Kovo 21 d. įvyko „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ - YouTube konferencija.
2023-03-21 d. „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ konferencijoje skaityto pranešimo Nuo programos iki pamokos plano skaidrės skirtos dorinio ugdymo mokytojams ir naudingos diegiant atnaujintas bendrąsias programas. Pateikiami sėkmingą programos įgyvendinimą lemiantys veiksniai, aptariami dalyko planavimo ypatumai, siejant dalyko programą su konkrečiu pamokos turiniu.
Pranešimą skaitė ir skaidres parengė katalikų tikybos mokytoja ekspertė Danutės Kratukienė.
Pradinio ir pagrindinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijos .pdf ir OneNote formatu 2022-12-20
Katalikų tikyba .pdf, OneNote
Ortodoksų (stačiatikių) tikyba .pdf, OneNote
Evangelikų liuteronų tikyba .pdf, OneNote
Evangelikų reformatų tikyba .pdf, OneNote
Karaimų tikyba .pdf, OneNote
Judėjų tikyba .pdf, OneNote
Musulmonų sunitų tikyba .pdf, OneNote
Vidurinio ugdymo bendrųjų programų įgyvendinimo rekomendacijos .pdf ir OneNote formatu 2022-12-20
Katalikų tikyba .pdf, OneNote
Ortodoksų (stačiatikių) tikyba .pdf, OneNote
Evangelikų liuteronų tikyba .pdf, OneNote
Evangelikų reformatų tikyba .pdf, OneNote
Karaimų tikyba .pdf, OneNote
Judėjų tikyba .pdf, OneNote
Musulmonų sunitų tikyba .pdf, OneNote
Dorinio ugdymo įgyvendinimo rekomendacijų pristatymas. 2022-08-22
Mokyklų pasirengimo diegti atnaujintas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas veiklos tyrimas. Ugdymo turinio atnaujinimas – išskirtinai sudėtingas ir daugialypis procesas, parodantis tiek visos visuomenės raidą ir pažangą apskritai, tiek visuomenės gyvenimo pokyčius bei siekį sukurti tobulesnę ir efektyvesnę žinių visuomenę. Šio proceso poveikis ypač akivaizdus ugdymo programose, realizuojamose bendrojo ugdymo mokyklose. Atnaujinamose programose vis labiau pradedama pabrėžti ugdymo kompetencijos plėtojimo problema. Kompetencijomis grįstas mokymasis, kaip šiuolaikinės didaktikos fenomenas, nagrinėjamas į mokinį orientuoto mokymosi kontekste kaip gebėjimas savarankiškai veikti, nulemtas mokinio žinių, mokėjimų, įgūdžių, nuostatų, asmenybės savybių bei vertybių. (Mokyklų pasirengimo diegti atnaujintas pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo bendrąsias programas veiklos tyrimo ataskaita parengta įgyvendinant Nacionalinės švietimo agentūros projektą „Skaitmeninio ugdymo turinio kūrimas ir diegimas“.)
Nacionalinė švietimo agentūra įgyvendindama ESF projektą „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“ (Pr. Nr. 09.4.2-ESFA-V-715-02-0001) parengė leidinius mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti. Metodiniame leidinyje, skirtame socialinių mokslų ir dorinio ugdymo mokytojų dalykinėms kompetencijoms tobulinti, dalijamasi gerąja patirtimi, siūloma mokytojams aktualių temų, pateikiami kūrybinės ir tiriamosios veiklos planai, mokinių pasiekimų vertinimo pavyzdžiai. Leidinį sudaro dalys: „Dorinis ugdymas: etika ir tikyba“, „Geografija“, „Istorija“ ir „Pilietinis ugdymas“. Kiekvienoje iš dalių pateikiamas teorinis įvadas ir praktinė metodinė medžiaga, parengta iš projekto dalyvių pasiūlytų edukacinių veiklų bei pamokų planų. Sudarant leidinio turinį pirmiausia atsižvelgta, ar tam tikro dalyko medžiagos ugdymo tikslai atitinka Bendrosiose programose numatytus ugdymo tikslus ir gerintų bendrąsias bei dalykines kompetencijas.
Nuotolinis mokymas. Nepatogūs klausimai apie tikėjimą. 2020 m. LR Seimo buvo paskelbti Ateitininkų metais. Organizacijai minint 110-ą jubiliejų, jos nariai sukūrė nuotolines tikybos ir pilietiškumo pamokas.
