BENDROJO UGDYMO DALYKŲ VADOVĖLIŲ TURINIO VERTINIMĄ REGLAMENTUOJANTYS DOKUMENTAI

BENDROJO UGDYMO DALYKŲ VADOVĖLIŲ IR MOKYMO PRIEMONIŲ ATITIKTIES TEISĖS AKTAMS ĮVERTINIMO IR APRŪPINIMO JAIS TVARKOS APRAŠAS (.doc).Įsigalioja nuo 2022 m. gegužės 25 d. įsakymas Nr. V-836            / Ankstestė aprašo versija: 2019 m. birželio 26 d. įsakymas Nr. V-755.  

Aprašas nustato bendruosius ir specialiuosius reikalavimus bendrojo ugdymo dalykų vadovėliams ir mokymo priemonėms, skirtoms bendrojo ugdymo programoms įgyvendinti (toliau – mokymo priemonė), bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių ir mokymo priemonių vertinimą, turinio kokybės užtikrinimą ir atsakomybes, aprūpinimo bendrojo ugdymo dalykų vadovėliais ir mokymo priemonėmis tvarką.    

 

BENDROJO UGDYMO DALYKŲ VADOVĖLIŲ TURINIO VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS (2016 m. vasario 29 d. įsakymas Nr. VK-24) (.pdf).  Aprašas nustato vadovėlio paskirtį, jo turiniui keliamus reikalavimus, vertinimo kriterijus ir procedūras, vadovėlių vertintojų atsakomybę, teises, pareigas, mokymus, konsultavimą ir darbo apmokėjimą.

DOKUMENTŲ FORMOS

  

 

KAIP VYKSTA VADOVĖLIŲ TURINIO VERTINIMAS?

VADOVĖLIO VERTINIMO SCHEMA  2021 m. (.pdf)

Vadovėliui vertinti teikėjas el.p info@nsa.smm.lt turi pateikti:

  • Nacionalinei švietimo agentūrai skirtą prašymą;
  • spausdintą (3 egz.) ar skaitmeninį sumaketuotą vadovėlio tekstą su iliustracijomis ir užduotimis.

Vadovėlio turinį vertina 3 vertintojai. Vadovėlis vertinamas pagal  vadovėlio vertinimo kriterijus (šiuo metu rengiami nauji reikalavimai).

Kai vadovėlio vertinimo išvadoje numatoma, kad vadovėlis tinkamas naudoti ugdymo procese, teikėjas gauna Nacionalinės švietimo agentūros raštą ir informacija apie vadovėlį bus skelbiama Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių duomenų bazėje.

Jei vadovėlio vertinimo išvadoje rekomenduojama vadovėlį taisyti, jis grąžinamas teikėjui. Teikėjas, pataisęs vadovėlį, kreipiasi į Nacionalinę švietimo agentūrą dėl pakartotinio vertinimo, pateikia naują prašymą, ir vertinimo etapai kartojasi (aprašas čia, šiuo metu rengiamas naujas aprašas).

 

VADOVĖLIŲ SUSKIRSTYMAS PAGAL BENDRŲJŲ PROGRAMŲ ATNAUJINIMO METUS (2022-01-21)

Po Lietuvos nepriklausomybės atkūrimo bendrojo ugdymo mokyklos ugdymo turinio atnaujinimo pradžia siejama su 1994 m. parengtu Lietuvos bendrojo lavinimo mokyklos bendrųjų programų projektu.

Švietimo portale pateikiama atnaujinta informacija apie vadovėlius, kurie išleisti nuo 1994 metų iki 2021 metų, suskirstyta pagal bendrųjų programų atnaujinimo metus. Vadovėlių sąrašai parengti pagal Bendrojo ugdymo dalykų vadovėlių duomenų bazėje pateiktą informaciją.

Sąrašą „Vadovėlių suskirstymas pagal bendrųjų programų atnaujinimo metus“ galite atsisiųsti iš čia >> >

 

 

 


Skyrelį tvarko Jelena Žilinska Informacija atnaujinta 2022-05-27.