Matematika   Informatika   Gamta ir žmogus   Biologija   Chemija   Fizika   Technologijos   Aukštesniųjų mąstymo gebėjimų ugdymas   

Bendrojo ugdymo programų atnaujinimas

Phil Lambert. Loginis švietimo politikos formavimo ciklas (1/7)

Phil Lambert. Pagrindiniai bendrųjų programų atnaujinimo uždaviniai ir procesai (2/7)

Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimo ir analizės kriterijai (3/7)

Phil Lambert. Tipinės bendrųjų programų kūrimo problemos (4/7)

Phil Lambert. Kompetencijų žemėlapis bendrosiose ugdymo programose (5/7)

Phil Lambert. Kūrybiškumo kompetencijos ugdymas (6/7)

Phil Lambert. Bendrųjų programų rengimas. Apibendrinimas (7/7)

Pagrindinio ugdymo bendrųjų programų (2008) įgyvendinimo metodinės rekomendacijos. Biologija

Integruoto gamtos mokslų kurso programa 5–8 klasėms

Integruoto gamtos mokslų kurso 5–8 klasėms metodinės rekomendacijos

Integruota gamtamokslinio ugdymo programa 9–10 klasių mokiniams, patiriantiems mokymosi sunkumų dėl specialiųjų ugdymosi poreikių

MOKYMASIS TYRINĖJANT

„Go-Lab“ sistema ir mokymosi tyrinėjant aplinkos (2020) (.pdf)

„Erasmus+“ KA2 projekte „Informatinio mąstymo ugdymas mokantis tyrinėjant“ (angl. „Teaching ICT with Inquiry“, sutrumpintai TIWI) parengtoje medžiagoje mokytojams trumpai pristatoma „Go-Lab“ sistema ir jos ištekliai. Aptariama kaip naudojant mokymosi ir kūrimo platformą „Graasp“ patiems susikurti virtualias mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS), galimybės naudotis kitų mokytojų jau sukurtomis ir pasidalintomis tokiomis aplinkomis. Mokymosi tyrinėjant aplinkas (ILS) galima taikyti tiesiogiai klasėje arba mokantis nuotoliniu būdu.  Yra parengtos priemonės skirtos padėti mokytojams kurti mokymosi tyrinėjant aplinkas (angl. Inquiry Learning Space, ILS) ir įgyvendinti tyrinėjimu grįstas STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) veiklas, integruojant programavimą ir ugdant informatinį mąstymą (angl. Computational thinking). Daugiau apie įgyvendintą projektą ir nuorodas į sukurtą medžiagą rasite čia

Projekto „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ medžiaga VEDLYS  (Gamtos ir technologinių mokslų mokymo priemonių ir veiklų aprašai 5–8 klasėms)

Tiriamųjų darbų pavyzdžiai

Mokinių tiriamosios veiklos pavyzdžiai pagrindinėje mokykloje, 2020. (Pateikiami autentiški pagrindinės ugdymo pakopos (I gimnazijos klasė) mokinių biologijos tiriamųjų darbų pavyzdžiai, kurie yra atlikti kaip metinis biologijos projektas).

Mokytojo TV. Projektinė veikla pagrindinėje mokykloje, 2020. (Klaipėdos Vytauto Didžiojo gimnazijos ir Vilniaus Žvėryno gimnazijos mokytojai ir direktoriaus pavaduotoja dalijasi projektinės veiklos vykdymo pagrindinėje mokykloje patirtimi: kaip vykdyti projektinę veiklą, kaip paskatinti mokinius rinktis projektinę veiklą, kaip projektinė veikla prisideda prie kokybiškesnio ugdymo, kaip vykdyti projektus mokantis nuotoliniu būdu. Taip pat pristatomas projektinio darbo programos projektas). 

Mokinių tiriamosios veiklos pavyzdžiai. 2019 (Tarptautinės gamtamokslinės konferencijos, vykusios „Saulės“ privačioje gimnazijoje 2019 m., pranešimų medžiaga. (Mokinių darbai autentiški)

Mokinių tiriamosios veiklos pavyzdžiai. 2018 (Respublikinės gamtamokslinės konferencijos, vykusios „Saulės“ privačioje gimnazijoje 2018 m., pranešimų medžiaga. (Mokinių darbai autentiški)

Mokinių tiriamosios veiklos pavyzdžiai. 2016. (Respublikinės gamtamokslinės konferencijos, vykusios „Saulės“ privačioje gimnazijoje 2016 m., pranešimų medžiaga.) 

Priziniai konkurso "Mūsų eksperimentas 2016" Vilkaviškio "Aušros" gimnazijos tiriamųjų darbų pavyzdžiai:

Mokinių atliktų biologijos tiriamųjų darbų pavyzdžiai (Pateikiami autentiški mokinių atliktų biologijos tiriamųjų darbų pavyzdžiai, kurių dalis yra atlikti per bandomąjį pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimą, kiti – kaip metinis biologijos projektas.)

Biologijos praktikos darbų aprašai. (Projekto ,,Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (III etapas)“ Prienų "Žiburio" gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Rasos Kučinskienės parengti praktikos darbų aprašai.) 