Nuotolinės tikybos pamokos tikslas yra gebėti paprastais žodžiais atsakyti į dažnai kylančius klausimus apie tikėjimą. Trys studentai ateitininkai šnekasi apie tikėjimo klausimus, kurie dabar kyla moksleiviams, o kadaise kilo ir patiems studentams. Būtent ateitininkų organizacijoje, kuri seka Bažnyčios mokymą, šie žmonės atrado atsakymus į šiuos klausimus. Kiekviename renginyje ateitininkai ugdo jauną žmogų pagal katalikiškas vertybes.
Mokytojo TV. "Šventasis Jonas Paulius II – Didysis žmonių popiežius“ Nacionalinė švietimo agentūra parengė Mokytojo TV laidą „Šventasis Jonas Paulius II – Didysis žmonių popiežius“, kurioje į moksleivių pateiktus klausimus atsakinėjo Lietuvos ambasadorė dr. Irena Vaišvilaitė.
Savo prisiminimais apie ekumeninį susitikimą vykusį 1993 m. rugsėjo 5 d. šv.Jono Pauliaus II viešnagės Lietuvoje metu dalijosi Lietuvos ambasadorė, karaimikos tyrėja ir saugotoja, pirmoji Tautybių departamento generalinė direktorė Dr. Halina Kobeckaitė, Totorių bendruomenės pirmininkas prof. Adas Jakubauskas bei Lietuvos stačiatikių arkivyskupijos kurijos kancleris Kun.Vitalijus Mockus.
Nuotolinis mokymas. Dorinis ugdymas (.pdf) - metodinės rekomendacijos nuotoliniam ugdymui.
Kaip elgtis krizinėse situacijoje? Rekomendacijos skirtos mokyklų administracijai, pedagogams, švietimo pagalbos specialistams ir kitiems mokyklų darbuotojams, kuriose pateikiama keletas svarbesnių patarimų, kaip padėti sau ir kitiems krizės situacijoje: kaip atsirinkti informaciją, sumažinti patiriamą stresą, dirbti nuotoliniu būdu iš namų, pasirūpinti pavaldiniais (jei esate vadovas). Rekomendacijų tikslas - padėti lengviau prisitaikyti prie naujų aplinkybių ir išgyventi šį visiems nelengvą pandemijos laikotarpį. Rekomendacijas parengė Nacionalinės švietimo agentūros Psichologijos skyriaus specialistai.
Metodinė priemonė Apmastyk ir veik. Refleksijos metodai ir rekomendacijos (.pdf), Agnė Lastakauskienė
Metodinis rinkinys klasės vadovui: debatų metodikos integravimas į formaliojo švietimo sistemą (2012)
Tikybos programų/modulių įgyvendinimo metodinė medžiaga:
Pradinis ugdymas
Metodiniai patarimai siekiant pradinio ugdymo tikslų atskirų dalykų pamokose. Katalikų tikyba 2008 (.pdf)
Pagrindinis ugdymas
Metodinės rekomendacijos pagrindinio ugdymo Romos katalikų tikybos bendrosios programos įgyvendinimui (.pdf)
Vidurinis ugdymas
Etikos ir katalikų tikybos metodinės rekomendacijos vidurinio ugdymo (11‒12 kl.) modulių programoms įgyvendinti (.pdf)
Metodinės rekomendacijos vidurinio ugdymo evangelikų liuteronų tikybos bendrajai programai įgyvendinti (.pdf)
Vidurinio ugdymo (11 –12 kl.) karaimų tikybos programos įgyvendinimo metodinės rekomendacijos (.pdf)
Metodinė medžiaga vidurinio ugdymo (11-12) klasių stačiatikių tikybos modulių programai įgyvendinti (.pdf)
Dorinio ugdymo modulių programų 11−12 kl. (III−IV gimnazijos) klasėms įgyvendinimo metodinė medžiaga (.pdf)
Metodinė medžiaga vidurinio ugdymo (11-12 kl.) katalikų tikybos modulių programoms įgyvendinti: kino edukacijos pavyzdžiai (.pdf)
Skyrelį tvarko Julija Sinicienė Informacija atnaujinta 2023-10-31.