 Poznanėje (Lenkija), didaktinė priežiūra ir stažuotė bei Oliverio Tvisto (Italija) mokyklos pavyzdžio analizė, projektas „Kam to reikia?!“ (Lietuva). Pavyzdžiai rodo veiklos būdus, kurių neapima formalus mokymas(-is) ir pateikia pagrindinius sprendimus, kaip turėtų būti tobulinami įgūdžiai (tokie kaip motyvacija, pareigingumas, mokinių darbiniai gebėjimai) ir kaip ugdyti gebėjimą mokytis.

UGDYMAS-PER-DARBA.pdf

Verslumo kompetencijų ugdymo vadovas: gerosios praktikos pavyzdžiai

2021-06-04

Kviečiame susipažinti su Vilniaus rajono pedagoginės psichologinės tarnybos Erasmus+ projekto Trio 2 Success išleistu produktu. Šis vadovas gali būti naudingas besidomintiems verslumą ugdančiais metodais arba norintiems pritaikyti pasiūlytas naujoves savo darbe. Šiame vadove pristatoma geroji partnerių šalių patirtis, kaip taikant įvairius praktinius metodus galima ugdyti verslumo kompetencijas. Projekto partneriai išskyrė penkias verslumą ugdančių kompetencijų grupes. Vilniaus rajono Pedagoginė psichologinė tarnyba aprašė kūrybiškumo ir inovacijų kompetencijas, ugdomas  mokinių mokomųjų bendrovių metodu, Italijos asociacija „Cometa Como“ aprašė lyderystės ir planavimo gebėjimų kompetencijas, ugdomas mentorystės ir projekto metodais, naudojamais jų mokykloje, Lenkijos Poznanės jaunimo profesinio konsultavimo centras aprašė bendradarbiavimo, komunikavimo ir socialinių įgūdžių kompetencijas, ugdomas Oksfordo debatų metodu bei rizikos valdymo, ištvermės ir kritinio mąstymo kompetencijas, ugdomas strateginių žaidimų metodu, o Lenkijos Poznanės socialinių įmonių asociacija aprašė žinių apie ekonomiką ir teisę ir gebėjimo mokytis kompetencijas, ugdomas mokinių kooperatyvų kūrimo metodu.

VERSLUMO-KOMPETENCIJU-UGDYMO-VADOVAS.pdf

Mokomieji filmai, skirti naudoti jaunimo profesiniame orientavime

2021-06-04

Kviečiame peržiūrėti Erasmus+ projekto Trio 2 Success metu sukurtus mokomuosius filmus. Vilniaus rajono pedagoginė psichologinė tarnyba sukūrė mokomąjį filmą, skirtą jaunų žmonių įėjimo į darbo rinką problemoms spręsti. Filmu siekiama paskatinti jaunimą nebijoti kreiptis pagalbos į karjeros konsultantus ir praplėsti žinias apie darbo patirties įgijimo galimybes, besimokant mokykloje. Filme yra pristatomos skirtingos kryptys, padedančios jauniems žmonėms įgyti praktinių įgūdžių, kaip pavyzdžiui savanorystė, profesinės mokyklos, stažuotės, mokinių mokomosios bendrovės. Lenkijos Poznanės socialinių įmonių asociacija sukūrė mokomąjį filmą, skirtą paaiškinti, kas yra socialinė įmonė ir kuo gali būti patraukli jaunimui įeinant į darbo rinką. Italų asociacija „Cometa Como“ sukūrė du mokomuosius filmus, skirtus pristatyti tikru darbu paremtus metodus Oliver Tvist mokykloje ir socialinėje įmonėje „Anagramma“.

Darbo patirtis

COMETA social enterprise

Panato socialinė įmonė

Rekomendacijos specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių mokymui

Aprašas: vaizdo medžiagoje pateikiamos rekomendacijos, kaip galima būtų planuoti ir organizuoti nuotolinį mokymą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams.

Rengėjas: NŠA

Nuotolinis mokymas paprastai. Paprastieji nuotolinio mokymo įrankiai.