Albert Camus licėjaus mokymosi metodų, skirtų gamtos mokslų įvairių lygių mokiniams, aprašymas. (Projekto ,,Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo ir perkvalifikavimo sistemos plėtra (III etapas)“ Prienų "Žiburio" gimnazijos biologijos mokytojos metodininkės Rasos Kučinskienės parengti mokymosi metodai, skirti stimuliuoti ir panaudoti mokinių gebėjimus žinių supratimui ir įsisavinimui, numatant jų panaudojimą tolimesniuose darbuose.) 

Tyrinėjimu grįstas mokymasis (JAV gerosios patirties sklaidą parengė dr. Paulius Lukas Tamošiūnas. Šioje medžiagoje rasite patarimų, kaip ugdyti tyrimų planavimo, išvadų formulavimo, vertingų komentarų pateikimo gebėjimus, kaip vertinti mokinių nubraižytus grafikus ir pateiktas išvadas, kaip parašyti gerą mokslinį tekstą ir kt.)

Leidiniai:

2021 metų Lietuvos raudonoji knyga (Lietuvos raudonoji knyga parengta pagal Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių sąrašą, kuris patvirtintas Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2020 m. birželio 9 d. įsakymu Nr. D1-340 „Dėl Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2003 m. liepos 13 d. įsakymo Nr. 504 „Dėl Lietuvos Respublikos saugomų gyvūnų, augalų ir grybų rūšių sąrašo patvirtinimo“ pakeitimo“. Sąrašas įsigaliojo nuo 2020 m. rugpjūčio 1 dienos.)

Mokomės gamtoje ir iš gamtos. 7–8 kl. (Priemonė parengta įgyvendinant projektą Gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojų ir mokinių dalykinių kompetencijų ugdymas tiriant žaliąsias mokymosi aplinkas. LEU)

Mokomės gamtoje ir iš gamtos. 9–10 kl. (Priemonė parengta įgyvendinant projektą Gamtos mokslų (biologijos, fizikos, chemijos) mokytojų ir mokinių dalykinių kompetencijų ugdymas tiriant žaliąsias mokymosi aplinkas. LEU)

Tiriamoji veikla gamtamokslinio ugdymo procese (Respublikinės konferencijos, vykusios „Saulės“ privačioje gimnazijoje 2014 02 20, pranešimų medžiaga).

Gamtamokslinis  ugdymas. Mokytojo TV transliacijos:

BRANDOS DARBO RENGIMAS

Ciklas. Gamtos mokslų brandos darbo rengimas:

1 Mokytojo TV laida. Organizaciniai klausimai, rengiant brandos darbą (2019-02-25)

2 Mokytojo TV laida Brandos darbo tikslų ir uždavinių formulavimas (2019-04-16)

3 Mokytojo TV laida Brandos darbo aprašo rengimas. Bendrieji etikos principai (2019-10-17)

4 Mokytojo TV laida Brandos darbo pristatymas (2019-12-10)

 2018–2019 m. m. brandos darbo vykdymas ir brandos darbo rengimo etapai. Praėjusių mokslo metų biologijos brandos darbų rengimo patirtis

„Brandos darbas: įgyvendinimo gairės 2017–2018 mokslo metais“ tiesioginės vaizdo transliacijos įrašas

„Brandos darbo pasirinkimai 2017–2018 mokslo metais“ tiesioginės vaizdo transliacijos įrašas

„Brandos darbo tarpiniai įvertinimai" tiesioginės vaizdo transliacijos įrašas

„Brandos darbo rengimo veiklos (sausis–vasaris)“ tiesioginės vaizdo transliacijos įrašas

 

NOVA laboratorijos:

Mokomės dirbti su NOVA5000 

Biologijos tiriamųjų darbų aprašai NOVA5000 laboratorijoms

Darbas su dokumentų kamera. Pateikiama informacija, kaip prijungti dokumentų kamerą, kokios yra jos mygtukų funkcijos ir ką su ja galima padaryti.

Darbas su mikroskopavimo kameromis. Aprašomos darbo su mikroskopavimo kameromis taisyklės.

 

Pamokų planai:

Pamoka „PRAKTIKOS DARBAS. Inksto sandara ir šlapimo tyrimas“. Planas.

Pamoka „PRAKTIKOS DARBAS. Inksto sandara ir šlapimo tyrimas“. (ppt.)

 

Projekto „Mokymosi krypties pasirinkimo galimybių didinimas 14-19 metų mokiniams" medžiaga:

Biologijos modulių programų 9-10 kl. metodinės rekomendacijos. 

Metodinė medžiaga biologijos modulių programų 9 – 10 (I – II gimnazijos) klasėms (2012) įgyvendinimui

Vidurinio ugdymo (11–12 kl.) biologijos modulių programų įgyvendinimo mokykloje metodinės rekomendacijos.

Metodinė medžiaga biologijos modulių programų 11 – 12 (III – IV gimnazijos) klasėms (2012) įgyvendinimui. 

 

 


Skyrelį tvarko Ona Vaščenkienė Informacija atnaujinta 2024-01-03.