Šiame puslapyje pateikiame informaciją, įvairios patirties pavyzdžius, kurie gali padėti sėkmingiau integruoti medijų ir informacijos raštingumo ugdymą į pamokų turinį ir į mokyklos gyvenimą.
Kviečiame susipažinti su Medijų ir informacinio raštingumo integravimo į 9-10, 11-12 klasių dalykų turinį analize (atnaujinta 2016 m.).
Remiantis projekte "Medijų ir informacinio raštingumo ugdymas" dalyvavusių mokyklų patirtimi, Šiaurės šalių pavyzdžiais, parengtos rekomendacijos mokykloms dėl MIR integravimo į formalųjį ir neformalųjį ugdymą: tiek kiek tai susiję su įvairiais dalykais, bibliotekos veikla, tiek neformaliojo ugdymo galimybėmis, taip pat pateikiamos rekomendacijos dėl skirtingų mokyklos bendruomenės atstovų – administracijos, tėvų, mokytojų, klasės auklėtojų, mokinių – aktyvaus įtraukimo, atsakomybių ir vaidmens plėtojant medijų ir informacinio raštingumo ugdymą.
Suomijos patirtis: kaip informacinis raštingumas integruojamas ugdymo procese
Reijo Kupiainen
Tamperės universiteto profesorius
Medijų įtaka visuomenei ir mokyklai
Dalia Žemaitytė, žurnalistė, portalo „Bernardinai.lt“ bendradarbė
Kaip švietimui spėti su laiku? Išmanios technologijos mokyklose
Sigitas Liaučius
„Apple“ atstovas, švietimo projektų vystymo vadovas Baltijos šalyse
Ugdymo turinys
Kaip integruoti medijų raštingumą į ugdymo turinį?
Ginta Orintienė, Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus metodininkė
Ugdymo plėtotės centro „Mokytojo TV“ tiesioginės vaizdo transliacijos „Naujienlaiškio „Aš manau“ panaudojimo galimybės pamokose“ vaizdo įrašas. Transliacijoje dalyvavo Aistė Žilinskienė, Interneto žiniasklaidos asociacijos pirmininkė, Mykolo Romerio universiteto ir Vilniaus universiteto dėstytoja, naujienlaiškio „Aš manau!“ sumanytoja ir rengėja; Ginta Orintienė, Ugdymo plėtotės centro Ugdymo turinio skyriaus Socialinių mokslų, dorinio ugdymo ir kūno kultūros poskyrio metodininkė.
Naujienlaiškio „Aktualijos. Ką manai?“ pristatymas
Aistė Žilinskienė, žurnalistė, Interneto žiniasklaidos asociacijos vadovė
Mokyklos bibliotekos vaidmuo
Sofijos Malmberg pranešimas „Mokyklos biblioteka kaip funkcija, o ne kaip fizinė erdvė – kaip integruoti medijų ir informacinį raštingumą į mokymosi procesą“, skaitytas 2014 m. vykusioje paroda „Mokykla“ (anglų k., su lietuviškais subtitrais):
- Ką reiškia „Mokyklos biblioteka kaip funkcija“?
- Kaip sukurti bibliotekos programą, orientuojantis į medijų ir informacinį raštingumą, paremtą mokyklos ugdymo programa?
- Kaip mokyklos biblioteka gali prisidėti siekiant mokyklos edukacinių tikslų?
- Projektine veikla paremti pavyzdžiai, kaip medijų ir informacinis raštingumas gali būti integruotas į mokymosi aplinką.
Skyrelį tvarko Zita Nauckūnaitė