Aprašas: vaizdo medžiagoje aptariama, kaip nufilmuoti kompiuterio monitoriaus ekraną, kaip panaudoti Facebook socialinio tinklo, Messenger, el. dienynų ir kt. galimybes.

Rengėjas: NŠA

Ugdymo plėtotės centras, kartu su Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija pristato konsultacijų ciklą „Ką žinome apie autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymą?“:

I konsultacija - „Kas tai yra autizmas ir kokie pagrindiniai autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymo ypatumai“

II konsultacija - „Simboliai ir vizualinės priemonės ugdant vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų“

III konsultacija - „Vaikų, turinčių autizmo spektro sutrikimų, socializacijos priemonės“

IV konsultacija - „Stuktūruotas ugdymas“

V konsultacija - ,,Taikomojo elgesio analizė“

VI konsultacija  - „Ergoterapija“

VII konsultacija - „Kitokie vaikai, kaip juos pažinti, suprasti, padėti“

VIII konsultacija  - „Socialinio elgesio mokymo programa ASS ir emocijų bei elgesio sutrikimų turintiems vaikams“

IX konsultacija - „Kaip mokyti autizmo spektro bei elgesio ir emocijų sutrikimų turinčius vaikus žaisti ir bendrauti?“

 

Apie autizmo spektro sutrikimą per Lietuvos televiziją:

Autizmas: jo priežastys ir kaip padėti?
Kas 15 minučių visame pasaulyje tėvai išgirsta diagnozę – jūsų vaikas turi autizmo sutriKImą. Dažniausiai autizmas diagnozuojamas antraisiais vaiko gyvenimo metais. O berniukai yra beveik penkis kartus labiau linkę turėti šį sutriKImą negu mergaitės. Autizmas - išgirdus šią diagnozę dažniausiai kyla klausimas – kodėl? Vėliau seka ilgi kaltinimai sau. Tėvai klausia: ar tai dėl mano gyvenimo būdo, dėl aplinkos veiksnių, skiepų ar kitų priežasčių? Tai Itin opūs klausimai, nes autizmas – ne vien vaiko diagnozė: tai diagnozė VIsai šeimai, kuri amžiams pakeičia jų gyvenimą. Tad šiandien apie tai, kokios autizmo priežastys ir kaip gyventi su šia būkle.

https://www.lrt.lt/mediateka/irasas/1013710345/klauskite-daktaro-autizmas-jo-priezastys-ir-kaip-padeti

2017 m. spalio 4-5 d. Ugdymo plėtotės centre vyko seminaras „Vaikų, turinčių elgesio ir emocijų bei autizmo spektro sutrikimų, įtrauktiems strategijos“. Seminaro lektorė - Isabella O‘Donovan, ISADD Australija vykdančioji programų vadovė. Interviu su seminaro lektore.

2017 m. birželio 1  d. Ugdymo plėtotės centre vyko seminaras „Izraelio patirtis ugdant vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų“. Seminaro lektorius - Šahar Bar Jehuda (Shahar Bar Yehuda), Izraelio ALUT (organizacija, kuri dirba su vaikais, turinčiais autizmo spektro sutrikimų) asociacijos direktoriumi ugdymo reikalams. Interviu su seminaro lektoriumi: http://mokytojotv.blogspot.lt/2017/06/shahar-bar-yehuda-shahar-bar-yehuda.html

2017 m. birželio 29 d. Ugdymo plėtotės centre vyko Bo Hejlskovo Elveno (Bo Hejlskov Elvén) knygos „Padėkime nesimušti, nesikandžioti, nešūkauti...“ pristatymas-seminaras. Tai dalis renginių ciklo, skirto autizmo spektro sutrikimų turinčių vaikų ugdymui tobulinti. Ugdymo plėtotės centras iš švedų kalbos išvertė ir išleido daugelyje šalių populiarią knygą „Padėkime nesimušti, nesikandžioti, nešūkauti...“.

http://mokytojotv.blogspot.lt/2017/08/bo-hejlskovo-elveno-knygos-padekime.html


Skyrelį tvarko Ana Pavilovič-Jančis Informacija atnaujinta 2022-12-20.