Ugdymas kitose erdvėse   Intelektinės nuosavybės samprata   MIR   STEAM   Geografinės informacinės sistemos   Etninė kultūra   Ištekliai mokyklų veiklos tobulinimui   Migracija ir integracija   Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas   Lietuvos aktualijos: ką manai?   

Tobulinama mokyklų veikla stiprina vadovų bendrąsias ir vadybines kompetencijas, individualias mokytojų bendrąsias ir dalykines kompetencijas, mokykla tampa besimokančia bendruomene, atvira vidiniam ir išoriniam bendradarbiavimui.

Skiltyje pateikiamos keturios mokyklų veiklos kokybės vertinimo sritys, metodinė medžiaga, patirtys mokyklų  veiklos tobulinimui, kita naudinga informacija.

 

Kaip mokyti įdomiau?

Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija ir Ugdymo plėtotės centras parengė bei išleido elektroninį mokyklų pavyzdžių katalogą „Kaip mokyti įdomiau?“. Šiame leidinyje ugdymo proceso organizavimo patirtimi dalijasi keliasdešimt Lietuvos mokyklų. Kataloge kiekviena mokykla pristato sau išsikeltą iššūkį ir pasakoja, kaip jį išsprendė, arba dalijasi gerąja patirtimi, kurios įgijo įgyvendindama inovaciją.

 

 

 

Demokratinės kultūros kompetencijų orientaciniai metmenys

Kokioje visuomenėje ateityje gyvens mūsų vaikai? Atsakymas į šį klausimą iš dalies susijęs su tuo, kokį išsilavinimą mes jiems suteiksime šiandien. Švietimas vaidina svarbų vaidmenį kuriant ateitį ir parodo, kokį pasaulį mes norime palikti ateinančioms kartoms. Sukurti demokratinės kultūros kompetencijų orientacinius metmenis Europos Tarybą paskatino įsitikinimas, kad pasirengimas demokratiniam pilietiškumui turėtų tapti viena pagrindinių švietimo sistemų, mokyklų ir universitetų misijų. Metmenys yra skirti ugdytojams, dirbantiems visuose švietimo sistemos lygmenyse nuo ikimokyklinio, pradinio ir vidurinio ugdymo iki aukštojo mokslo, neformaliojo suaugusiųjų švietimo bei profesinio mokymo.

 

 

 

Metmenis sudaro trys tomai:

1. Pirmajame pateikiamas kompetencijų modelis, kurį po išsamių tyrimų ir konsultacijų parengė tarptautinių ekspertų grupė. 20 kompetencijų yra suskirstytos į keturias sritis – vertybės, nuostatos, įgūdžiai ir žinios bei kritinis supratimas. Taip pat pateikta bendra su modeliu susijusi informacija – kaip jis buvo kuriamas ir kaip turėtų būti naudojamas.

2. Antrajame tome pateikiami deskriptoriai – teiginiai, kuriais apibrėžiami kiekvienos kompetencijos mokymosi tikslai ir rezultatai. Šie deskriptoriai skirti padėti pedagogams kurti mokymosi situacijas ir stebėti su atitinkama kompetencija susijusį mokinių elgesį. Deskriptorius išbandė savanorės mokyklos ir mokytojai šešiolikoje valstybių narių.

3. Trečiajame tome pateikiamos rekomendacijos, kaip kompetencijų modelis galėtų būti naudojamas šešiose švietimo aplinkose.

 

Kaip užtikrinti veiksmingesnę mokymosi pagalbą? 

 

 

 

 

Gražvydas Kazakevičius Ugdymo turinio pokyčiai“. Viešosios konsultacijos, 2018 m. 

Loreta Žadeikaitė Pokyčiai ugdymo turinyje. Viešosios konsultacijos, 2018 m.

 

 

 

 


Skyrelį tvarko Lukas Bagdonavičius Informacija atnaujinta 2020-08-27.